BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 10 maja 2024, 12:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Wymiana tarcz + klockow - dobór zestawu
PostNapisane: 23 kwietnia 2018, 16:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 171
Moje BMW: E39 523i 1999
Kod silnika: M52TUB25
Witam : ) Byłem dzisiaj zmienić opony w buni i przy okazji obejrzałem stan tarcz , mą uwagę zwróciły tylny zestaw - jakieś takie rude , według mnie nie za grube już i wyczuwalne palcem rysy na nich . Z przodu nie było takiej tragedii bo troche grubsze ale też z rysami : ) Potrzebuje waszej pomocy bo nie znam się tak dobrze na samochodach więc liczę ze mi pomożecie w tej kwestii . Zrobiłem dwa zdjęcia tarcz przód i tył - czy wypadało by je zmienic?

Przód
Obrazek

Tył
Obrazek
Obrazek

I mam parę pytań technicznych , tylko proszę bez śmiechu :P Jak nie zapytam to sie nie nauczę .
1. Czy przy wymianie tarcz mogę zostawić stare hamulce ? Z przodu mam nowe roczne klocki FERODO a z tyłu nie wiem jakie ale też nie wyglądają najgorzej . Jeżeli tak to onę się "dotrą" do nowych tarcz ? Bo nie chciałbym żeby tarcze wyglądały zaraz jak kupa przez stare klocki i znowu mialy rysy i ranty .
2. Czy przednie tarcze wystarczy że bym tylko przetoczył i założył stare hamulce ? Czasem jak dłużej nie jezdze np z tydzien albo dwa to pierwsze 2 - 3 hamowania słychać straszny halas jakby cos sie zdzieralo z tarcz, ciezko mi to opisac ale dzwięk jakby mialy kola zaraz odpaść :P i potem juz jest normalnie.
3. Przy wymianie tarcz piaste smarujemy pastą miedzianą czy nie ? Bo jeden mi mówił że tak a drugi że nie ..
4. Co przy wymianie nalezałoby jeszcze zrobić ? Jakies smarowanie prowadnic w zacisku ? prosze o jakieś rady


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wymiana tarcz + klockow - dobór zestawu
PostNapisane: 23 kwietnia 2018, 17:58 
Offline
Tangiers Casino Manager
Avatar użytkownika

Posty: 5287
Moje BMW: Giulia Veloce
tylu1 napisał(a):
Czy przy wymianie tarcz mogę zostawić stare hamulce ?

Nie, do nowych tarcz zawsze nowe klocki

tylu1 napisał(a):
Czy przednie tarcze wystarczy że bym tylko przetoczył i założył stare hamulce ?

Serio pytasz ? Kup nowe


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wymiana tarcz + klockow - dobór zestawu
PostNapisane: 23 kwietnia 2018, 19:37 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23108
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Hamulce to Twoje i innych użytkowników dróg bezpieczeństwo... jak zmieniasz tarcze to wymieniasz również klocki ;)

Żadnego przetaczania jak masz do roboty to je wymień jak kolega wyżej już Ci wspomniał ;)


Jakie tarcze jakie klocki to zależy od budżetu ale wiedz że gówna nie ma co wkładać bo szkoda Twojej pracy przy wymianie ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wymiana tarcz + klockow - dobór zestawu
PostNapisane: 23 kwietnia 2018, 19:40 
Offline
Forumowicz

Posty: 171
Moje BMW: E39 523i 1999
Kod silnika: M52TUB25
wszystko rozumiem , ale moje główne pytanie to czy według was te tarcze są już do wymiany ..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wymiana tarcz + klockow - dobór zestawu
PostNapisane: 23 kwietnia 2018, 21:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25AF
Ja nie wiem te niektóre tematy to są dla beki pisane? :D Rozumiem, że nie każdy jest po simrze (ja też nie), ale pytania powyżej to jakbyś słuchał wazzupa, który akurat świadomie zachowuje się na yt jak druciarz.

Tarcza jeżeli nie była katowana to nigdy nie będzie mieć pęknięć czy jakichś potężnych nierówności, ale to nie oznacza, że dalej można na niej jeździć. Producenci przewidują minimalną grubość tarczy, która umożliwia jej bezpieczny użytek (zwykle około 1-2 mm od grubości nominalnej), a więc zamiast wysyłać zdjęcia skorodowanych tarcz ustal co za tarczę masz u siebie (OEM czy jakiś zamiennik) i sprawdź minimalną grubość na stronie producenta (często nawet na alledrogo w opisach produktów podają takie informacje), a potem z suwmiarką do swoich i masz odpowiedź. No chyba, że masz inne uszkodzenia albo np. przegrzałeś już kiedyś tarcze (zmieniły kolor na odcienie fioletu) - do kosza. Przetaczanie tarcz to chwilowy ratunek. Jeżeli tarcza Ci się już odkształciła to nie nadaje się do użytku i jej wyrównywanie nie przywróci jej sprawności, a co najwyżej na jakiś czas usunie jakieś lekkie drgania czy inne nieprzyjemności. To metoda na poziomie jak wygiąć drut i potem wyprostować go młotkiem - znowu jest prosty, ale już nie ma swojej pierwotnej sztywności. Tak samo tarcza, która się odkształciła nie będzie już nigdy w pełni sprawna.

Co do smaru to są różne szkoły - na pewno warto dokładnie oczyścić z korozji piastę. Co do zacisków to najprościej po prostu wydać kilka dyszek na reparaturki z tłokami, np. frenkita, a jak lubisz drutować to można je rozebrać, wyszorować z syfu i naładować do prowadnic i tłoczków smaru do prowadnic/zacisków hamulcowych o ile gumy Ci się nie rozpadną przy demontażu (no a wtedy tak czy siak będziesz musiał kupić reparaturki). No i tyle.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wymiana tarcz + klockow - dobór zestawu
PostNapisane: 24 kwietnia 2018, 13:18 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23108
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
senbon i widzisz jakiej udzieliłeś cennej informacji w Swojej wypowiedzi ? :D a zarazem podałeś pomocną dłoń :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wymiana tarcz + klockow - dobór zestawu
PostNapisane: 24 kwietnia 2018, 21:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 171
Moje BMW: E39 523i 1999
Kod silnika: M52TUB25
tak odpowiedz jest dla mnie satysfakcjonująca i pouczająca.. ;) Może dla was pytania były głupie i smieszne ale wolałem zapytać niż nie wiedzieć i robić głupoty przy samochodzie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wymiana tarcz + klockow - dobór zestawu
PostNapisane: 25 kwietnia 2018, 12:40 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23108
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
trochę już poczytałeś trochę się dowiedziałeś... i w jaki zestaw tarczy plus klocków idziesz ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wymiana tarcz + klockow - dobór zestawu
PostNapisane: 25 kwietnia 2018, 17:06 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Zmierz te tarcze, bo nie wyglądają na zużyte, szczególnie przednie. Później zdejmij zacisk i oczyść dobrze, tak samo jarzmo dokładnie oczyść, szczególnie w miejscu styku z klockiem (tu też nakłada się pastę), zwróć uwagę na tłoczek czy nie jest zablokowany, oczyść prowadnice zacisku, nasmaruj odpowiednią pastą i złóż z powrotem, pewnie będzie po temacie.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wymiana tarcz + klockow - dobór zestawu
PostNapisane: 30 kwietnia 2018, 12:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 171
Moje BMW: E39 523i 1999
Kod silnika: M52TUB25
Szczurek1986 napisał(a):
trochę już poczytałeś trochę się dowiedziałeś... i w jaki zestaw tarczy plus klocków idziesz ?

Na tył zastanawim się nad tarczami textar albo zimmerman
http://sklep.auto-voll.pl/tarcza-hamulcowa-tyl-bmw-e39-520i-523i-525td-525tds-520d-34216767049-2.html
http://sklep.auto-voll.pl/tarcza-hamulcowa-tyl-bmw-e39-520i-523i-525td-525tds-520d-34216767049-7.html
z klockami textara albo Ferodo

Co do przodu to narazie sie wstrzymam , najpierw zregeneruje zaciski i zobaczymy jak bedzie sie zachowywał :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 137 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL