BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 03:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] swap z m50b20 na m50b25 - jak się zabrać?
PostNapisane: 2 maja 2018, 16:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: e34
Kod silnika: m50b20
Cześć wszystkim, od niedawna jestem w posiadaniu e34 m50b20 automa '95 rocznik.
Niestety świadomie kupiłem z mankamentem który był pozornie łatwy w naprawie, po 3 tygodniach u mechanika nadal nic nie jest jasne a rachunek za naprawę rośnie, dlatego zrodził mi się w głowie pomysł kompletnego swapa na 2.5 litra, w związku z tym mam kilka pytań:

Uprzedzam, jestem raczej laikiem w tych sprawach, proszę o wyrozumiałość ;)

1.Czy automat przyjmie nowy motor? Jest to 5 biegowa skrzynia, oznaczenia niestety nie znam.
2.Z czym muszę kupić silnik, żeby wszystko działało? Wystarczy słupek + wiązka silnika+ komputer? czy potrzebuję całe okablowanie które biegnie przez kabinę aż do aku itd? Innymi słowy, czy wtyczka wiązki silnika pasuje do wiązki w budzie?
3.Jeśli auto obecnie jest na Siemens'ie, a przykładowo kupie Boscha, to wszystko będzie cacy, czy jestem zmuszony na Siemensa przez np. skrzynie biegów?
4.Jeśli aktualnie w standardzie mam klimę, to muszę kupić silnik, który klimę obsłuży, czy to bez znaczenia?

Na jaki koszt się nastawić u mechanika gdybym mu zostawił auto + cały sprzęt do swapa? Pi razy oko


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] swap z m50b20 na m50b25 - jak się zabrać?
PostNapisane: 5 czerwca 2018, 05:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 79
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B25nv
shiremux napisał(a):
Cześć wszystkim, od niedawna jestem w posiadaniu e34 m50b20 automa '95 rocznik.
Niestety świadomie kupiłem z mankamentem który był pozornie łatwy w naprawie, po 3 tygodniach u mechanika nadal nic nie jest jasne a rachunek za naprawę rośnie, dlatego zrodził mi się w głowie pomysł kompletnego swapa na 2.5 litra, w związku z tym mam kilka pytań:

Uprzedzam, jestem raczej laikiem w tych sprawach, proszę o wyrozumiałość ;)

1.Czy automat przyjmie nowy motor? Jest to 5 biegowa skrzynia, oznaczenia niestety nie znam.
2.Z czym muszę kupić silnik, żeby wszystko działało? Wystarczy słupek + wiązka silnika+ komputer? czy potrzebuję całe okablowanie które biegnie przez kabinę aż do aku itd? Innymi słowy, czy wtyczka wiązki silnika pasuje do wiązki w budzie?
3.Jeśli auto obecnie jest na Siemens'ie, a przykładowo kupie Boscha, to wszystko będzie cacy, czy jestem zmuszony na Siemensa przez np. skrzynie biegów?
4.Jeśli aktualnie w standardzie mam klimę, to muszę kupić silnik, który klimę obsłuży, czy to bez znaczenia?

Na jaki koszt się nastawić u mechanika gdybym mu zostawił auto + cały sprzęt do swapa? Pi razy oko


Ad.1 Jestem prawie przekonany, że tak. Manualne skrzynie od 1.6 do 2.8 pasują ze sobą zamiennie, czy go Getrag, czy ZF (oczywiście różnią się wytrzymałością)

Ad.2 Kompletny silnik, wiązka silnika, komputer sterujący, ew ews z pestką, jeżeli będzie to silnik z ews'em. Wiązki kabinowe w R6 (oprócz diesli) są takie same,

Ad.3 Silnik i tak kupujesz z komputerem sterującym, więc tutaj bez problemu, skrzynia ma swój sterownik.

Ad.4 Nie, musisz tylko sprawdzić, czy kompresor klimy uda Ci się przerzucić, bo przewody, okablowanie, elektrozawory pozostają Twoje, innymi słowy - cała klima.

Jeżeli chodzi o koszta to niech się udzielą koledzy bardziej w temacie, ale myślę, że powinieneś sobie dać radę sam jak przekładasz z R6 na R6 i M50 na M50(?). Jest o tym sporo tematów


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] swap z m50b20 na m50b25 - jak się zabrać?
PostNapisane: 5 czerwca 2018, 10:03 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
Jesli Twój silnik jest na siemensie to na pewno musisz przejść na bosha bo nie było m50b25 na siemensie. Wtedy razem z silnikiem cała wiązka, wszystkie czujniki, przepływka, sonda, wtryski, kolektor ssący, guma dolotu i przepustnica.

Jeśli Twów silnik oryginalny jest na boschu to jest troszkę prościej bo czujniki, sonda, wiązka mogą zostać. Inna jest przepływka i dolot (guma przepustnica, kolektor) wtryski i komputer.

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] swap z m50b20 na m50b25 - jak się zabrać?
PostNapisane: 5 czerwca 2018, 16:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 79
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B25nv
wladekkow, M50B25nv jest na Boschu, natomiast M50B25 vanos występowało i na boschu i na siemensie (na 99%).

Myślę, że przekładanie "swoich" czujników jest ryzykownym rozwiązaniem, bo te leciwe już podzespoły nierzadko kruszą się podczas demontażu, a jak kolega shiremux kupi kompletnego swapa, to już pewnie kompletny,

Ps, shiremux, nie doczytałem na początku, że chodzi o e34, ale raczej informacje, któe Ci napisałem sa bez zmian. Pamiętaj tylko, żebyś wziął M50 z e34, bo z e36 miska olejowa jest inaczej wyprofilowana;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] swap z m50b20 na m50b25 - jak się zabrać?
PostNapisane: 5 czerwca 2018, 17:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 380
Lokalizacja: Górny Śląsk
Moje BMW: E46 330CI / E39 520i
Kod silnika: M54B30
Za zdrowy m50b25 ile trzeba wyłożyć? 3 tyś?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] swap z m50b20 na m50b25 - jak się zabrać?
PostNapisane: 5 czerwca 2018, 22:10 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1586
Co kryje się pod twoim pojęciem "zdrowy" w przypadku blisko 30 letniego silnika? Taki ktory jeździ?

Są kompletne swapy b25 po 3 tysiące, ale według mnie jest to warte więcej.


Ps.
Jak jesteś zainteresowany to mam slupek silnika b25nv i kompletną przekladke na manual do sprzedania

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] swap z m50b20 na m50b25 - jak się zabrać?
PostNapisane: 6 czerwca 2018, 07:37 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 3254
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: E92 M3
Kod silnika: S65
Garaż: e92 M3 DKG Schwarz 2 | BMW e36 318IS Alpinweiss | Porsche Macan S | Mini Countryman | Mazda MX-5 NB | Opel vivaro XD | Ford Connect XD
No dokładnie m50b25 w tych czasach to jest już trudny temat ;)

_________________

E46 M3 Alpinweiss III viewtopic.php?f=89&t=171180
BYŁO:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167595

e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863

e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412

e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 132 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL