BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 16:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 320D M47N - Głośne turbo?
PostNapisane: 12 maja 2018, 21:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 61
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Cześć ludziska, po ostatnim serwisie olejowym ( na LM 5w40 ) zauważyłem, że turbo jakoś nienaturalnie głośno wyje.. Zawsze było słyszalne bo nie mam któregoś katalizatora ale teraz jakoś drażniąco to chodzi, nie mam pojęcia od czego zacząć poszukiwania.. Turbo 2 letnie, nowiutkie było zakładane. Oleju nie ubywa, auto nie kopci :/ Będę wdzięczny za jakiekolwiek porady, od czego zacząć :niepewny:

Przebieg prawie 300k, czasem mam wrażenie że ma fochy i nastroje jak kobieta.. Jednego dnia idzie jak zły dzik a innego jakoś tak troszkę od niechcenia.. Co też mnie zastanawia :zakrecony:
Przykład : stałe 2200obr - pedał w podłogę i natychmiast odlatuję z pełną parą, a czasem jest jakby lag..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D M47N - Głośne turbo?
PostNapisane: 13 maja 2018, 07:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Turbina sterowana podciśnieniowo czy elektronicznie? Najlepiej wstaw film z live data na 4 biegu. Dźwięk turbiny najlepiej nagraj, możesz zdjąć z niej przewód od przeplywomierza i sprawdzić luz na wirniku, wzdłużnego nie może być, poprzeczny delikatny tak.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D M47N - Głośne turbo?
PostNapisane: 13 maja 2018, 08:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 61
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Podciśnieniowo, dziś wieczorem mam podjechać do znajomego na inpę, jak plany się nie zmienią to wrzucę film. Jakiś czas temu wymieniałem uszczelkę pod klawiaturą i kolektorem, nie dawno zauważyliśmy z mechanikiem, że troszkę się poci pod vacuum, nie wiem czy to może mieć jakiś wpłw/związek. Dzięki za zainteresowanie, już myślałem że nikt się nie udzieli w temacie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D M47N - Głośne turbo?
PostNapisane: 14 maja 2018, 09:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 61
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Prowizoryczny film, bo niemal zapomniałem o nagraniu tego wycia a teraz nie miałem nikogo kto mógłby zrobić na postoju przygazówkę, przy zamkniętych szybach też dość wyraźnie słychać. Wskazówka od temp ledwo zeszła z niebieskiego pola gdy nagrywałem ale po 30 min jazdy nic się nie zmienia, ciągle tak samo słychać jak się wkręca i jak schodzi, często na ciepłym jak troszkę dynamiczniej jadę to przy zmianie biegu słychać PSST, jakby otwieranie lekko spienionego piwa.

https://youtu.be/ykm0ieUm4i8

EDIT: Mam jeszcze pytanko, czy muszę kodować wtrysk jeśli jest on taki sam jak poprzednik i reszta? ( 080 ) ///// Na inpe dopiero dzisiaj wieczorem uda mi się prawdopodobnie dostać


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D M47N - Głośne turbo?
PostNapisane: 14 maja 2018, 21:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 61
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Film z inpy nagrał się tragicznie więc postaram się to opisać słownie -
Wolne obroty:

1.25 do 1.55 -> 1cyl
0.00 -> 2cyl
0.05 do 0.12 -> 3cyl
0.00 -> 4cyl

Przyspieszanie:
2.30 do 2.90 -> 1cyl
0.13 do 0.25 -> 2cyl
0.25 do 0.50 -> 3cyl
0.00 -> 4cyl

Wszystkie wartości są powyżej zera, nie było nawet najmniejszego odczytu na minusie, trochę dziwne.
Reszta wartości które wydaje mi się, że mogą być istotne: ( bieg jałowy )

air-mass [kg/h] 48.77
coolant temp 84.52 stC
air intake temp 32.43 stC
desired charge-air 989.88 -> current 1010.14
desired railpressure 304.92 -> current 302 do 310
desired air-mass 325.00 -> current 470 do 480


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 148 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL