BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 kwietnia 2024, 06:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] m52b25 swap, brak iskry i pompka nie chodzi
PostNapisane: 20 maja 2018, 13:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b25
Witam serdecznie i z góry przepraszam bo wiem że temat był poruszany nie jednokrotnie, ale niestety pomimo wskazówek zawartych w tych tematach nie udało mi się rozwiązać problemu, więc może ma ktoś jeszcze jakis pomysł.
Problem wygląda następująco!
Zabrałem się ze swapa w swojej e36, swap z m44b19 na m52b25, r6 juz siedzi w budzie, wszystko w sumie gotowe do jazdy. Silnik był z e39 wiec kupilem wiązke pod e36 i w tej wiazce widze ze byl omijany ews ponieważ mam tą biała kostkę ews z pierscieniem i doklejoną pestką, odpialem kostke od tego ews'u poniewaz odrazu zaopatrzylem sie w kompa bez ews bo wiedzialem ze przy swapie może być z tym problem. No i juz wszystko mam podlaczone, elektryka w aucie działa, rozrusznik kreci ale
nie chodzi pompa paliwa i nie podaje iskry.
Dodam że mam kabel w ktorym idą dwa przewody (brązowo pomaranczowy i brązowy) znajomy co niby na tym sie zna mówi ze to masa i te kable to masa wiązki czy coś w tym stylu, podlaczylem je do masy i nic sie nie zmienilo, na forum gdzies wyczytalem ze te kable to jednak plus ale pod plusem tez nic sie nie zmienia...
Próbowałem też sprobowac odpalic z podlaczonym tym omienieciem ews,u co kupilem wraz z nową wiązką ale tez jest kaszana i auto nie chce palić, nie mam już pomysłów a siedze nad tym sporo wieczrów po pracy, liczę na jakieś porady i wskazówki, troche jest namącone przy tym omijaniu ewsu w tej wiązce dlatego jesli trzeba to fotki dodam z czego kto będzie chciał, pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 m52b25 swap, brak iskry i pompka nie chodzi
PostNapisane: 20 maja 2018, 15:58 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 1027
Moje BMW: X5
Kod silnika: Było m43m50m52n62
Komp bez ews ale ews został, zmostkuj że sobą dwa najgrubsze kable z ews i powinien zagadać


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 m52b25 swap, brak iskry i pompka nie chodzi
PostNapisane: 20 maja 2018, 16:28 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 883
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
Przeciez napisal ze rozrusznik kreci, a te najgrubsze kable przy ews to wlasnie odcinanie rozrusznika, tzn ews go odcina jak sie nie zgadza kluczyk


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 m52b25 swap, brak iskry i pompka nie chodzi
PostNapisane: 21 maja 2018, 13:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b25
dokładnie, też wyczytałem że rozrusznik by nie kręcił gdyby to był ews aczkolwiek zaraz sprobuje polaczyc te kable i dam znać


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 m52b25 swap, brak iskry i pompka nie chodzi
PostNapisane: 21 maja 2018, 14:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b25
niestety to nie to... czy aby napewno jednak rozrusznik nie bedzie krecil jesli ews jest? Mój spec mowi ze i tak bedzie krecil tylko iskry nie poda, już nie wiem kogo słuchać, ktoś może jeszcze podsunie jakiś pomysł?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 m52b25 swap, brak iskry i pompka nie chodzi
PostNapisane: 21 maja 2018, 16:37 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 1027
Moje BMW: X5
Kod silnika: Było m43m50m52n62
W zeszłym roku robiłem swap z m43 na m52, komp od m52 miał usuniety ews ale w kascie był takze kręcił ale nie odpalal więc po zlaczeniu dwóch grubych kabli odpala do dziś! Tylko puszka od ews musi być podlaczona


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] m52b25 swap, brak iskry i pompka nie chodzi
PostNapisane: 22 maja 2018, 15:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b25
polaczylem te kable i to nie to ale podpialem innego kompa i zaczela chodzic pompa paliwa, juz tylko iskry nie ma, jakies sugestie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] m52b25 swap, brak iskry i pompka nie chodzi
PostNapisane: 24 maja 2018, 11:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b25
temat do zamknięcia, okazalo sie ze to ews, podpialem ews'a z pętlą i pestką pod kable od mojego ews'a tym samym wyrzucajac mojego ews'a i wszystko śmiga, teraz juz problem z zalewaniem świec :D Dzieki za pomoc!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] m52b25 swap, brak iskry i pompka nie chodzi
PostNapisane: 14 marca 2019, 17:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50b20
Witam, mam podobny problem odnośnie kręcenia silnika ale bez rezultatu. Silnik pochodzi z e46 m52b28tu automat. Przed wyjęciem silnika odpaliłem silnik bez sterownika skrzyni poprzez zmostkowanie dwóch kabli w ews. Włożyłem do e36, podłączyłem według schematu ze strony bmw3er swap m50 na m54 tylko zamiast e30 używałem schematów z e36. Mam usunięty ews z komputera ale ews i tak podłączyłem zgodnie ze schematem. Problem polega na tym ze nie ma iskry... prosiłbym o jakoms wskazówkę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] m52b25 swap, brak iskry i pompka nie chodzi
PostNapisane: 14 marca 2019, 17:51 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Skoro nie ma iskry to blokuje go ews. Odłącz moduł ews, zmostkuj dwa grube kable które idą do mudułu ews i musi odpalić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] m52b25 swap, brak iskry i pompka nie chodzi
PostNapisane: 14 marca 2019, 21:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50b20
A skąd te grube kable idą? Bo w schemacie nie ma o nich mowy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] m52b25 swap, brak iskry i pompka nie chodzi
PostNapisane: 15 marca 2019, 07:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50b20
Jeśli mi się wydaje to jeden z nich ma iść do rozrusznika. Ale podłączając według schematu ominąłem ews i bezpośrednio jest wpięty w rozrusznik do stacyjki. Dlatego silnik kręci ale nie odpala


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] m52b25 swap, brak iskry i pompka nie chodzi
PostNapisane: 15 marca 2019, 14:12 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
To odłącz całkowicie moduł ews. Jeżeli tak jak piszesz masz usunięty ews ze sterownika to ma odpalić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] m52b25 swap, brak iskry i pompka nie chodzi
PostNapisane: 15 marca 2019, 17:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50b20
Odłączyłem i nadal nic. Dziwne jest jedna sprawa. Bo silnik przyjechał w budzie wszystko kompletne tak wiec spróbowałem podłączyć originalny komputer, podłączyłem oryginalny ews i użyłem oryginalnej pętli wraz z pestka w kluczyku i ciagle to samo. Kręci a iskry nie ma. Teraz Podłączyłem tez gniazdo diagnostyczne według schematu ale niestety ciagle nic.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] m52b25 swap, brak iskry i pompka nie chodzi
PostNapisane: 15 marca 2019, 22:02 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Pompa paliwa w ogóle startuje na parę sekund po przekręceniu kluczyka? Co do silnika z automatu, to przykładowo silnik m50 na wiązce z automatu nie odpali do póki sterownik silnika nie widzi pozycji parking. Po prostu brak napięcia na jednym z pinów. Jutro zerknę w swoje schematy, możliwe że tu jest podobnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL