BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 13:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 318i Wysokie zużycie oleju i obroty na biegu jałowym
PostNapisane: 10 czerwca 2018, 20:20 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N46B20A
Witajcie,

miesiąc temu zakupiłem sobie swoje pierwsze BMW E46L 318i z 2004r. Do jazdy na krótkich dystansach wydaje się być super, ale wyjeżdżałem już tym autkiem dwa razy na dłuższe dystanse powyżej 100 km i tutaj zaczęły się problemy. Potrzebuję Waszej eksperckiej pomocy, żeby mnie mechanik nie naciągnął na miliony monet kosztów. ;-)

Generalnie to autem przejechałem już 2000 km i w czasie tego dolałem do silnika 1l oleju. Niby nie dużo, ale jednak przy innych autkach od wymiany do wymiany oleju nie musiałem się nim martwić. Do dzisiaj myślałem, że to jedyny minus tego autka, ale zdaje się, że to jedynie początek. Poniżej sytuacja z dzisiaj:
1. Przed podróżą sprawdziłem stan oleju silnikowego i dolałem ok. 0,3l oleju.
2. Przejechałem autkiem ok 150km za Warszawę. Auto stało ok 2 dni w słońcu.
3. Po ponownym odpaleniu silnika i 10min. jazdy powrotnej zapaliła się żółta kontrolka „check engine”, która zgodnie z instrukcją mówi „Silnik. Pogorszenie stanu spalin. Proszę zlecić sprawdzenie swej ASO BMW”
4. Mimo to dotarłem do Warszawy nie przekraczając ok. 3 000 obr/min silnikiem. W aucie przez całą podróż pracowała klimatyzacja.
5. Po zatrzymaniu na stacji paliw okazało się, że z podwozia na wysokości lusterek tryska ciecz (bezwonna, przeźroczysta, bez szczególnej konsystencji).
6. Ponadto po zatrzymaniu, na jałowym biegu, silnik nie schodził poniżej 1000 obr/min, z czego po paru sekundach potrafił się „nagrzać” samoczynnie(bez wciskania jakichkolwiek pedałów) do ok. 2000 obr/min i potem znowu spaść do 1000 obr/min.
7. Po dojechaniu na miejsce zajrzałem pod maskę i generalnie nie zauważyłem nic niepokojącego poza tym, że wlew oleju silnikowego był dookoła mokry od oleju.

Dodatkowo opis pracy silnika - Osiągi silnika:
przy 100km/h osiąga 3000obr/min
przy 120km/h osiąga 3500 obr/min
przy 140km/h osiąga 4000 obr/min

Poradźcie Panowie, na co w tej sytuacji zwrócić uwagę. ;-)

Dodam, że po zakupie autka wymieniałem sondę lambdy na inną, używaną, bo kontrolka silnika też się przy kupnie świeciła. Po wymianie na miesiąc był spokój. ;-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i Wysokie zużycie oleju i obroty na biegu jałowym
PostNapisane: 11 czerwca 2018, 06:45 
Online
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23096
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Przede wszystkim sprawdź błędy na kompie ;)

Sprawdź gdzie ucieka Ci olej silnik wszędzie suchy ? Pewnie nie bo jak już wyżej napisałeś jest mokro wokół korka ;)


A jak wyłączysz klimę to obroty nie idą Ci poniżej tysia ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i Wysokie zużycie oleju i obroty na biegu jałowym
PostNapisane: 12 czerwca 2018, 12:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
1. Uszczelniacze zaworowe - rozgrzej silnik, zostaw na wolnych obrotach 5-10 min. i dodaj gazu, jak pojawi się dym to jest potwierdzenie.
3. Komputer z programem do bmw, błędy oraz podgląd parametrów.
5. Patrz punkt 4.
6. Patrz punkt 3.

Mało istotne punkty pominąłem.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 124 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL