BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 05:22

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E90] Stuki w silniku po wymianie uszczelniaczy
PostNapisane: 26 maja 2018, 13:38 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 8
Moje BMW: E46
Witam, Posiadam BMW E90 318i 129KM N46. Od pewnego czasu miałem problem z pobieraniem oleju oraz kopceniem :< Zdecydowałem się na wymianę uszczelniaczy zaworowych. I wszystko jest pięknie lecz po naprawie zacząłem słyszeć z okolicy dekla zaworów stuki po dodaniu gazu. Jest to metaliczny odgłos jak by blaszka o blaszkę waliła. Na wolnych obrotach nic nie słychać. Temperatura zimny/ciepły nie ma znaczenia. Mechanik powiedział że to może być wina oleju ( po kupnie pierwszy raz lałem pewny olej ) stwierdził że mógł być wlany jakiś bardziej gęsty. Obecnie jest 5w30 Valvoline Longlife. Podobno zmiana oleju na 10w40 to zło. I tu moje pytanie : Czy możliwe że to popychacze zaworowe siadły pod wpływem uszczelnienia ?
Słyszałem że jeśli popychacze to po odpaleniu słychać a po rozgrzaniu problem ucicha. Lałem preparat od Liqi Moly na wyciszenie popychaczy i moim zdaniem minimalnie jest ciszej aczkolwiek nie ma szału. Gdzie szukać problemu ? Co polecacie sprawdzić ? Może to być wina oleju ?
Edit: Chciałbym dodać ze na postoju telepie budą trochę


Ostatnio edytowano 26 maja 2018, 15:04 przez macek96, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Stuki w silniku po wymianie uszczelniaczy
PostNapisane: 26 maja 2018, 14:27 
Offline
Forumowicz

Posty: 418
Lokalizacja: TSZ
Moje BMW: e60 535d
Kod silnika: M57X
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=152614
Mechanik pewnie jak ściągał valvetronica to coś popier... ;) to nie wina oleju.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Stuki w silniku po wymianie uszczelniaczy
PostNapisane: 26 maja 2018, 14:29 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 8
Moje BMW: E46
Odgrzebałem na innym forum że ktoś miał podobny problem ale z n42 . i po odlączeniu czujnika valvetronica stuki znikały. Czy sam mogę odpiąć ten czujnik ? czy potem będę mógł jeździć bez adaptacji ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Stuki w silniku po wymianie uszczelniaczy
PostNapisane: 26 maja 2018, 15:02 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 8
Moje BMW: E46
Obrazek
Czy ta wtyczka obok korka wlewu to od czujnika valvetronica ? taka jak by półokrągła główka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Stuki w silniku po wymianie uszczelniaczy
PostNapisane: 26 maja 2018, 15:45 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 8
Moje BMW: E46
Odpiąłem i stuki zniknęły . tylko teraz proszę o poradę co teraz mam zrobić z tym fantem ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Stuki w silniku po wymianie uszczelniaczy
PostNapisane: 26 maja 2018, 17:33 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1457
Moje BMW: F30
Kod silnika: N20B20
Garaż: było e39 530i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155769
było e46 325i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=165786
jest f30 328i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168768
To co napisał maciej1203. Wal do mechaniora.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Stuki w silniku po wymianie uszczelniaczy
PostNapisane: 27 maja 2018, 08:20 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 8
Moje BMW: E46
Okej, tylko interesuje mnie co teraz trzeba zrobić , rozebrać dekiel i poprawić valvetronica ?


Ostatnio edytowano 1 czerwca 2018, 15:35 przez macek96, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Stuki w silniku po wymianie uszczelniaczy
PostNapisane: 28 maja 2018, 19:27 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
Co trzeba z tym zrobić ?

Prosta odpowiedz naprawić to co spierdolił mechanik idiota.

Może być potrzebna tylko adaptacja a może i źle coś poskładane.

Jak masz blisko do wrocławia to wal do LEO z forum.
Ja robiłem u niego auto i jest mega zadowolony.
Chłopak jest młody ale od dzieciaka siedzi w BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Stuki w silniku po wymianie uszczelniaczy
PostNapisane: 29 maja 2018, 11:18 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 8
Moje BMW: E46
Do Wrocławia z 400 Km mam :< Jak naprawię to napisze na forum jak by ktoś kiedyś miał podobny przypadek dzięki za pomoc :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Stuki w silniku po wymianie uszczelniaczy
PostNapisane: 29 maja 2018, 22:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25AF
Ta wtyczka to nie czujnik valvetronica (nie wiem czy chodzi Ci o elektrozawór czy o czujnik wałka rozrządu), a czujnik wałka mimośrodowego. Bez niego w zasadzie masz niesprawnego vanosa na dolocie. Czujnik jest pod pokrywą zaworów, a to co widzisz to tylko wtyczka. Możesz zobaczyć czy nie ma w niej oleju silnikowego na stykach i czy uszczelka nie przecieka. Jeżeli dziwnym trafem po serwisie padł Ci ten czujnik to nawet w zamienniku VDO jesteś ponad 1100 zł w plecy, także ja pogadałbym z tym mechanikiem i zapytał czy gość wie co odkręcał i czy poprawnie to złożył, bo tak jak napisałem - wystarczy trochę oleju na stykach i czujnik ma zwarcie albo się już zjarał ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Stuki w silniku po wymianie uszczelniaczy
PostNapisane: 8 sierpnia 2018, 18:55 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 8
Moje BMW: E46
Odgrzewanie własnego kotleta:/
Minęło sporo czasu a ja jeżdzę od mechanika do mechanika a autem szkoda mi jeździć zeby nie pogorszyć stanu.,nie wiem co już robić ;/ właśnie odebrałem od mechanika który twierdzi iż niemożliwe jest że czujnik by siadł gdyż oryginalny komputer wyłapał by błąd. Mechanik ten ustawił mi od nowa rozrząd, twierdził że był źle ustawiony ( widziałem sam że blokady nie zgrywały się) ustawił i problem nadal istnieje. Czy mogę coś samemu zdziałać ? koszta jakie ponoszę są naprawdę spore ;/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Stuki w silniku po wymianie uszczelniaczy
PostNapisane: 8 sierpnia 2018, 23:13 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
macek96 napisał(a):
nie wiem co już robić ;/


Jak lubisz wydawać kasę na pseudo mechaników to wydawaj dalej.
Ale jak chcesz mieć zrobione to jedz do LEO do Wrocławia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Stuki w silniku po wymianie uszczelniaczy
PostNapisane: 8 sierpnia 2018, 23:23 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 3254
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: E92 M3
Kod silnika: S65
Garaż: e92 M3 DKG Schwarz 2 | BMW e36 318IS Alpinweiss | Porsche Macan S | Mini Countryman | Mazda MX-5 NB | Opel vivaro XD | Ford Connect XD
Napisz skąd jesteś może jeszcze jakiś warsztat mozna polecić...Bo nie masz nic uzupełnione w profilu.

_________________

E46 M3 Alpinweiss III viewtopic.php?f=89&t=171180
BYŁO:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167595

e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863

e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412

e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Stuki w silniku po wymianie uszczelniaczy
PostNapisane: 9 sierpnia 2018, 06:43 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23096
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Do Wrocławia masz 400km no okej razem w obie strony daje okolice 800km ;) jakie koszta będziesz miał przejazdu w obie strony ? Zapewniam Cię że na pewno dużo mniejsze niż wydałeś teraz na bezsensowne naprawy u swoich magików :zalamany:

Niestety nie każdy mechanik potrafi naprawić BMW... nie bądź testerem dla tych pseudo mechaniorów :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Stuki w silniku po wymianie uszczelniaczy
PostNapisane: 9 sierpnia 2018, 08:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25AF
To powiedz temu znawcy mechanikowi, że masa dysfunkcji w osprzęcie wyjdzie dopiero kiedy dany komponent klęknie na amen - przykład u mnie -> przez rok po tankowaniu benzyny samochód ledwo odpalał i raz nawet w ogóle nie zaskoczył za 1 razem. Objaw typowy dla zapchanego zaworu odpowietrzającego zbiornika paliwa znajdującego się niedaleko przepustnicy. No ale przecież na internetach ludziom wywalało błędy, a mi nie. Kupiłem drugi, wsadziłem i zapomniałem o czymś takim jak stres po tankowaniu czy auto zaskoczy. Pewnie też z czasem i u mnie pojawiłby się błąd, ale objawy były na tyle irytujące, że nie czekałem. Podobnie miałem z zaworami disa - nie miałem żadnego błędu, a po demontażu (tak przy okazji sobie jedną wyjąłem) wyszło, że mam jedną klapkę urwaną (na szczęście razem z trzpieniem mocującym leżała w kolektorze).

System vanos też od razu nie wywali Ci błędu - jeżeli klęka Ci zespół, elektrozawór czy jakiś czujnik to dopiero w określonych warunkach może dojść do wywalenia błędu. U mnie uszkodzony czujnik położenia wałka też nie dawał błędu przy każdej podróży, a dopiero przy ostrzejszym katowaniu, przy którymś z rzędu przyciśnięciu auto zaczynało przymulać i wtedy pojawiał się błąd. Od ręki to dostaniesz błąd kiedy odepniesz dane urządzenie albo jest totalnie niesprawne (np. spalone). Co do ustawiania to jeżeli mechanik ma chińską podróbę to sobie może nią ustawić łańcuch w rowerze - już nie jeden się przejechał na nieścisłościach w parametrach takich blokad względem oryginałów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 115 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL