BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 22:05

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Wyciek płynu chłodniczego HELP
PostNapisane: 17 maja 2018, 15:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 171
Moje BMW: E39 523i 1999
Kod silnika: M52TUB25
EDIT : /// PROBLEM Z TEGO POSTU ROZWIĄZANY WIĘC NIE CZYTAJ TEGO NADAREMNO, ZEJDZ NIZEJ JEZELI CHCESZ MI POMÓC NA TEMAT PŁYNU CHŁODNICZEGO

Witajcie mordki , znowu ja i znowu moje problemy :/ Dzisiejszego dnia miałem dziwny wyciek płynu chłodniczego , mianowicie pojechałem z narzeczoną na zakupy , po zakupach wsiadamy do auta odpalam i pierwszy gong od bawarki ze mało płynu chłodniczego - cofnąłem kawałek i rzeczywiście widać plame na ziemi :zakrecony: .
Myk szybko do garażu , podniosłem ją do góry i znalazłem wyciek oto z tych dziwnych wężyków / króćców..
O co tu chodzi ? do czego one są i dlaczego płyn chłodniczy mi nimi wywaliło ? Te węzę znajdują się pod kierowcą po lewej i prawej stronie . Domyślam się że mogą służyć jako zabezpieczenie przed zagotowaniem sie płynu w chłodniczego i służą jako zawory bezpieczeństwa do zwalania ciśnienia ? Czyżby auto miało problem z przegrzewaniem ?
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Ostatnio edytowano 23 maja 2018, 18:45 przez tylu1, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wyciek płynu chłodniczego HELP
PostNapisane: 23 maja 2018, 18:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 171
Moje BMW: E39 523i 1999
Kod silnika: M52TUB25
a więc tak :
Te rurki na zdjęciach okazały sie odpływami skroplin wody z klimatyzacji a ubytek płynu chłodniczego po prostu zegrał sie z plamą po skroplinach dlatego myślałem że jest to związane z ubywającym płynem chłodniczym . Defacto nie rozwiązuje to mojego problemu ze znikającym płynem chłodniczym :mur: :wsciekly:
Obejrzałem wszystkie przewody od wody , przewody od nagrzewnicy - od góry / dołu samochodu i nic . za cholery nie widzę wycieku . Plama robi mi się od strony kierowcy jakoś 10 cm w prawo od nadkola ale ni cholery nie widać skąd to cieknie . Wdrapałem sie raz pod auto to widziałem jak woda kapie mi po skrzyni biegów i tyle .. Więc moje podejrzenia kieruje na pompe wody . Czy jest to mozliwe aby od uszkodzonej pompy wody woda zaciekała jakoś po skrzyni i kapała w tamtym miejscu >?? Bo brak mi juz pomysłów . Zastanawiam się nad wyjęciem pompy wody i jej obejrzeniem czy może jednak warto od razu kupić nową i wymienic? Dodam że od 2 lat jak mam auto to z pompą nic nie robiłem a nie wiadomo mi czy poprzeni właściciel ją kiedyś wymieniał ..
Dodatkowo nie mam strumienia przelewowego w zbiorniczku wyrównawczym , strumyk pokazuje się dopiero po zwiększeniu obrotów - Czy to normalne ? Czy na jałowych biegach również powinno "coś" lecieć ? bo u mnie nie ma kompletnie nic . Myślę również o wymianie korka od zbiorniczka i zmianie oringu uszczelniającym zbiornik wyrównawczy . Powoli się już poddaje z tym płynem chłodniczym ..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wyciek płynu chłodniczego HELP
PostNapisane: 23 maja 2018, 21:19 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
U mnie strumyk przepływowy na wolnych obrotach jest taki jakbyś sobie sikał a jak dodasz gazu to stojąca osoba przy zbiorniczku ma prysznic.

Ostatnio także szukałem wycieku i okazało się ze to pompa.
Tego wycieku tak łatwo nie widać bo płyn leci jak silnik pracuje a koło pasowe rozbryzguje płyn jako mgiełkę.
Dopiero gdy nieszczelność była spora płyn leciał po osłonie i kapał od skrzynią.

Zdejmij pasek i odkręć koło pasowe pompy, pompa ma taki otworek i jak w tym otworku będzie płyn to pompa złom.
W e46 pompę wody powinno się wymieniać średnio co 4 - 5 lat.
Tak też było w moim przypadku.

Zawsze możesz kupić barwnik UV i lampkę UV i poszukać po ciemku gdzie leci.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 141 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL