BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 11:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E92] Moduł komfortu
PostNapisane: 2 czerwca 2018, 17:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 58
Moje BMW: BMW e 46
Kod silnika: m 57
Witajcie
Miałem problem z modułem komfortu (centralny, czujniki paliwa, kontrolka ręcznego, brak klimy itp. - wszystko to za co odpowiada moduł JBE). Wymieniłem na drugi używany o takich samych numerach (znalazłem jedyny taki w Szwecji). Wszystko zaczęło działać idealnie. Wczoraj zabrałem się wymianę środka drzwi. Odłączyłem całą wiązke, mechanizm szyby i zamek i tak zostawiłem samochód na noc. Dzisiaj przyszedłem, aby dokończyć, a ku mojemu zdziwieniu aku był całkowicie rozładowany, po podładowaniu okazało się, że znowu powróciły wszystkie dawne usterki niesprawnego modułu. OBD jest bezpośrednio podłączone pod moduł, więc nie jestem w stanie sprawdzić nawet samochodu komputerem, ponieważ nie ma połączenia. Co mogło być tego przyczyną? Nie mam pojęcia do kogo się zwrócić o pomoc, ponieważ mało kto się na tym zna.
Przeleję dwie stówy osobie, która poda mi rozwiązanie i dzięki temu zażegnam problem raz na zawsze. Jest to niejako akt desperacji z mojej strony, ale wolę spróbować najpierw uzyskać pomoc tutaj, niż od razu stawiać do serwisu. Pozdrawiam i dziękuję z góry za wszelką pomoc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E92] Moduł komfortu
PostNapisane: 3 czerwca 2018, 12:34 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Myślę, że lepiej prowadzić dyskusję w jednym temacie, a nie zakładać kilka

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E92] Moduł komfortu
PostNapisane: 3 czerwca 2018, 13:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 58
Moje BMW: BMW e 46
Kod silnika: m 57
Przypadkowo założyłem drugi temat. Tamten idzie do usunięcia. Toczmy dyskusje tutaj.

Co do twoich zapytań to nie da się włączyć drugiej pozycji w zapłonie ze względu na blokade kierownicy (ELV), która się włączyła po całkowitym rozładowaniu aku. To jest najmniejszy problem bo wystarczy, że zresetuje te ELV w programie. Nie mogę jednak teraz tego zrobić bo nie mam połączenia z OBD.
Do diagnozy używam oryginalnego ICOM'a A2.
Chodzi mi o elektronike skrzynki połączeniowej (JBE).

[Aktualizacja] Udało mi się uruchomić samochód. Mam do wymiany alternator albo regulator napięcia. Na włączonym silniku pokazuje mi 15v i nie spada pod obciążeniem. Tylko czy to mogło rozwalić moduł?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E92] Moduł komfortu
PostNapisane: 4 czerwca 2018, 10:54 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Sterowniki powyżej 16V potrafią się wyłączać, ale po zaniku problemu powinny zacząć działać prawidłowo

Co do alternatora to nie jest powiedziane. Sprawdź stan aku testerem i sprawdź jakie ładowanie będziesz mieć po odłączeniu wtyczek z klemy IBS(minusowa)

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E92] Moduł komfortu
PostNapisane: 4 czerwca 2018, 17:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 58
Moje BMW: BMW e 46
Kod silnika: m 57
cursor napisał(a):
Sterowniki powyżej 16V potrafią się wyłączać, ale po zaniku problemu powinny zacząć działać prawidłowo

Co do alternatora to nie jest powiedziane. Sprawdź stan aku testerem i sprawdź jakie ładowanie będziesz mieć po odłączeniu wtyczek z klemy IBS(minusowa)


Aku sprawdzałem niedawno testerem i był dobry. Napięcie pokazuje też w granicach 12,3-12,4v. Napięcie na włączonym silniku i na odłączonym ibs (odpiąłem tylko tą plusową z rozdzielacza) pokazuje w porządku, w granicach 14,5 - 14,6v. Na podłączonym ibs jest troche wyższe bo już 14,8- 14,9v. Z ibs'em od razu po odpaleniu mam wartości powyżej 15v, a po chwili spada i utrzymuje się właśnie w takim zakresie 14,8 -14,9v. Niby też nie jest, aż tak wysokie, ale tutaj to się nie znam. W obu przypadkach nie spada pod obciążeniem (światła długie, ogrzewanie). Może to dlatego, że mam 150A alternator i te funkcje nie powodują spadku napięcia ładowania.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E92] Moduł komfortu
PostNapisane: 5 czerwca 2018, 10:00 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Zmierz napięcie na wyjściu altka i na samym aku.
Miałem przypadek w F01 gdzie altek ładował ponad 15V(mierzone na altku) a na aku było prawidłowo 14,7-14,8V(AGM).
Po wyczyszczeniu połączeń napięcie na wyjściu altka spadło poniżej 15V


Miałem przypadek gdzie klema IBS powodowała zwarcie i blokowała linie Wake-Up z CAS. Co owocowało brakiem drugiej pozycji zapłonu

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E92] Moduł komfortu
PostNapisane: 5 czerwca 2018, 21:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 58
Moje BMW: BMW e 46
Kod silnika: m 57
cursor napisał(a):
Zmierz napięcie na wyjściu altka i na samym aku.
Miałem przypadek w F01 gdzie altek ładował ponad 15V(mierzone na altku) a na aku było prawidłowo 14,7-14,8V(AGM).
Po wyczyszczeniu połączeń napięcie na wyjściu altka spadło poniżej 15V


Miałem przypadek gdzie klema IBS powodowała zwarcie i blokowała linie Wake-Up z CAS. Co owocowało brakiem drugiej pozycji zapłonu



Ale teraz to już nie podejrzewam altka bo mam napięcie 14,5 -14,6v, czyli prawidłowe. Jeszcze ewentualnie ten ibs do sprawdzenia, bo zawyża nieco napięcie ładowania. Pozycje drugiego zapłonu już znalazłem. Po odpowiednim doładowaniu aku, blokada ELV automatycznie odpuściła i mogę już odpalić samochód. Teraz jest tylko kwestia tego problemu z modułem. Po wymianie modułu działało to 3 dni po czym rozładował mi sie przez noc aku i wracamy do punktu wyjścia, czyli wygląda jakby coś ten moduł spaliło albo znowu z jakiejś przyczyny stał się niewidoczny dla samochodu. Już nawet nie mam pojęcia od czego zacząć bo nawet nie moge zrobić diagnozy przez brak komunikacji z OBD.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E92] Moduł komfortu
PostNapisane: 8 czerwca 2018, 18:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 58
Moje BMW: BMW e 46
Kod silnika: m 57
Pomoże ktoś? Już nie wiem co z tym fantem zrobić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E92] Moduł komfortu
PostNapisane: 10 czerwca 2018, 11:07 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Diesel czy benzyna? Jak benzyna to z LPG czy bez? Sterowniki LPG też potrafią blokować linie diagnostyczną.

Styk w gnieździe obd prawidłowy?

Jbbe były 2 rodzaje, starszy nie obsługuje diagnozy po CAN

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E92] Moduł komfortu
PostNapisane: 24 czerwca 2018, 14:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 58
Moje BMW: BMW e 46
Kod silnika: m 57
@cursor Diesel. Styk jak najbardziej prawidłowy, ponieważ po wymianie modułu wszystko działało przez te kilka dni. Jest to moduł PL2 JBBFE i z tego co wiem to obsługuje już diagnozę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 61 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL