BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 14 maja 2024, 11:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] mocny nagar na vanosach
PostNapisane: 8 maja 2018, 18:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 171
Moje BMW: E39 523i 1999
Kod silnika: M52TUB25
Ostatnio wymienialem uszczelke pod pokrywą zaworów i trafiłem na takie cos
Obrazek Obrazek
Oczywiście wszystko wyczyscilem dokladnie ale skąd taki mocny nagar na vanosach?? Czy to wina złego oleju lanego przez poprzednich właścicieli? Czy moze to wina niesprawnej odmy i stąd ten nagar? Zastanawiam się nad zdjęciem miski olejowej i sprawdzeniem tego sitka co idzie do pompy olejowej bo jest to dla mnie mocno niepokojące


Ostatnio edytowano 8 maja 2018, 20:02 przez tylu1, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] mocny nagar na vanosach
PostNapisane: 8 maja 2018, 19:47 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Mnie to wygląda na "cudowny" castrol zalecany przez bmw.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] mocny nagar na vanosach
PostNapisane: 8 maja 2018, 19:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2953
Moje BMW: nie lubi znaków :(
Kod silnika: mityczny
Garaż: in progress
u mnie w m52 góra wyglądała tak samo. Po zdjęciu miski jednak okazało się że dół dużo lepiej wygląda, więc nie przejmowałbym się aż nadto na twoim miejscu. Nie wiem co miało wpływ na taki syf.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] mocny nagar na vanosach
PostNapisane: 8 maja 2018, 21:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25AF
piotr520 napisał(a):
Mnie to wygląda na "cudowny" castrol zalecany przez bmw.



A mnie to wygląda na "cudowny" interwał olejowy na poziomie 25 tys. km. Mam znajomego, który od lat leje Castrole, ale zmienia olej co około 10 no pewnie góra 12 tys. km. Niemniej castrol przyłożył się do tej legendy, bo jeszcze parę lat temu też popisywali się żywotnością ich olejów. Dzisiaj nikt normalny nie wierzy w jakieś 40 tys. km, ale wtedy weszła taka moda i ludzie tyrali samochody po 20-30 tys. km na jednym oleju.

Odnosząc się do OP: to co widzisz to jest osad z zużytego oleju, który jest na tyle gęsty, że nowy olej go nie wypłukał. Ostatnia wymiana oleju nie była dość dawno, bo osprzęt dopiero przechodzi w kierunku odcieni czerwieni, a więc to stary nalot - wyczyścić górę, najlepiej także dół, zalać nowy olej i śmigać.

Kiedy mówimy o olejach z dopuszczeniami BMW LL nie ma "niewłaściwych" olei. Nawet jeżeli wlejesz tam 10W60 dedykowane do serii M to nie wytrąci się tam taki syf jeżeli na czas wymienisz olej (abstrahuję tutaj od innych skutków, ale my tutaj rozmawiamy konkretnie o tym syfie). Podobnie marka - choćby ktoś lał tam jakiegoś taniego Castrola, a nie produkty syntetyczne czy chociaż półsyntetyczne, ale wymieniał olej co parę tys. km to nie odłożyłby się tam taki syf (no chyba, że ktoś upalałby ten samochód jak niedorozwinięty i film olejowy by się poddał). Oczywiście dobry syntetyk powinien wytrzymać bez problemu ponad 10 tys. km interwału, ale powyżej mówię o jakimś mineralu. Także odłóżmy bajki na bok - oczyść silnik, zalej jakiś dedykowany do tego auta olej z dopuszczeniem BMW LL (nie wiem co tam będzie grało pewnie LL-98), a więc choćby coś z palety LM czy Motula i nie przesadzaj z interwałem, a będzie dobrze. Oczywiście niewykluczone, że ktoś po prostu przegrzał olej i film olejowy się poddał, ale do takich przygód nie wystarczy się trochę poganiać po mieście (zakładając oczywiście, że mamy sprawny układ chłodzenia), a trzeba stanąć i palić kapora przez parę dobrych momentów. W jakikolwiek sposób poprzedni właściciel zgrzeszył (a może to Ty :wstyd: ) to nie ma co płakać jeżeli nie ma dalszych problemów niż tylko trochę syfu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] mocny nagar na vanosach
PostNapisane: 9 maja 2018, 09:50 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Moje BMW: E36 323
Kod silnika: m52b25
U mnie w tym samym silniku jest jeszcze gorzej, łyżką ten nagar można zbierać z góry. Ale silnik pracuje idealnie, kompresja idealna więc nie przejmuje się. Jak zmieniałem uszczelkę pod pokrywą po kupnie samochodu to się przeraziłem ale niepotrzebnie. Tu chodzi chyba o wymiany oleju, filtr oleju miałem 10 letni, a olej po odkręceniu korka spustowego nie chciał za bardzo lecieć:D Silnik idiotoodporny


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] mocny nagar na vanosach
PostNapisane: 9 maja 2018, 12:53 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23110
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
lubek napisał(a):
Silnik idiotoodporny



Tak się o nich od dawien dawna mówiło i tak jest :hyhy: :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] mocny nagar na vanosach
PostNapisane: 9 maja 2018, 14:24 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Moje BMW: E36 323
Kod silnika: m52b25
Myslalem ze określenie tyczy się M50 ale miłe zaskoczenie, że M52TU potrafią swoje wytrzymać nawet jak je ktos bardzo zaniedbuje;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] mocny nagar na vanosach
PostNapisane: 9 maja 2018, 17:07 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
To normalne , oryginalny olej + interwał 30 tyś = beton pod pokrywą zaworów.
Maiłem tak samo , tylko w moim przypadku silnik padł bo filtr nie wytrzymał naporu oleju z syfem.
Druga sprawa filtr był cudownej marki topran.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 86 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL