BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 12:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: M57N2 Nagly rozjazd korekt
PostNapisane: 3 czerwca 2018, 15:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Jeśli są tylko alu to nie pomoże

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57N2 Nagly rozjazd korekt
PostNapisane: 4 czerwca 2018, 04:37 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 391
Lokalizacja: Okuniew/Warszawa
Moje BMW: 335i 4XXkm
Kod silnika: N54B30
A rozrzad to jak u Ciebie wyglada ? Może już tak lancuch rozciagniety ze na cieplym rozjezdza sie synchronizacja?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57N2 Nagly rozjazd korekt
PostNapisane: 5 czerwca 2018, 08:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Lokalizacja: Bochnia/Krakow/Nowy Sacz
Moje BMW: E83 3.0d
Kod silnika: M57TU2
Rozrząd robiony był kompletny 3 lata temu. Wymienione wszystko łącznie z kołami i śrubkami:)
Zawiozłem pozostałe wtryski do sprawdzenia. Tylko wymyli dokładnie i zadzwonili, że mogą dać na maszyne i sprawdzić ale wg. ich wiedzy one nie będą działać bo mają siwe końcówki - przegrzane.
Ponoć wystarczy, że raz silnik zassie olej, wzrasta temperatura i sie wtryski przegrzewają.
Tak więc jestem na kupnie 5 sztuk:) Mam nadzieje, że ten nowy który wymieniłem nie dostał teraz po dupie i będzie ok - dam go do sprawdzenia.
Przy okazji zapytałem o opiłki w układzie, ale powiedzieli, że to sa już te nowe pompy i one się nie zacierają.

A wracając do rozrządu, to cały czas myśle, żeby porozbierać resztę i zrzucić pokrywe. Cały czas mam wrażenie że tam coś może być nie tak...albo chociaż pokrywe zaworów i sprawdzić ustawienie wałków na znaki...tam jest regulacja na fasolkach...

Myślę też intensywnie, co się stało, że przybyło tyle oleju. Mogły cieknąć wtryski, mogł póścić uszczelniacz na pompie CR, mógł być zawalony DPF....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57N2 Nagly rozjazd korekt
PostNapisane: 5 czerwca 2018, 08:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
opiłki+przybyło oleju = CR'ka do regeneracji

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57N2 Nagly rozjazd korekt
PostNapisane: 5 czerwca 2018, 09:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Lokalizacja: Bochnia/Krakow/Nowy Sacz
Moje BMW: E83 3.0d
Kod silnika: M57TU2
No tych opilkow nie szukalem jeszcze.
Mam 3/4 baku paliwa wiec bez odciagania bedzie problem zeby zobaczyc przez otwor po pompce. Myslalem nad zdemontowaniem i rozcieciem filtra paliwa. Te pompy sie podobno nie zacieraja


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57N2 Nagly rozjazd korekt
PostNapisane: 8 czerwca 2018, 21:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Lokalizacja: Bochnia/Krakow/Nowy Sacz
Moje BMW: E83 3.0d
Kod silnika: M57TU2
W paliwie opilkow brak wiec wlecialy odrazu nowe wtryski.

Autko zwawiej kreci, lepiej odpala, nie kopxi ale dalej kuleje na jeden cylinder. Po rozgrzaniu na biegu jalowym jest ok...ale po przegazowaniu na 5 cylindrze korekta wychodzi poza zakres, autem telepie i czasem cos popiskuje. Przy uruchamianiu tez slychac pisk...myslalem ze to pasek ale teraz juz sam nie wiem.

Jutro zrzuce jeszcze kolektor i sprawdze kompresje...masakra z tym moim autkiem:(

Update 1.
Walka trwa nadal.
Kompresja zmierzona. Na 4 cylindrach wyszlo 26, na dwoch pozostalych 25 i 24. Bar oczywiscie
Korekty najbardziej kuleja na 5 cylindrze - tytaj bylo 25.

Wtrysk z 5 cylindra zamieniony z 1. Na 5 dalej kaszana.
Pompa i regulatory pracuja poprawnie...wartosci mierzone prawie idealnie wynosza tyle co oczekiwane.

Poza za wysoka korekta (na jalowym w granicach 3) i spowodowanymi tym objawami (telepanie samochodem) wystepuje stukot zwiekszajacy natezenie wraz z wzrostem obrotow i czasem piszczenie jak by pasek ale to w srodku cos.

Za co sue jeszcze zabrac bo juz mi brak pomyslow? Brac sie pomalu za glowice nawet jak kompresja dobra?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57N2 Nagly rozjazd korekt
PostNapisane: 10 czerwca 2018, 10:37 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Wszystkie 6. wtrysków masz aktualnie nowych, czy "sprawne" używki?

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: M57N2 Nagly rozjazd korekt
PostNapisane: 11 czerwca 2018, 03:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Lokalizacja: Bochnia/Krakow/Nowy Sacz
Moje BMW: E83 3.0d
Kod silnika: M57TU2
Mam z intercarsu z tzw. programy bosch exchange. To sa niby regenerowane ale przez producenta.tak 6 szt.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57N2 Nagly rozjazd korekt
PostNapisane: 14 czerwca 2018, 06:28 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Podkładki pod wtryski nowe? Gniazda w głowicy na świeżo wyfrezowane przed montażem?

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: M57N2 Nagly rozjazd korekt
PostNapisane: 14 czerwca 2018, 12:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Lokalizacja: Bochnia/Krakow/Nowy Sacz
Moje BMW: E83 3.0d
Kod silnika: M57TU2
Podkładki nówki.
Głowica jakieś 1,5 tys. temu przeszła regeneracje więc nie frezowałem gniazd.
Zakupiłem już blokady, zrzuciłem pokrywe zaworów i na razie stoje bo inne obowiązki.

Raczej się skończy na ponownym demontarzu głowicy. Tym razem robie wszystko sam i po swojemu.

Czy macie jakiś pewny i sprawdzony sposób na weryfikację popychaczy hydraulicznych?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57N2 Nagly rozjazd korekt
PostNapisane: 21 czerwca 2018, 21:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Lokalizacja: Bochnia/Krakow/Nowy Sacz
Moje BMW: E83 3.0d
Kod silnika: M57TU2
Oto winowajca calego zamieszania:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Oj beda koszty beda


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57N2 Nagly rozjazd korekt
PostNapisane: 22 czerwca 2018, 07:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
wał bardzo ucierpiał?
od długiego czasu masz auto? jakie interwały olejowe były?

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57N2 Nagly rozjazd korekt
PostNapisane: 22 czerwca 2018, 11:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Lokalizacja: Bochnia/Krakow/Nowy Sacz
Moje BMW: E83 3.0d
Kod silnika: M57TU2
Autko w moich rekach od 4 lat.
Interwaly co 10 tys.
Olej tylko motul 8100 x-clean+ 5w30.
Wszystko wymieniane wrecz zapobiegawczo.
Wal ucierpial. Szlif musi byc wiec panewki nadwymiarowe. Dzis jedzie dopiero do weryfikacji i mierzenia.

Zrobilem autkiem ponad 70 tys i od poczatku cos pukalo z przodu. Wyeliminowalem wszystko..zostal sam silnik. Poza pukaniem wszystko dzialalo lux. Motorek rakieta.
Wkoncu dalem "fachowcowi" do zrobienia. No i tak zrobil ze sie panewka obrocila.
Teraz janusza nie ma.. zaczal czesto zagladac do kieliszka i wyjechal do austrii:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57N2 Nagly rozjazd korekt
PostNapisane: 24 czerwca 2018, 14:27 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Lokalizacja: Bochnia/Krakow/Nowy Sacz
Moje BMW: E83 3.0d
Kod silnika: M57TU2
A tak BTW to polecacie jakis specjalny olej/srodek na dotarcie?
I co ile zmieniac olej? Po 200, 1000 i pozniej normalnie co 10tys?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57N2 Nagly rozjazd korekt
PostNapisane: 24 czerwca 2018, 18:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Millers ma w ofercie olej do docierania - CRO 10w40. Należy go używać przez pierwsze max. 800km a potem zalać docelowy. Po ok. 100km można zmienić filtr.

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57N2 Nagly rozjazd korekt
PostNapisane: 24 czerwca 2018, 18:34 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Lokalizacja: Bochnia/Krakow/Nowy Sacz
Moje BMW: E83 3.0d
Kod silnika: M57TU2
Masz go w swojej ofercie? Wyslesz na priv linka i cene?
Z millersa kupilem juz tez olej do skladania silnika. On jest jakos bardziej lepki i gesty, czy jakas inna jeszcze roznica?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57N2 Nagly rozjazd korekt
PostNapisane: 25 czerwca 2018, 06:57 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Lustek napisał(a):
Z millersa kupilem juz tez olej do skladania silnika. On jest jakos bardziej lepki i gesty, czy jakas inna jeszcze roznica?

olej do składania silnika jest taki jak napisałeś - ma inne zadanie - ochronić silnik podczas pierwszego startu, żeby nie było tarcia na sucho (assembly lub. nie spływa i jest w pełni mieszalny z każdym olejem)
poszło PW

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57N2 Nagly rozjazd korekt
PostNapisane: 3 lipca 2018, 03:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Lokalizacja: Bochnia/Krakow/Nowy Sacz
Moje BMW: E83 3.0d
Kod silnika: M57TU2
Oj panowie ale sie nie dazy ten silnik. Ale juz w sumie doszedlem do takiego miejsca ze nie moge zawrocic.
Mam juz wszystko kupione. Blok, wal i korby wrocily z obrobki.
Wczoraj chcialem skladac i.....kolejny zonk. Panewki glowne dostarczone przez szlifierza sa inne, nie pasuja.
Po kilku telefonach okazalo sie, ze zadna firma nie robi do tego motoru panewek glownych na pierwszy szlif. Zostaje tylko ASO a tam wiadomo jakie ceny...zalamka.
Dzis musze jakos pomierzyc srednice czopow walu z dokladnoscia do 3 miejsca po przecinku bo ori dobiera sie nie tylko do szlifu (0,25 0,50) ale tez do koloru - roznica miedzy kolorami 0,007 mm.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57N2 Nagly rozjazd korekt
PostNapisane: 3 lipca 2018, 06:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Lustek napisał(a):
Wczoraj chcialem skladac i.....kolejny zonk. Panewki glowne dostarczone przez szlifierza sa inne, nie pasuja.
Po kilku telefonach okazalo sie, ze zadna firma nie robi do tego motoru panewek glownych na pierwszy szlif. Zostaje tylko ASO a tam wiadomo jakie ceny...zalamka

przykra sprawa :/
jak coś podaj na PW nr części - sprawdzę Ci cenę

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57N2 Nagly rozjazd korekt
PostNapisane: 4 lipca 2018, 09:35 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: e91
ale ta wysoka korekcja nie była spowodowana chyba tą panewką?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 65 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL