BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 22:11

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Korek chłodnicy 200(2 bary)- modyfikacje
PostNapisane: 13 maja 2018, 11:57 
Offline
Forumowicz

Wiek: 25
Posty: 195
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166001
Witam forumowiczów :)
Spotykam się nieraz z tym, że właściciele BMW z przykładowo M52 zmieniają korek chłodnicy z fabrycznego(200- 2 bary) na 140(1.4 bara).
Domyślam się, że celem jest obniżenie ciśnienia w układzie, by uniknąć jego uszkodzenia ze względu na wiek plastikowych i gumowych elementów, ale jak to wygląda w praktyce?
Czy przez obniżenie ciśnienia nie spadnie temperatura wrzenia na tyle, by "zagotować" układ(choć tu trzeba dodać, że ciśnienie jest raczej takie same skoro korek nie puszcza)?
Wie ktoś do jakich wartości dochodzi ciśnienie w sprawnym układzie chłodzenia np. M52?

Dodam, że wątpię, by to była ot jakaś chałturnicza metoda, bo m.in. firma German Auto Solutions produkuje korki 1.2 bara i dość obszernie opisali na swej stronie, że zmiana korka z 200 na 120 jest uzasadnionym, bezpiecznym zabiegiem: https://www.germanautosolutions.com/bmw_solutions/cooling_system/12_bar_coolant_cap/product_bmw_12_bar_cap.php

Z góry dzięki za udzielenie się, tylko proszę o konstruktywne odpowiedzi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Korek chłodnicy 200(2 bary)- modyfikacje
PostNapisane: 13 maja 2018, 12:29 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 1027
Moje BMW: X5
Kod silnika: Było m43m50m52n62
Tak jak mówisz dla bezpieczeństwa ludzie zakładają korki 1.4 od tds i jakoś nie widziałem różnicy na silnikach z obydwoma korkami


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Korek chłodnicy 200(2 bary)- modyfikacje
PostNapisane: 13 maja 2018, 23:20 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
A może problemy są nie z powodu korka na 2 bary tylko korka zamiennika który działa jak działa i rozwala przewody.

Sam kupiłem oryginalny korek BMW 2bary i niema z nim żadnego problemu.

Ciekawe że na tym forum ludzie mają problemy z odpowietrzaniem , korkami itp. a u mnie nic takiego się nie dzieje.

Zalewam układ odkręcam odpowietrznik aż poleci płyn , zakręcam i jadę.
Nic się nie dzieje dlatego po co wymieniać korek na 1,4 bara.

Ktoś to kiedyś policzył i tyle.

Zmiana korka z 2 na 1,4 bara nie zagotuje ci auta podczas normalnej jazdy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Korek chłodnicy 200(2 bary)- modyfikacje
PostNapisane: 14 maja 2018, 02:28 
Offline
Forumowicz

Wiek: 25
Posty: 195
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166001
Racja, zdrowe podejście. W mojej e36 poprzedni właściciel zmienił korek na 140(nowy, oryginalny), a w samochodzie było wszystko porządnie robione, stąd się zastanawiam- po co?
Faktem jest, że 2 bary to naprawdę dużo w porównaniu do układów chłodniczych w samochodach innych marek z porównywalnymi silnikami.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Korek chłodnicy 200(2 bary)- modyfikacje
PostNapisane: 15 maja 2018, 13:41 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 687
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=135852
Dobry temat, szkoda że nie dokopałem się do tego info wcześniej, u mnie też płyn lał się z różnych miejsc, co jedno uszczelniłem to puszczało inne, na końcu zaczęła się pocić chłodnica, wymieniłem ją i póki co jest spokój. Korek też po drodze zmieniłem na nowy 2 bary.Gdybym od razu wrzucił 1,4 to może by nie było tylu wycieków...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Korek chłodnicy 200(2 bary)- modyfikacje
PostNapisane: 15 maja 2018, 16:12 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Ja z kolei wrzuciłem 2 bary w miejsce 1.4. Po 2 czy 3 latach od tej operacji pękł mi przewód od ogrzewania przepustnicy, przy samej głowicy. Czy to miało ze sobą związek, sami oceńcie-moim zdaniem nie.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Korek chłodnicy 200(2 bary)- modyfikacje
PostNapisane: 15 maja 2018, 21:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
No dobra, załóżmy, że ktoś ma wysokie ciśnienie w układzie, powiedzmy 1.8-1.9 bar, korek 2 bar jeszcze nie puści, ale węże już będą twarde, jak kamień. Zmieniamy na korek 1.4 bar i przy pierwszym nagrzaniu kiedy ciśnienie przekroczy tę wartość, to korek upuści nadmiar wraz z płynem, który podniesie się do maksymalnego poziomu. Za każdym porządnym nagrzaniem silnika będziemy mieli mokry zbiorniczek i ubytki w płynie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Korek chłodnicy 200(2 bary)- modyfikacje
PostNapisane: 16 maja 2018, 00:14 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
2 bary to pikuś a nie ciśnienie a zwłaszcza 0.6 bara o które walczycie.

Zdrowy człowiek ustami jak się uprze to nabije prawie 0,6 bara.
Wiec jak myślicie plastik który nie wytrzymuje 2 barów ale już wytrzymuje 1,4 jest sprawny ?
To gówno a nie plastik czy przewód.

Takie drutowanie to tylko odwlekania problemu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Korek chłodnicy 200(2 bary)- modyfikacje
PostNapisane: 16 maja 2018, 19:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
dziabi3 napisał(a):
2 bary to pikuś a nie ciśnienie a zwłaszcza 0.6 bara o które walczycie.

Zdrowy człowiek ustami jak się uprze to nabije prawie 0,6 bara.
Wiec jak myślicie plastik który nie wytrzymuje 2 barów ale już wytrzymuje 1,4 jest sprawny ?
To gówno a nie plastik czy przewód.

Takie drutowanie to tylko odwlekania problemu.

Mylisz się. Nie ma innych samochodów z tak wysokim ciśnieniem w układzie oprócz M50/M52/M54, chyba jeszcze serie N miały 2 bar, później już nawet BMW się z tego wycofało i wszystkie nowsze mają korki 1,4 bar. W japońskich autach układy mają 0,9-1,1 bar i to w zupełności wystarczy, żeby płyn nie zawrzał do 125 stopni, a przecież M54 nawet setki nie osiągnie. Tworzywa PCV stosowane w motoryzacji nie są konstrukcją z NASA i nie sprzyjają im wysokie temperatury w okolicach 110 stopni, w połączeniu jeszcze z wysokimi ciśnieniami. W kilkuletnich Oplach potrafią kruszyć się króćce wodne, bo układ chodzi na 105 stopni przy 1,4 bar.
U mnie jeszcze wszystkie węże wodne są od nowości, ale czasami zastanawiam się, czy twardość górnego węża chłodnicy nie jest za duża po nagrzaniu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Korek chłodnicy 200(2 bary)- modyfikacje
PostNapisane: 16 maja 2018, 19:49 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 1027
Moje BMW: X5
Kod silnika: Było m43m50m52n62
Jeszce nie spotkałem się z taką sytuacją żeby korkiem wyrzucalo ciesz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Korek chłodnicy 200(2 bary)- modyfikacje
PostNapisane: 16 maja 2018, 23:07 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
kaczorek79 napisał(a):
W kilkuletnich Oplach potrafią kruszyć się króćce wodne, bo układ chodzi na 105 stopni przy 1,4 bar.


Kolego nie porównuj opla do BMW bo moim zdaniem opel to gówno.

Moje zdanie na temat korka jest takie że skoro układ wytrzymuje 1,4 bara a 2,0 bara już nie to układ chłodzenia jest gówno wart.

Ta cała gówno burza powstała przez kogoś kto ma poważniejsze problemy z układem chłodzenia niż korek.
Burza urosła do takiej rangi że podchwycili to sprzedawcy i oferują specjalne korki 1,4 bara zamiast 2,0.

Sam posiadam starą e46 330ci i z układem chłodzenia nigdy nie miałem problemu poza cieknąca pompą i jednym pocącym się oringiem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Korek chłodnicy 200(2 bary)- modyfikacje
PostNapisane: 27 maja 2018, 16:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 158
Moje BMW: E39 528iA
Kod silnika: M52B28
Garaż: Było: E34 520iA ('93), E38 740iA ('96), E39 523i ('00), E39 528iA ('97).
Jest: E39 528iA ('98)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166700
Problem jest taki że często w 20 letnim samochodzie stare przewody i plastikowe elementy ukladu chłodznia mogą się po prostu rozpaść przy takim ciśnieniu w układzie. Dlatego ludzie ładuja 1.4 tylko tak na prawdę co to da? Jak ktoś wyżej napisał wywali ci płyn przez korek i tyle. Chyba że ktos lubi uzupełniać braki co kilka dni. Nie muszę chyba też pisać co może spodowować zapowietrzenie układu. Moim zdaniem ten cisnieniowy układ w BMW troche do bani jest. Ale co zrobić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Korek chłodnicy 200(2 bary)- modyfikacje
PostNapisane: 27 maja 2018, 17:07 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 1027
Moje BMW: X5
Kod silnika: Było m43m50m52n62
Generalnie w każdym aucie tak jest, to że ludzie zakładają mniejsze korki bierze się z nie wiedzy bo ktoś komuś powiedział) (ale masz twarde węże załóż korek mniejszy) a jak ma trzasnac magistrala wodna czy coś innego to nawet korek 1.4 nie pomoże


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Korek chłodnicy 200(2 bary)- modyfikacje
PostNapisane: 28 maja 2018, 19:33 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
pawelp napisał(a):
Generalnie w każdym aucie tak jest, to że ludzie zakładają mniejsze korki bierze się z nie wiedzy bo ktoś komuś powiedział) (ale masz twarde węże załóż korek mniejszy) a jak ma trzasnac magistrala wodna czy coś innego to nawet korek 1.4 nie pomoże


A wiesz skąd się bierze taka patologia ?
Bo kolega szwagra ma kolegę, a on znajomego i on założył korek 1,4 i tak mu grucha zmiękła że wisi jak flak :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 112 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL