BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 kwietnia 2024, 03:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: M57N2 Nagly rozjazd korekt
PostNapisane: 10 maja 2018, 06:36 
Online
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23095
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
to teraz pozostaje z mocą iść w górę :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57N2 Nagly rozjazd korekt
PostNapisane: 10 maja 2018, 08:34 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Lokalizacja: Bochnia/Krakow/Nowy Sacz
Moje BMW: E83 3.0d
Kod silnika: M57TU2
Eee..na razie te 218 kucyków mi wystarczy.

A zapytam przy okazji jeszcze o jedną sprawę.
Autko od pewnego czasu ma coś w rodzaju turbodziury. Przy czym nie jest to taka standardowa turbodziura, że autko w ogóle nie jedzie do pewnego zakresu obrotów.

U mnie wygląda to tak, że nie ważne przy jakich obrotach ( im niższe tym efekt jest bardziej nasilony ) jak wcisnę mocniej gaz żeby przyspieszyć to autko ma jakby taką chwilę "przemyślenia":)
Nie idzie od razu tylko przez sekundę może ciut dłużej słychać że silnik zaczyna dziwnie buczeć, ma się wrażenie, że zamiast przyspieszać zwalnia.

Przepływomierz wydaje mi się sprawny - sprawdzałem i w ruchu i na postoju mierzy poprawnie.
Sztanga od turbiny (sterowana elektronicznie) po uruchomieniu silnika rusza się.
Czy to może być od konwertera? tylko że jak by ślizgał to rosły by obroty szybko a one wrastają proporcjonalnie do prędkości auta.
Na zimnym silniku czasami widać tylko coś takiego, że z chwilą wciśnięcia mocniej gazu żeby przyspieszać, obroty skoczą trochę do góry i odrazu opadają do pozycji wyjściowej.

Gdzie jeszcze szukać przyczyny?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57N2 Nagly rozjazd korekt
PostNapisane: 10 maja 2018, 17:32 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 925
Lokalizacja: Czarnków-Piła
może odepnij klape gaszącą i zobacz czy jest różnica.
Co do korekt niema co popadać w skrajności w e46 320d korekty wtrysków miałem idealne a wtrysk sobie kapał na tłok i zrobił dzióre więc najlepiej wyjąć wszystkie i dać do sprawdzenia;) Moje dałem do sprawdzenia i wszystkie wszystko mają w normie i za 6 wtrysków zapłaciłem 150zł.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57N2 Nagly rozjazd korekt
PostNapisane: 10 maja 2018, 18:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Lokalizacja: Bochnia/Krakow/Nowy Sacz
Moje BMW: E83 3.0d
Kod silnika: M57TU2
U mnie w okolicy 60 zl za wtrysk. Wiec jest roznica. Pewnie zalezy tez na jakiej maszynie sie sprawdza.
Jak pisalem kilka tygodni temu i tak wszystkie wtryski byly wyciagane i tloki ogladane. Poza pierscieniami ktore wymienilem wszystko idealne wlaczajac panewki!!

Klape gaszaca??to jest ta przy przepustnicy? Czy chodzi ci o klapki w kolektorze? Ich nie mam - usuniete.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57N2 Nagly rozjazd korekt
PostNapisane: 11 maja 2018, 10:55 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 925
Lokalizacja: Czarnków-Piła
serwis ori boscha więc sprzęt mają dobry i naprawdę ciężko żeby sprawdzili od ręki wtryski (wtrysk na maszynie bosha eps wyszło ze jest dobry ale nadal mi się nie podobał zawiozłem do nich i wykazało ze jest walnięty) u jednego po dziurze w tłoku sprawdzałem wtrysk i tez ze jest dobry a u nich pokazało ze złom maszyna stardex.
Tak klapa gasząca przepustnica przed kolektorem;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57N2 Nagly rozjazd korekt
PostNapisane: 11 maja 2018, 13:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Lokalizacja: Bochnia/Krakow/Nowy Sacz
Moje BMW: E83 3.0d
Kod silnika: M57TU2
No ale jak ta klape odepne to autko nie odpali bo nie dostanie powietrza:) ona sie domyslnie zamyka przy gaszeniu ( klapa gaszaca :cwaniak: ) i bez prondu sie nie otworzy:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57N2 Nagly rozjazd korekt
PostNapisane: 12 maja 2018, 08:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Wrzuć film z przyspieszeniem z gazem w podłodze bez odpuszczania od ok 80 km/h, widok na zakładkę nominal/actual w inpa, nagraj programem.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57N2 Nagly rozjazd korekt
PostNapisane: 12 maja 2018, 09:40 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 925
Lokalizacja: Czarnków-Piła
Lustek napisał(a):
No ale jak ta klape odepne to autko nie odpali bo nie dostanie powietrza:) ona sie domyslnie zamyka przy gaszeniu ( klapa gaszaca :cwaniak: ) i bez prondu sie nie otworzy:)


ona się zamyka na chwile bez prądu cały czas jest otwarta...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57N2 Nagly rozjazd korekt
PostNapisane: 20 maja 2018, 18:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Lokalizacja: Bochnia/Krakow/Nowy Sacz
Moje BMW: E83 3.0d
Kod silnika: M57TU2
Panowie problem dzis wrocil :(
Jade sobie i nagle jeb znowu chmura dymu i dzwiek wtrysku/zaworu. Zgasilem silnik. Nie chcial odpalic. Chwile postal i za któryś tam kreceniu odpalil.
Dopoki calkiem nie ostygl puszczal okrutne dymy. Jak ostygl delikatnie podkapcal. Sprawdzilem korekty i byly ok - takie jak po wymianie wtrysku uffff.
Podkusilo mnie zeby ostro przygazowac. Wkrecil sue na obroty, zbowu puscil chmure dymu i zgasl. Juz nie chce odpalic. Pokazuje blad czujnika walka rozrzadu....ciezko kreci, jak by go cos blokowalo.

EDIT: czy czujnik walu moze powodowac takie dziwne zachowania? Kopcenie itp. Bo juz sam nie wiem czy to byl blad camshaft czy crankshaft:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57N2 Nagly rozjazd korekt
PostNapisane: 21 maja 2018, 20:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Lokalizacja: Bochnia/Krakow/Nowy Sacz
Moje BMW: E83 3.0d
Kod silnika: M57TU2
Ok. A wiec tak. Udalo mi sie dzis samochod odpalic.
Na poczatku rejestrowal bledy zarowno walka jak i walu:)
Pozniej nie chcial dalej odpalic i nie rejestrowal zadnych bledow ale wkoncu zaskoczyl.
Na poczatku wogole nie chcialo robic cisnienia na listwie.
Probowalem roznych kombinacji z odlaczaniem regulatorow paliwa (sa dwa na szynie i pompie) oraz czujnika cisnienia z przodu. Wkoncu zaskoczylo i odpalil.
Przy okazji znalazl sie winowajca okrutnego dymienia:
https://zapodaj.net/08ecf0d8c24c4.jpg.html

Tak wiec tego, no troche musialem posprzatac:). Taki efekt dalo delikatne przygazowanie....bardzo delikatne. Spotkal sie juz ktos z czyms takim?Tak wiec po dosc kosztownej naprawie (maly remont wsomniany na poczatku) bunia nie odpuszcza. Dobrze ze sie silnik nie rozbiegal:)
Jutro wyciagam turbo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57N2 Nagly rozjazd korekt
PostNapisane: 21 maja 2018, 20:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Którędy ten olej wyleciał w takiej ilości?

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57N2 Nagly rozjazd korekt
PostNapisane: 21 maja 2018, 22:37 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 925
Lokalizacja: Czarnków-Piła
dziwna rzecz błędy od wałka itp a w dolocie tyle oleju ?:O
Z takim czymś się nie spotkałem tym bardziej ze korekty ok;/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57N2 Nagly rozjazd korekt
PostNapisane: 22 maja 2018, 03:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Lokalizacja: Bochnia/Krakow/Nowy Sacz
Moje BMW: E83 3.0d
Kod silnika: M57TU2
Z rury intercooler - kolektor ssacy.
Dla pewnosci sprawdzilem czy to przypadkiem nie idzie przez odme. Rurka od odmy w sloik, rura od intercoolera w drugi co by znowu sprzatac nie trzeba bylo i proba. Odpalam, delikatna przygazowka i poszloooooo. Znowu przez rure od intercoolera wiec chyba turbo do roboty??

Co najsmieszniejsze nie zauwazylem zeby oleju ubylo:)
Barany gdzie robili remont zalali grubo ponad max, mialem to odsysac ale umknelo mi. I tak pewnie wleci nowy olej...czyszczenie dpf i intercoolera


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57N2 Nagly rozjazd korekt
PostNapisane: 31 maja 2018, 13:52 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Lokalizacja: Bochnia/Krakow/Nowy Sacz
Moje BMW: E83 3.0d
Kod silnika: M57TU2
Kurde jakas masakra. Z silnika zlalem duzo za dyzo oleju (okolo 10 l).
I jest zonk bo pokazuje ze walniety jest wtrysk na kolejnym cylindrze....:(
Korekty na 5 garczku sa na poziomie +4,4 czasem dochodzi do 6 jak dodaje gazu.

Czy jesli zassalo olej przez odme, moglo uszkodzuc wtrysk?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57N2 Nagly rozjazd korekt
PostNapisane: 1 czerwca 2018, 09:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Lokalizacja: Bochnia/Krakow/Nowy Sacz
Moje BMW: E83 3.0d
Kod silnika: M57TU2
A podpowie ktoś jak najlepiej sprawdzić czy są opiłki w baku? jak się zdemontuje pompę to będzie wystarczający dostęp do sprawdzenia i czyszczenia?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57N2 Nagly rozjazd korekt
PostNapisane: 1 czerwca 2018, 10:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Lustek napisał(a):
A podpowie ktoś jak najlepiej sprawdzić czy są opiłki w baku? jak się zdemontuje pompę to będzie wystarczający dostęp do sprawdzenia i czyszczenia?

tak, po zdemontowaniu pompy i świeceniu lampką zobaczysz czy się błyszczą opiłki

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57N2 Nagly rozjazd korekt
PostNapisane: 1 czerwca 2018, 11:57 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Lokalizacja: Bochnia/Krakow/Nowy Sacz
Moje BMW: E83 3.0d
Kod silnika: M57TU2
dziękuje kolego


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57N2 Nagly rozjazd korekt
PostNapisane: 1 czerwca 2018, 12:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
możesz spróbować magnesem neodymowym, dużym i mocnym, ale tylko demontaż zbiornika i czyszczenie układu zapewni właściwe pozbycie się opiłków

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57N2 Nagly rozjazd korekt
PostNapisane: 2 czerwca 2018, 22:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 276
Moje BMW: 330d e46
Kod silnika: M57D30
Garaż: Mój garaż;-)
U mnie kiedyś taki poprzedni samochód wyglądał jak źle dokręciłem pokrywę filtra oleju.

Koledzy a czy to nie może być problem z przestawionym rozrządem ?
Może gdzieś przeskoczyło coś o ząbek albo 2, oczywiście to nie tłumaczy tyle oleju w intercoolerze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57N2 Nagly rozjazd korekt
PostNapisane: 3 czerwca 2018, 12:19 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
rorafalki napisał(a):
możesz spróbować magnesem neodymowym, dużym i mocnym, ale tylko demontaż zbiornika i czyszczenie układu zapewni właściwe pozbycie się opiłków

Magnes neodymowy raczej niewiele pomoże na aluminiowe opiłki ;)

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 68 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL