BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 13:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 540iA Touring 1998 - skrzynia biegów na manualu
PostNapisane: 3 kwietnia 2018, 21:12 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 6
Moje BMW: E39 540iA Touring
Kod silnika: M62B44
Dzień dobry!
Posiadam 540iA Touring 1998 wraz ze skrzynią automatyczną 5hp24

Ostatnio miałem problemy z tą skrzynią, częste fail safe oraz dziwne zachowania typu rwania itp. Pojechałem do mechanika i dolali mi tymczasowo prawie 2 litry płynu ATF (ponieważ jutro jadę w dłuższą trasę ~900km).

Od tego czasu skrzynia chodzi lepiej, niestety nadal "rwanie" się zdarza (ale dużo rzadziej, może to nie problem skrzyni). Pojawił się też inny problem który występował już dużo wcześniej, mianowicie jak jadę do odcinki na manualu, skrzynia sama zmienia bieg z 1 na 2 lub z 2 na 4 (na 2 na 3 tego nie zauważyłem) i jeśli po zmianie biegu puszczę delikatnie nogę z gazu to automatycznie wbija mi wyższy bieg np. 3 lub 5.

Czym to może być spowodowane? Wygląda to tak jakby skrzynia miała za wysokie ciśnienie i automatycznie przełączała bieg?

Czy warto myśleć o regeneracji konwertera lub nawet o regeneracji/wymianie całej skrzyni biegów?

Auto ma realny przebieg w okolicach 170k km, ale nie wiem czy poprzedni właściciel o nią odpowiednio dbał.

Pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuję za wszelką udzieloną mi pomoc :)

EDIT: Dodatkowe pytanie, słyszał ktoś o "high stall speed" konwerterach? Natrafiłem na angielskim internecie, że można takie sprzęgła zamontować, a niektóre były montowane w sportowych wersjach tych BMW - ponoć można dostać nawet takie, które zapina przy ponad 3000 RPM - nie wiem niestety jaki jest Polska nazwa na tego typu konwerter :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 540iA Touring 1998 - skrzynia biegów na manualu
PostNapisane: 4 kwietnia 2018, 14:38 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 1605
Lokalizacja: śląsk/Gliwice
Moje BMW: 530 diesel
Kod silnika: M57D30
Garaż: Moje Byłe Sreberko
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=101097

Moja Obecna CZARNA PERŁA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 3#p1477693

Moje obecne GRAYowe e61 SILVER BULLET
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163310
To sprawa skrzyni, nie konwertera.
Skrzynie trzeba zrzucić i zobaczyć co padło :(
Przy okazji konwerter można też zobaczyć/wymienić.
Szykuj niestety troche siana.

_________________
Moje Byłe Sreberko

Moja Obecna Czarna Perła


Mój Obecny GRAY Silver Bullet

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 540iA Touring 1998 - skrzynia biegów na manualu
PostNapisane: 4 kwietnia 2018, 21:53 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 6
Moje BMW: E39 540iA Touring
Kod silnika: M62B44
Po trasie do Niemiec coś odkryłem :)

https://youtu.be/Qs2_15qFdgo

W skrócie, dzieje się tak przy prędkościach od 80km/h do 180km/h (o dziwo przy 200 już nie!) Wystarczy że dodam mocno gazu i odejmę a skrzynia sama zmienia bieg na wyższy. Dlaczego?

Tego nie wiem, ale pykło mi, że stało się to tuż po wymianie czujnika prędkości w prawym przednim kole, wcześniej świecił abs ale skrzynia trzymała bieg do odcinki. O dziwo jak włączę DS to nie wbija 5 biegu choćbym nie wiem co robił więc jest nadzieja że to nie wina skrzyni!

Asc/dsc świeci przez błąd czujnika przepustnicy a więc możliwości są 3:

1. Ta skrzynia ma coś zaprogramowane by tak robić i to normalne. Jeśli tak to pytanie jak to wyłączyć/przeprogramować?
2. Czujnik prędkości jest nadal walnięty lub auto nie akceptuje zamiennika od Febi.
3. Przepustnica świruje pawiana i to ona powoduje błędy. Pytanie czy mogę wymienić sam czujnik czy trzeba całą przepustnice?

Póki co spróbuje naprawić 3, jeśli nie pomoże to będę szukał dalej :)

Będę pisał co i jak to zostanie dla potomnych.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 540iA Touring 1998 - skrzynia biegów na manualu
PostNapisane: 6 kwietnia 2018, 16:08 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 6
Moje BMW: E39 540iA Touring
Kod silnika: M62B44
Wymieniłem czujnik przepustnicy na nowy. Niestety błąd nadal jest i nie znika :(
28/FF - Throttle valve position ADS-part


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 540iA Touring 1998 - skrzynia biegów na manualu
PostNapisane: 16 maja 2018, 01:49 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 6
Moje BMW: E39 540iA Touring
Kod silnika: M62B44
Mały update - może ktoś ma dojścia do schematów elektrycznych DSC w BMW?

Zależy mi wiedzieć gdzie leci kabel idący do czujnika przepustnicy. Problemem jest brak napięcia we wtyczce. Zastanawiam się czy to kabel czy może problem sterownika?

Póki co 2 mechaników nie było w stanie tego znaleźć więc musze zbadać to sam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 100 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL