BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 21:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 330xd - niskie ciśnienie wstępne, traci moc na ciepłym
PostNapisane: 26 maja 2018, 10:40 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 13
Moje BMW: E46 330xd
Witam serdecznie, od momentu zakupu borykam się z problemem mocy w mojej bemce, gdy silnik jest zimny to tak do temperatury 50-60 stopni jedzie tak fajnie lekko, turbo śwista już przy 1200rpm (mam serie 184KM), a gdy złapie pion muszę depnąć chociaż 50% pedału gazu czuć że czegoś brakuje (paliwa lub powietrza) łapie muła i po 2-3 sekundach jest objaw jakby ktoś w tyłek kopnął i auto strzela do przodu jak z procy.
Najpierw zacząłem od wymiany przewodu podciśnień do zaworu sterującego oraz z zaworu do turbo, lekko to pomogło ale bez szału.

Na komputerze mam niestały błąd niskie ciśnienie paliwa wstępnego, dzisiaj w końcu ogarnąłem sobie ISTE i sprawdziłem najpierw sterowanie pompą podprogową, pompa daje się wysterować z komputera i działa a przynajmniej ją słychać jak buczy.

Ciśnienie pompy progowej na wolnych obrotach przy temp. silnika ok 70 stopni 4,25bara stoi sztywno i nie rusza się nawet przy dodawaniu gazu nie wiem czy tak ma być bo na filmach widziałem że ludziom zmieniają się setne a czasami nawet dziesiąte wartości, zrobię test podczas jazdy tylko teraz nie mam kogo wziąć za kierowce.

Sprawdziłem również ciśnienie paliwa na szynie common-rail rzeczywiste oraz zadane przez sterownik pokrywają się prawie że idealnie.
Jedyne co udało mi się zaobserwować to gdy podniosłem wolne obroty do 2000rpm i spojrzałem na rzeczywiste ciśnienie doładowania to było mniejsze od zadanego o bodajże 200 barów (o ile się nie byle nie pamiętam jednostki wiem że było 200 różnicy) tylko nie wiem jak to się ma do sprawdzania turbo bez obciążenia (jazdy np. pod góre).

Również niestały błąd jest EGR, ale on się już moczy w chemii, zaraz go wyczyszczę i założę i dam znać czy to coś dało.
Też jestem ciekaw na jakiej podstawie DME wie że EGR nie działa lub się przycina? Może ktoś objaśni.

Poza tym żadnych błędów na komputerze nie ma, a nie przepraszam jest, elektryczna pompka obiegu cieczy ale to się nijak ma do tego.

Myślę że znajdę jakąś pomoc na forum i pomożecie ogarnąć już moją 5 bawarkę bo warta tego jest :cwaniak:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330xd - niskie ciśnienie wstępne, traci moc na ciepłym
PostNapisane: 27 maja 2018, 10:27 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Po pierwsze to wrzuć screeny z błędów


To co opisujesz może wskazywać na uszkodzony czujnik ciśnienia paliwa po niskiej stronie(z tego co pamiętam jest na filtrze paliwa)



Co do EGR to jest on sterowany na podstawie masy powietrza. Po otwarciu, przepływomierz powinien odczytać niższą masę powietrza.

Samo jego czyszczenie zapewne niewiele da.
Należy sprawdzić czy działa w nim membrana(czy zasysana pociąga za grzybek), oraz jak zachowuje się podciśnienie przed elektrozaworkiem oraz za nim(konieczne jest skasowanie błędu)

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330xd - niskie ciśnienie wstępne, traci moc na ciepłym
PostNapisane: 27 maja 2018, 12:53 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 13
Moje BMW: E46 330xd
Nie mam na razie jak zrobić zdjęć błędów.

Wczoraj jeżdżąc z live datą zauważyłem że ciśnienie wstępne trzyma się sztywno na poziomie 4,25 pod obciążeniem ( 3 bieg i but w podłogę do 3500rpm) spadło do 4,23.
Jeśli chodzi o listwę wtryskową ciśnienie rzeczywiste pokrywa się z ciśnieniem żądanym.

Moje podsumowanie, paliwo jest OK.
Tylko skąd ten błąd o niskim ciśnieniu (niestały), myślę że to się rozwiąże jak ogarnę turbo.

Czemu turbo?
Przełączyłem live date na ciśnienie doładowania, tempomat 4 bieg pod górę, jakieś 1400 obrotów.
Ciśnienie doładowania żądane coś około 2000mbar. (chyba mbar, nie pamiętam jednostki)
Ciśnienie doładowania rzeczywiste 1100mbar :szok:

Co najlepsze gdy dodałem wtedy więcej gazu (60-70%) nogą bez zmiany prędkości tempomatu turbo zaczęło świstać i ciśnienie rzeczywiste podniosło się do ~1800mbar, puściłem gaz turbo zrobiło pssst i znowu muł, musiałem depnąć mocno żeby wstało.

Paradoksem jest to że zimne auto, po nocy do osiągnięciu pionu nawet lekko muskam gaz 1300rpm i turbo ładnie podaje.

Myślicie że zawór sterujący turbiną? Turbo mam na podciśnienie, nie elektroniczne.
Postaram się dziś wrzucić zdjęcia tych błędów co mam

@EDIT
Problem rozwiązany, nowy zaworek sterowania turbiną, auto idzie jak szalone.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 141 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL