BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 13:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] M54B25 . Parametry .
PostNapisane: 7 czerwca 2018, 15:35 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 39
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B25
Witam zacznę od tego że w aucie wszystko robię sam . Jak skompletuje wszystkie uszczelki i odme to ściągam kolektor . Dolot uszczelniony . Parametry samochodu :
Temp cieczy chłodzoncej ( 94 stopnie )
Krótkoterminowa korekta czasu wtrysku SHRTFT1 ( - 1,6 % )
Długoterminowa korekta czasu wtrysku LONGFT1 ( - 1,6 % )
Krótkoterminowa korekta czasu wtrysku SHRTFT2 ( 0,8 % )
Długoterminowa korekta czasu wtrysku LONGFT2 ( - 1,6 % )
Obroty silnika 747 obr./min.
Kąt wyprzedzania na cylindrze 1 SPARKADV ( 4.00 stopnie )
Przepływomierz MAF ( 3,3 g/s )
Temperatura powietrza wlotowego IAT ( 44 stopnie )
Napięcie sondy lambda rząd 1 czujnik 1 O2B1S1 ( 0,115 V )
Napięcie sondy lambda rząd 1 czujnik 2 O2B1S2 ( 0,075 V )
Napięcie sondy lambda rząd 2 czujnik 1 O2B2S1 ( 0,810 V )
Napięcie sondy lambda rząd 2 czujnik 2 O2B2S2 ( 0,280 V )
Krótkoterminowa korekta czasu wtrysku rząd 1 czujnik 1 ( 0,0 % )
Krótkoterminowa korekta czasu wtrysku rząd 1 czujnik 2 ( 99,2 % )
Krótkoterminowa korekta czasu wtrysku rząd 2 czujnik 1 ( 0,0 % )
Krótkoterminowa korekta czasu wtrysku rząd 2 czujnik 2 ( 99,2 % )
Proszę mnie chociaż trochę nakierować . Samochód po odpaleniu na zimnym wchodzi na ssanie i czuć telepanie autem gdy obroty się ustabilizują telepanie znika . Dół samochodu jest mułowaty . Góra auta daje radę . Proszę o pomoc . Pozdrawiam .

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B25 . Parametry .
PostNapisane: 7 czerwca 2018, 18:42 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1100
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
nagraj live data najlepiej, łatwiej będzie się przyjrzeć.

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B25 . Parametry .
PostNapisane: 7 czerwca 2018, 19:38 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 39
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B25
Na chwilę obecną nie mam takiej możliwości . Czy możesz mi coś powiedzieć na temat tych danych ? Podejrzewam że może to być spowodowane lewym powietrzem . Jakie prawidłowe wartości powinien mieć przepływomierz ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B25 . Parametry .
PostNapisane: 7 czerwca 2018, 21:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 357
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B30
Pryskaj samostartem (taki spray) w przewody dolotowe od pokrywy filtra powietrza az do konca. Jak wzrosna obroty to masz nieszczelnosc w dolocie.
Stary prymitywny sposob, mi sie w taki sposob udalo znalezc nieszczelnosc w gumie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B25 . Parametry .
PostNapisane: 7 czerwca 2018, 21:12 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 39
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B25
Dolot był cały rozbierany . Wszystkie nowe gumy . Tutaj jest wszystko szczelne . Muszę ściągnąć kolektor . Z tylu kolektora są gumowe zaślepki . Podejrzewam że mogą być sparciałe . Będę wymieniać odrazu odme + wszystkie przewody od odmy + uszczelki kolektora + oring disy + oringi wtryskiwaczy + oring bagnetu . Chyba o niczym nie zapomniałem . Może mi ktoś powiedzieć jakie wartości ma sprawny przepływomierz ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B25 . Parametry .
PostNapisane: 7 czerwca 2018, 21:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
Sprawny przepływomierz w B25 powinien mierzyć ok 11-12 kg/h, czyli 3-3.3 g/s. Silnik musi być rozgrzany i stać chwilę na obrotach około 700. Jeśli masz 740-750, to są odrobinę podwyższone, ale mieszczą się w normie. U mnie na wolnych waha się między 690-700. Korekty masz na minusie, więc raczej nie ma tam nieszczelności.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B25 . Parametry .
PostNapisane: 7 czerwca 2018, 22:10 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 39
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B25
Czyli przepływomierz mogę uznać że jest sprawny . Kolektor i tak sprawdzę dla pewności z wymianą wszystkich podejrzanych części . W takiej sytuacji z czego mogą wynikać takie korekty ? Po nocy gdy odpalam samochód na ssaniu auto telepie dopóki nie zejdą obroty i się nie ustabilizują . Objaw ten występuje tylko na zimnym . Może to być wina któregoś wtrysku ? Mam wrażenie że samochód nie przepala paliwa tak jak trzeba . Po zakończonej jeździe cały wydech delikatnie strzela ( dopala się nie spalone paliwo ) Nie mam żadnych błędów oprócz jednego P0600 .

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B25 . Parametry .
PostNapisane: 8 czerwca 2018, 09:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
Korekty masz dobre, są bliskie 0. Do przejrzenia układ zapłonowy i live data z sond. Nie wykluczone, że któryś wtryskiwacz podlewa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B25 . Parametry .
PostNapisane: 8 czerwca 2018, 09:19 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 39
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B25
Mam rozumieć że live data to jest odczyt sond w czasie rzeczywistym przez program inpa ? Kabel mam tylko programu nie mam :(

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B25 . Parametry .
PostNapisane: 8 czerwca 2018, 12:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
Dokładnie, a jeszcze lepiej podpiąć pod oscyloskop, bo inpa trochę wolno odczytuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 107 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL