BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 15:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Czujnik wałka mimosrodowego valvetronic
PostNapisane: 10 marca 2018, 15:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: 318ci
Kod silnika: n42b20
Witam wszystkich, Mam problem z moja beemką. e46, 2002r.318CI, znany i sredniolubiany N42B20A. Już pisze o co chodzi:
Od jakiegos roku auto jezdzi ale niema mocy, tzn. jesli ktos nie jezdzi beemka na codzien to nawet by nie poczuł ze cos jest nie tak ale ja wiem na ile stac to auto a jak jezdzi od dluzszego czasu. Jezdzac od mechanika do mechanika wkoncu stwierdzilem ze kupie kabel, podepne pod kompa i sam bede diagnozował. Uwielbiam to auto i dbam jak tylko moge, nie wiem ile juz kasy wladowalem w drobniejsze i powazniejsze naprawy ale wiem jaki ma potencjal ten samochod. W kazdym razie: Po podpieciu pod inpe jest jeden blad ktorego nieda sie skasować, 2582 czyli czujknik połozenia wałka mimosrodowego. Dzis zdjalem plastik nad pokrywa zaworow, i kolejno odpinalem wtyczki. Odpialem od silnika valvetronika to oczywiscie blad wyskoczyl, po podpieciu spowrotem i skasowaniu nie pojawil sie ponownie. po odpieciu wtyczki od vtt, pokazalo kolejny blad ktory zniknal po podpieciu jej spowrotem. Jedyny blad ktory ciagle wisi to 2582 i nie daje sie skasować. Mam wrazenie ze po tych zabiegach auto jezdzi tak samo tylko jakby glosniej chodzi, cos delikatnie terkocze ale moc taka sama, obroty nie falują. Mam kilka pytan odnosnie calej sytuacji i bede bardzo wdzieczny za odpowiedzi:

1) Czy aby wymienic czujnik trzeba rozbierać rozrzad czy wystarczy odkrecic pokrywe zaworów?
2) Wiem ze niema zamiennikow a nowy czujnik kosztuje 1600 zł. Brał ktos używke?
3) Czy po dzisiejszych zabiegach typu odczepianie wtyczek mogl rozregulowac sie serwomotor od vtt i stad te stuki, tzn brak adaptacji silnik vtt? Bo nie wiem czy dobrze rozumuje ale jesli padniety jest czujnik to valvetronic nie dziala i auto jezdzi w trybie awaryjnym mimo braku kontrolki check engine?

Bardzo dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam serdecznie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Czujnik wałka mimosrodowego valvetronic
PostNapisane: 10 marca 2018, 17:32 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1864
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
1) zdjąć pokrywę zaworów
2) nowy kosztuje 1177 w intercars, z używkami loteria
3) mogło to wywołać brak adaptacji i chodzi w trybie awaryjnym bez kontrolki

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Czujnik wałka mimosrodowego valvetronic
PostNapisane: 12 marca 2018, 21:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25AF
Co do części to j/w - można za niecałe 1200 zł kupić VDO (producent OEMU - przez jakiś czas nazywał się Siemens VDO).
Co do podpięcia to bez obaw - możesz sobie odpiąć elektrozawór vanosa i nic nie wybuchnie ani nie padnie. Żeby "rozregulować" vanosa trzeba wyjąć zespół regulacyjny i go rozebrać i potem wsadzić bez ustawiania, a przy podwójnym w ogóle ciężko jest cokolwiek "rozregulować".
Podsumowując - polecam wymianę czujnika i będziesz mieć problem z głowy na 100-200 tys. km jak nie więcej, a co do stuków to prędzej niesprawny czujnik niż rozregulowany vanos.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Czujnik wałka mimosrodowego valvetronic
PostNapisane: 12 marca 2018, 21:29 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 2237
Lokalizacja: Stalowa Wola/Bandon-Ireland
Moje BMW: E46Coupe E63Coupe
Kod silnika: M54B30 M57D30TU
jak jeszcze leza te silniki u mnie za brama na garzu to wyjme i wysle jesli chcesz jeden lub 2 sztuki.
sprawdzisz sobie i juz.
ja te dziadowskie jednostki swapowalem na m54 wiec bylo tego duzo za 1700 to ci moge cale e46 coupe dac na chodzie hahaha

szkoda kasy w te terkoczace klekoczace cieknace silniczki
do 70/100 000 sa ok potem juz sie sypia rozrzady , vanosy , po kolei


pisz do mnie na 00353879888251
whatsapp lub viber

mieszkam w ie

_________________
Garage....
Betsy
Czarna Wdowa
Silver Queen
White Lady

"No Replacement for Displacement... "


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Czujnik wałka mimosrodowego valvetronic
PostNapisane: 20 marca 2018, 13:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: 318ci
Kod silnika: n42b20
Panowie bardzo dziękuje za odpowiedzi, troche mnie nie było. Dlatego nie odpisywałem. Starscream jesli byłbyś tak dobry zeby wysłać te czujniki to będe bardzo bardzo wdzięczny. Oczywiscie z cena sie dogadamy tak żebyś był usatysfakcjonowany. Jeśli mozesz odezwij sie na priv. Jeszcze raz bardzo wszystkim dziękuje. Mam nadzieje ze uda sie doprowadzić auto do super stanu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 85 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL