BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 kwietnia 2024, 09:37

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39 M52]Bardzo duże korekty, błędy sond
PostNapisane: 21 maja 2018, 20:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B20
Witam, zacznę od tego iż nabyłem samochód 2 lata temu E39 M52B20. Przyznam że samochód rozgrzany do 90 stopni wpadał w bardzo duże wibracje, czasem nie dało się usiedzieć w samochodzie, jeśli był zimny to było okej. Wyczytałem gdzieś na forum że to niby normalne to jakoś się tym nie przejmowałem, do tego samochód jakoś dużo mi palił ale broniłem się tym że jeżdżę głównie w mieście do tego ciężki samochód i automat to może tyle spalać. Dwa tygodnie temu auto zaczęło ciężko odpalać na zimnym, po nocnym postoju.
Myślałem że może aku bo robię dosyć krótkie dystanse do pracy, podładowałem go kilka godzin ale rano znowu to samo, w tym czasie zakupiłem interfejs z inpą żeby sobie podłączyć i sprawdzić może sondy, może jakaś przepływka itp.
Wyczytałem że może robić to gaz, mam instalacje staga 200, postanowiłem zagłębić się w temacie i wyszło że reduktor puszcza gaz przez wężyk ciśnieniowy do kolektora i w nocy mi go zalewa gazem.
Butle zakręciłem, wężyk zaślepiony i już okej. Interfejs przyszedł to podłączyłem, usunąłem wszystkie błędy i adaptacje jakie były, samochód zaczął lepiej pracować i płynniej zmieniać biegi. Ale dalej delikatnie trzęsie autem i dziwne parametry mi się wyświetlają, wyskakują błędy sond 202,203. Po rozgrzaniu parametry (oxygen sensor voltage i fuel control integrator) pokazują dziwne wartości, napięcie na sondzie 1 się podnosi a na drugiej spada, fuel control jest z jednej strony +66 a z drugiej -67. Tutaj zamieszczam filmik, na 5:26 minucie jest pokazane o co chodzi, i wtedy zaczyna trząść i korekty się podnoszą. Po dodaniu gazu na kilka sekund sie uspokaja i wraca, wartości przenoszą się na odwrót czyli na sondzie nr 1 spada napiecie a na 2 podnosi. Sondy padnięte? Odkąd mam samochód nigdy nie byłem pod kompem.

Tutaj link do filmu : https://youtu.be/BnyJLz_L4K4

Pozdrawiam, mam nadzieje że coś wymyślimy. Szukałem takiego tematu ale nic nie mogłem znaleźć.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39 M52]Bardzo duże korekty, błędy sond
PostNapisane: 22 maja 2018, 00:25 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
Sprawdź kolego czy przypadkiem jakiś geniusz nie zamienił kabli od sond lambda.
Bo jak kable są pomieszane to rozjazdowi korekt nie będzie końca.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39 M52]Bardzo duże korekty, błędy sond
PostNapisane: 22 maja 2018, 06:05 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Korekty paliwowe trzeba było pokazać przed skasowaniem adaptacji, teraz żeby coś z tego odczytać musisz trochę pojeździć i znowu nagraj taki film. Masz zwiększoną masę powietrza na wolnych obrotach, masz oryginalny przepływomierz? Nagraj masę powietrza przy gazie w podłodze na 3 biegu bez odpuszczania, zakręć go do końca na tym biegu.

Teraz zwróciłem uwagę, że jeszcze rozgrzewał się i spadało, więc raczej ok, ale nagrać podczas jazdy możesz.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39 M52]Bardzo duże korekty, błędy sond
PostNapisane: 22 maja 2018, 14:15 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
maniek21112

To ze korekty skasowane to juz nie mówiłem, ale zobacz jaki jest rozjazd na integratorze.
Jeden bank wali w jedna a drugi w drugą jakby ktoś kable od sąd pozamieniał.

Wskazania przepływomierza są raczej ok, u siebie mam podobne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39 M52]Bardzo duże korekty, błędy sond
PostNapisane: 22 maja 2018, 17:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
To ms41 i szczerze to nie wiem co to za jednostka, bo chyba nie możliwe, że procenty, bo jak tak to faktycznie jakiś kosmos. W ms42/43 takich wartości raczej nie da się zobaczyć, przynajmniej ja nie widziałem :oczami: dlatego fajnie byłoby to zobaczyć po jakimś czasie.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39 M52]Bardzo duże korekty, błędy sond
PostNapisane: 22 maja 2018, 21:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B20
Witam ponownie, nagrałem film ale miałem bardzo mało czasu i bardzo krótki odcinek, udało mi się nagrać do 3 tys obrotów może chociaż to pomoże, jeśli nie to nagram następny w pełnym zakresie. Zauważyłem że współczynnik masy powietrza zwiększa sie na postoju jeśli wrzucę bieg (D).

Możecie zacząć oglądać od 3 minuty bo tam właśnie wjechałem na uliczke, zatrzymałem go na chwilę żeby na wolnych pochodził i ruszyłem. A co do zamiany przewodów sond? Możliwe że przez to mogło by tak pokazywać? Gdzie się znajdują kostki żebym mógł to sprawdzić?

Link: https://youtu.be/JK1o0HabSfk

Dodam jeszcze że po usunięciu adaptacji mam zrobionę jakieś 50-60 km, to jeszcze za mało?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39 M52]Bardzo duże korekty, błędy sond
PostNapisane: 22 maja 2018, 22:28 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 883
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
ms41 w inpie ma korekty wziete mozna powiedziec z dupy, nie sa to ani procenty ani milisekundy, nie wiadomo co nie pokrywajace sie z DIS'em. Jak chcesz wiedziec dokladnie ile to trzeba podlaczyc pod DIS'a, tam krotkoterminowa jest w milisekundach, a dlugoterminowa w procentach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39 M52]Bardzo duże korekty, błędy sond
PostNapisane: 22 maja 2018, 23:08 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
Te korekty nie są z dupy !!!

Jest taki rozjazd na bankach że ECU blokuje robienie korekt długoterminowych małych i dużych obciążeń.
Dlatego są same zera !!!

ECU robi tylko gigantyczne korekty krótkoterminowe "fuel control integrator" (Tak ja miałem kiedyś przy uszkodzonej przepływce )

Niech kolega sprawdzi czy nie są zamienione wtyczki od sond (na to stawiam), albo czy nie są pomieszane wtryski miedzy bankami.
Najczęściej pomieszane wtryski są przez inteligentnych gaziarzy.

Ostrzegam że jazda takim autem może się skończyć wypalonymi zaworami na jednym banku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39 M52]Bardzo duże korekty, błędy sond
PostNapisane: 22 maja 2018, 23:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B20
Postaram jutro sprawdzić te wtyczki, mógłbyś jakoś mnie nakierować gdzie je znaleźć? A co do tych wtryskiwaczy to jak mógłbym sprawdzić czy są dobrze?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39 M52]Bardzo duże korekty, błędy sond
PostNapisane: 23 maja 2018, 08:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B20
Okej, znalazłem wtyczki ale niepokoi mnie jedna rzecz, obie są zawinięte taśmą izolacyjną a z jednej wychodzi jakiś fioletowy kabelek, który idzie z przewodami od wtrysków i gazu do auta pod filtrem przeciwpyłkowym. A z tymi wtryskami to mam taki dylemat. Kostki są jakoś na odwrót albo same wtryskiwacze ponieważ powinno się liczyć od strony osprzętu silnika tak? Czyli 1-6, ostatni powinien być przy podszybiu tak? A u mnie zaczynają się 6-1 i ten z nr1 jest przy podszybiu, na kabelkach od kostek mam takie małe plastikowe numerki. Możliwe że same kostki są zamienione? Ich przewody są takie długie i ten z nr 6 da radę pociągnąć na sam przód silnika?

Kostki od sond zamieniłem, jak wrócę z pracy to nagram filmik. A teraz wstawiam zdjęcia tych wtyczek sond.

Obrazek

Obrazek

https://zapodaj.net/203fe2cf81803.jpg.html

https://zapodaj.net/48b0c14067a91.jpg.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39 M52]Bardzo duże korekty, błędy sond
PostNapisane: 23 maja 2018, 18:23 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 883
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
Dziabi3 Dla mnie chodzilo ogolnie ze ms41 w skryptach w inpie ma wartosci brane nie wiadomo skad, chodzi mi tu o wartosci additiv i multiplicativ, w inpie bedziesz mial np na korekcie dlugoterminowej od wolnych obrotow (additiv) +30 to w Disie bedzie np. +0,1 ms, tak samo z multiplicativ, inpa pokaze +30 bez jednostki a w disie bedzie np. +12%
Nie odnosilem sie do wartosci z filmikow. I tez prawda jest to co wyzej napisales, ze po przekroczeniu pewnej wartosci w lambda integrator sterownik lapie blad i zeruje korekty additiv i multiplicativ oraz wogole przestaje pracowac w petli zamknietej, czyli nie korzysta z sondy. Tak samo bylo w sterowniku od m43, w inpie glupoty, wartosci nielogiczne, w disie elegancko w milisekundach i procentach
Dopiero w inpie m52tu mial dobre skrypty w ktorych byly juz wartosci w milisekundach i procentach.

Dziomekk ten filetowy przewod to jest wziety sygnal z sondy lambda do sterownika od gazu zeby byl mozliwy odrazu jej podglad w programie diagnostycznym do gazu podczas regulacji ( w stagu tak jest, jest jeszcze fioletowo bialy ktory powinien byc podlaczony do drugiej sondy, zeby w programie bylo zachowanie dwoch sond) To ze masz zle ponumerowane wtryskiwacze wcale nie musi oznaczac bledu, bo jezeli gazownik liczyl od sciany grodziowej wtryskiwacze to tak samo pozniej popodlaczal wtryskiwacze od gazu czyli sa dobrze poparowane. Jezeli nie to i tak to mozna poprzelaczac w programie od gazu ze np. 1 benzynowy bedzie 3 gazowym.
Wtyczki od sond najlepiej zidentyfikowac przedzwaniajac przewody z wtyczki z sterownikiem silnika, majac rozpiske wtyczki sterownika latwo to sprawdzic, tam bedzie podpisane sygnal z sondy lambda bank1 (czyli sonda cyl 123) i sygnal bank2 (sonda cyl 456)
Pin 75 w sterowniku silnika to przewod sygnalowy sondy lambdy nr1 (bank1 cyl 123)
Pin 76 lambda nr2 (bank2 cyl 456) i z tego co pamietam to po stronie wiazki silnikowej ten przewod jest koloru zoltego, oba sa zolte (lambda 1 i 2) dlatego lepiej szukac po pinach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39 M52]Bardzo duże korekty, błędy sond
PostNapisane: 23 maja 2018, 20:57 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
Dziomekk napisał(a):
Okej, znalazłem wtyczki ale niepokoi mnie jedna rzecz, obie są zawinięte taśmą izolacyjną a z jednej wychodzi jakiś fioletowy kabelek, który idzie z przewodami od wtrysków i gazu do auta pod filtrem przeciwpyłkowym. A z tymi wtryskami to mam taki dylemat. Kostki są jakoś na odwrót albo same wtryskiwacze ponieważ powinno się liczyć od strony osprzętu silnika tak? Czyli 1-6, ostatni powinien być przy podszybiu tak? A u mnie zaczynają się 6-1 i ten z nr1 jest przy podszybiu, na kabelkach od kostek mam takie małe plastikowe numerki. Możliwe że same kostki są zamienione? Ich przewody są takie długie i ten z nr 6 da radę pociągnąć na sam przód silnika?


Haha miałem nosa, jest LPG i jakiś gaziarz dał ostro popis umiejętności.

Więc tak opcje są dwie:
- Zamienione sondy miedzy bankami
- Zamieniona kolejność wtryskiwaczy na wiązkach od LPG

Moja rada jest taka, jedz do dobrego gazownika w okolicy i niech ci to ogarnie.

Jeśli czujesz się na siłach to podłącz oryginalną wiązkę do wtrysków PB i odpal auto (pomijasz kompa lpg i wiązkę lpg).
Jak korekty się unormują na benzynie to masz bangladesz w kolejności wtrysków LPG.
Jak się nie unormuje to sondy są podłączone odwrotnie.

Obecnie bank numer 1 dostaje dawkę banku numer 2 i na odwrót.
Widać to po tym że korekty są i identycznej wartości na obu bakanach ale o przeciwnym znaku.
Wniosek z tego taki że wiązka wytrysków została zamieniona z 123456 na 654321 lub sondy zamienione co daje ten sam efekt dla korekt.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39 M52]Bardzo duże korekty, błędy sond
PostNapisane: 23 maja 2018, 21:06 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
Istnieje jeszcze jedna możliwość , zamienione przewody gazowe co lecą do kolektora.
Ale wtedy problem by nie istniał na PB.

Miałem kiedyś takie Punto GT (1,4 turbo benzyna) i poprzedni właściciel dostawała [cenzura].cy bo auto nie jechało.
Wszyscy mówili mu że trubo i LPG to nie pojedzie.

Kupiłem auto i :
- Kable od wtrysków LPG przetarte i robiły zware
- Kable od LPG zamienione
- Przewody gazowe zamienione
- ciśnienie na reduktorze ustawione jak do motorynki
- filtry zapchane
- przewody gazowe popękane
- skok zaworków wtrysków rozjechany tragicznie
- dysze na wtryskach zamałe
- zawór DV (upustowy ten co psyczy) odwrucony i cisnienia nie trzymał
- czujnik kąta wtrysku na pasku rozrzadu ustawiony jak popadło
- wałek rozrządu wytarty totalnie
- luz zaworowy na dwóch zaworach równy 0
- w dolocie nieszczelność przed turbo i za


Jak poskładałem tego punciaka to szoku dostałem , to miało pierdolniecie do 60km/h dwa razy lepsze niż moje 330ci

Jaki z tego wniosek , a no taki ze w PL większość mechaników to debile po podstawówce i to niepełnej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39 M52]Bardzo duże korekty, błędy sond
PostNapisane: 23 maja 2018, 22:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B20
Witam ponownie, po zmianie kostek bardzo duża poprawa. Samochodem już nie trzęsie, nawet jakoś lepiej przyśpiesza i błędy się nie pojawiają lecz mam jeszcze pytanie jak miałem te sondy źle to wartość adaptation value nic nie pokazywało a teraz jest trochę rozbieżność, jeśli teraz te sondy mam już na miejscu to muszę ponownie skasować adaptacje i przeprowadzić na nową? Napięcie na sondach powinno tak skakać? I fuel control integrator pokazuje teraz takie wartości jak na filmie.

Możecie zacząć oglądać od 10 minuty ponieważ na początku musiałem dojechać na stacje.
Zauważyłem że na 3 wtrysku jeszcze duże korekty sie pojawiają ale samochód pracuje o wiele lepiej.



Bardzo wszystkim dziękuję za pomoc, a tobie dziabi3 chętnie bym postawił piwko :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39 M52]Bardzo duże korekty, błędy sond
PostNapisane: 23 maja 2018, 22:34 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 883
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
te engine roughness sprawdza sie na wolnych obrotach i nie jest to korekta wtrysku tylko rownomiernosc pracy cylindrow, ms41 nie ma korekty czasu wtrysku dla pojednyczych wtryskwiaczy tylko na banki (bank 1 cyl 123, korekta dla trzech wtryskiwaczy jednakowa, bank2 cyl 456, korekta jednakowa)

Prawdopodobnie wypada ci zaplon na 3 cyl lub wtryskiwacz nie domaga


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39 M52]Bardzo duże korekty, błędy sond
PostNapisane: 23 maja 2018, 23:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B20
Engine roughness jest na wolnych, końcówka filmu.
A jak moglbym sprawdzić czy to zapłon albo wtrysk? Zmienić cewke i zobaczyć efekt? I tak samo z wtryskiem? Po przełożeniu trzeba je jakoś kodowac?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39 M52]Bardzo duże korekty, błędy sond
PostNapisane: 24 maja 2018, 21:32 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
Z sondami to ciekawostka, bo sondy wąsko pasmowe działają od 0 do 1V i te sondy ciągle skaczą jak dawka paliwa jest ok.
Sondy szerokopasmowe działają od 0 do 5V i one pływają a nie skaczą.

Podejrzewam ze w aucie masz wąsko pasmowe a inpa jest do szerokopasmowych i dlatego taki miszmasz.

Ogólnie korekt to widać że jest już poprawa, sondy podłączone prawidłowo ale jest coś jeszcze nie tak.
Musisz skasować korekty i jeździć tylko na PB. Jak korekty nadal będą tak nie równe to szukać zamienionych wtyczek wtrysków.
Nie używaj LPG bo może ono być totalnie rozregulowane i korekty ci rozwali (i nic nie będzie już wiadomo).

Najgorzej wypada korekta banku 1 małych obciążeń (-75).
Mocno go zalewa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39 M52]Bardzo duże korekty, błędy sond
PostNapisane: 24 maja 2018, 22:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B20
Jeśli chodzi o sondy to po kolorze przewodów mam szerokopasmowe. Jak skasować korekty? Mam funkcje clear adaptation w zakładce error.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39 M52]Bardzo duże korekty, błędy sond
PostNapisane: 27 maja 2018, 14:29 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 883
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
Sondy w m52 w sterowniku ms41 sa wasko pasmowe dwu stanowe tylko sa odwrocone, 5V uboga mieszanka, 0V bogata mieszanka. Dzialaja tak samo jak sondy waskopasmowe dwu stanowe boscha 0-1V (0 ubogo, 1 bogato) czyli skacza. Przy szerokopasmowce masz dane napiecie do danego skladu mieszanki

Clear adaptation to wlasnie kasowanie korekt


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39 M52]Bardzo duże korekty, błędy sond
PostNapisane: 29 maja 2018, 17:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B20
Okej, dziękuję. Jeszcze takie pytanie ponieważ wcześniej adaptacje usunąłem przypadkiem i nie przeprowadzałem jakiejś procedury to jak mam to zrobić żeby było dobrze?
Mam taki pomysł ale nie wiem czy dobry. Usunąć adaptacje na zimnym silniku, odpalić i zostawić na wolnych obrotach około 5 minut, ruszyć i dojechać na parking obok obwodnicy w tym czasie się zagrzeje do 90 stopni jakieś 7-8 km, będzie to podróż w mieście więc zakres obrotów też nie będzie za wysoki czy to źle? Potem na ciepłym zostawić na kilka minut na wolnych, i jechać obwodnicą gdzie będę mógł pojeździć na każdym biegu w pełnym zakresie obrotów. Dodam że mam automatyczną skrzynię z możliwością wymuszania biegów i teraz pytanie czy tego używać? Czy wrzucić tylko na (D) i jechać normalnie. Ile km powinno się zrobić żeby taka adaptacja była skończona?
A może na podłączonym komputerze to robić i coś tam mi się będzie wyświetlać czy jest okej?

Jeśli macie inne propozycję to oczywiście przeczytam ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL