senbon napisał(a):
Kiedyś widziałem na ruskiej stronie zestawy naprawcze, bo tam w zasadzie wyrabia się plastikowa zębatka i dochodzi do uszkodzenia trzpienia, który trzyma klapkę (poza tym z czasem rozpada się też gumowe uszczelnienie, ale u Ciebie jeszcze chyba żyje). Nie wiem czy u nas też są, a jak nie ma - kupuj drugą disę. Czemu? Masz już widoczny luz, który na ten moment powoduje tyle, że przy zamknięciu nie masz pełnej szczelności, bo przedmuchuje powietrze, a więc nie do końca działa Ci już układ krótki/długi dolot, po drugie jeżeli jeszcze nie słyszysz to za chwilę zaczniesz słyszeć stukanie tej klapki od ruchu powietrza i po trzecie ostatni etap uszkodzenia to wyrwanie klapki i trzpienia i podróż kolektorem w kierunku któregoś zaworu dolotowego i wtedy będziesz musiał zwalić kolektor i trzymać kciuki, że wypadnie Ci z niego to co się wyrwało (klapka klapką, ale ten trzpień jest na tyle mały, że dość szybko może poturlać się na zawór dolotowy). Za dużo ryzykujesz - lepiej wymienić. Czy można usunąć disę? Teoretycznie tak - wzrośnie Ci spalanie, ale po 1 trzeba coś za nią wsadzić (albo wsadzić disę bez klapki i trzpienia), a po 2 trzeba by co najmniej dostosować mapy do jej braku - koszt potencjalnie większy niż kupienie drugiej OEM'owej disy.
zdecydowanie zgadzam sie z senbonem. mialem luz mniejszy od ciebie i przy wyciaganiu rozpadla sie na czesci pierwsze
jezdzilem chwile bez spalanie wzroslo sporo. ja nie bawilem sie w uzywki bo nie wiadomo kiedy sie rozleci. kupilem dwie disy oemowe w aso i z glowy. ale zrobisz jak uwazasz