BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 14:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E60] Disa - mały luz, czy wymieniać? - Filmik
PostNapisane: 10 czerwca 2018, 13:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 357
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B30
Cześć.
Chciałem się dowiedzieć czy taki mały luz jest fabrycznie czy może już disa nadaje się do wymiany? Tak jak widać na filmiku jest rzędu kilka mm w poziomie i może 1mm w pionie.
https://youtu.be/cCTOYPbsFwA


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Disa - mały luz, czy wymieniać? - Filmik
PostNapisane: 10 czerwca 2018, 19:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25AF
Kiedyś widziałem na ruskiej stronie zestawy naprawcze, bo tam w zasadzie wyrabia się plastikowa zębatka i dochodzi do uszkodzenia trzpienia, który trzyma klapkę (poza tym z czasem rozpada się też gumowe uszczelnienie, ale u Ciebie jeszcze chyba żyje). Nie wiem czy u nas też są, a jak nie ma - kupuj drugą disę. Czemu? Masz już widoczny luz, który na ten moment powoduje tyle, że przy zamknięciu nie masz pełnej szczelności, bo przedmuchuje powietrze, a więc nie do końca działa Ci już układ krótki/długi dolot, po drugie jeżeli jeszcze nie słyszysz to za chwilę zaczniesz słyszeć stukanie tej klapki od ruchu powietrza i po trzecie ostatni etap uszkodzenia to wyrwanie klapki i trzpienia i podróż kolektorem w kierunku któregoś zaworu dolotowego i wtedy będziesz musiał zwalić kolektor i trzymać kciuki, że wypadnie Ci z niego to co się wyrwało (klapka klapką, ale ten trzpień jest na tyle mały, że dość szybko może poturlać się na zawór dolotowy). Za dużo ryzykujesz - lepiej wymienić. Czy można usunąć disę? Teoretycznie tak - wzrośnie Ci spalanie, ale po 1 trzeba coś za nią wsadzić (albo wsadzić disę bez klapki i trzpienia), a po 2 trzeba by co najmniej dostosować mapy do jej braku - koszt potencjalnie większy niż kupienie drugiej OEM'owej disy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Disa - mały luz, czy wymieniać? - Filmik
PostNapisane: 10 czerwca 2018, 20:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 357
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B30
Tak jak pisales jeszcze zuzycie jest male, jak zacznie byc ja slychac to wymienie na druga. Kupie jakas dobra uzywke, drogie nie sa. Dzieki za odp.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Disa - mały luz, czy wymieniać? - Filmik
PostNapisane: 11 czerwca 2018, 16:49 
Offline
Forumowicz

Wiek: 32
Posty: 249
Moje BMW: M2 comp.
Kod silnika: S
senbon napisał(a):
Kiedyś widziałem na ruskiej stronie zestawy naprawcze, bo tam w zasadzie wyrabia się plastikowa zębatka i dochodzi do uszkodzenia trzpienia, który trzyma klapkę (poza tym z czasem rozpada się też gumowe uszczelnienie, ale u Ciebie jeszcze chyba żyje). Nie wiem czy u nas też są, a jak nie ma - kupuj drugą disę. Czemu? Masz już widoczny luz, który na ten moment powoduje tyle, że przy zamknięciu nie masz pełnej szczelności, bo przedmuchuje powietrze, a więc nie do końca działa Ci już układ krótki/długi dolot, po drugie jeżeli jeszcze nie słyszysz to za chwilę zaczniesz słyszeć stukanie tej klapki od ruchu powietrza i po trzecie ostatni etap uszkodzenia to wyrwanie klapki i trzpienia i podróż kolektorem w kierunku któregoś zaworu dolotowego i wtedy będziesz musiał zwalić kolektor i trzymać kciuki, że wypadnie Ci z niego to co się wyrwało (klapka klapką, ale ten trzpień jest na tyle mały, że dość szybko może poturlać się na zawór dolotowy). Za dużo ryzykujesz - lepiej wymienić. Czy można usunąć disę? Teoretycznie tak - wzrośnie Ci spalanie, ale po 1 trzeba coś za nią wsadzić (albo wsadzić disę bez klapki i trzpienia), a po 2 trzeba by co najmniej dostosować mapy do jej braku - koszt potencjalnie większy niż kupienie drugiej OEM'owej disy.



zdecydowanie zgadzam sie z senbonem. mialem luz mniejszy od ciebie i przy wyciaganiu rozpadla sie na czesci pierwsze :) jezdzilem chwile bez spalanie wzroslo sporo. ja nie bawilem sie w uzywki bo nie wiadomo kiedy sie rozleci. kupilem dwie disy oemowe w aso i z glowy. ale zrobisz jak uwazasz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 80 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL