shiremux napisał(a):
Cześć wszystkim, od niedawna jestem w posiadaniu e34 m50b20 automa '95 rocznik.
Niestety świadomie kupiłem z mankamentem który był pozornie łatwy w naprawie, po 3 tygodniach u mechanika nadal nic nie jest jasne a rachunek za naprawę rośnie, dlatego zrodził mi się w głowie pomysł kompletnego swapa na 2.5 litra, w związku z tym mam kilka pytań:
Uprzedzam, jestem raczej laikiem w tych sprawach, proszę o wyrozumiałość
1.Czy automat przyjmie nowy motor? Jest to 5 biegowa skrzynia, oznaczenia niestety nie znam.
2.Z czym muszę kupić silnik, żeby wszystko działało? Wystarczy słupek + wiązka silnika+ komputer? czy potrzebuję całe okablowanie które biegnie przez kabinę aż do aku itd? Innymi słowy, czy wtyczka wiązki silnika pasuje do wiązki w budzie?
3.Jeśli auto obecnie jest na Siemens'ie, a przykładowo kupie Boscha, to wszystko będzie cacy, czy jestem zmuszony na Siemensa przez np. skrzynie biegów?
4.Jeśli aktualnie w standardzie mam klimę, to muszę kupić silnik, który klimę obsłuży, czy to bez znaczenia?
Na jaki koszt się nastawić u mechanika gdybym mu zostawił auto + cały sprzęt do swapa? Pi razy oko
Ad.1 Jestem prawie przekonany, że tak. Manualne skrzynie od 1.6 do 2.8 pasują ze sobą zamiennie, czy go Getrag, czy ZF (oczywiście różnią się wytrzymałością)
Ad.2 Kompletny silnik, wiązka silnika, komputer sterujący, ew ews z pestką, jeżeli będzie to silnik z ews'em. Wiązki kabinowe w R6 (oprócz diesli) są takie same,
Ad.3 Silnik i tak kupujesz z komputerem sterującym, więc tutaj bez problemu, skrzynia ma swój sterownik.
Ad.4 Nie, musisz tylko sprawdzić, czy kompresor klimy uda Ci się przerzucić, bo przewody, okablowanie, elektrozawory pozostają Twoje, innymi słowy - cała klima.
Jeżeli chodzi o koszta to niech się udzielą koledzy bardziej w temacie, ale myślę, że powinieneś sobie dać radę sam jak przekładasz z R6 na R6 i M50 na M50(?). Jest o tym sporo tematów