BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 listopada 2024, 01:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 330D problem z podciśnieniem
PostNapisane: 8 czerwca 2018, 18:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 53
Moje BMW: BMW E46
Kod silnika: M57
Witam koledzy. Piszę tego posta ponieważ problem jaki mam w swoim BMW jest nietypowy i na forum nie znalazłem problemu dosłownie takiego jak u mnie. A problem jest taki. Auto powyżej 2 tyś obrotów przestaje ciągnąć. Czytałem na forach i podpowiedzi były różne. A to że przepływomierz, interkuler, turbina i takie tam. Byłem na kompie i gość sprawdził mi przepływomierz, wtrysk, doładowanie turbo i wszystko jest ok. Błędy jakie były zapisane to problem z podciśnieniem i przeładowanie turbiny. Mechanik stwierdził że ten drugi błąd może być spowodowany pierwszym i proponował bym wymienił przewody podciśnienia turbosprężarki. Tak też zrobiłem. Kupiłem nowe przewody i wymieniłem je. Były to trzy przewody od strony turbiny. Jeden długi przechodzący na drugą stronę silnika i dwa krótkie. Dwa dni po tej wymianie było ok. Auto ładnie się wkręcało na obroty. Dziś rano wsiadam w samochód i znowu powyżej 2 tyś obrotów nie chce jechać. Jednak było to chwilowe. Po chwili wszystko się uspokoiło. Zrobiłem jakieś 50 km i problemu nie było. Jednak skoro chwilowy problem powrócił, napewno powróci znowu. Co jeszcze mogę wymienić żeby pożegnać się z problemem? Gdzie jeszcze szukać przyczyny??????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E46 330D problem z podciśnieniem
PostNapisane: 11 czerwca 2018, 18:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 318
Moje BMW: x3 2.0d
Wymien wszystkie przewody podcisnienia,mozesz jeszcze wyszyscic zaworki od sterowania turbo i EGR (rozebrać je) i wyczyscic tylko powoli to rob i na spokojnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E46 330D problem z podciśnieniem
PostNapisane: 12 czerwca 2018, 07:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Jakoś te sprawdzanie parametrów nie widzi mi się :niepewny: auto nie jedzie a wszystko w normie :zdziwko: live data i będzie wiadomo gdzie szukać.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E46 330D problem z podciśnieniem
PostNapisane: 12 czerwca 2018, 09:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 53
Moje BMW: BMW E46
Kod silnika: M57
Maniek21112 co to jest ta live data? Które to są te zawór ki i czym je wyczyścić? Benzyna ekstrakcyjna może być?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E46 330D problem z podciśnieniem
PostNapisane: 12 czerwca 2018, 10:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Odczyt i analiza parametrów podczas jazdy (ciśnienie doładowania, na szynie cr oraz masa powietrza) a zaworki (przetworniki ciśnienia) wyglądają tak:
Obrazek
Pod tą prostokątną obudową jest filtr, możesz użyć zmywacza do hamulców, albo benzyny tak jak napisałeś.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E46 330D problem z podciśnieniem
PostNapisane: 12 czerwca 2018, 11:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 53
Moje BMW: BMW E46
Kod silnika: M57
Dzięki wielkie Maniek21112


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E46 330D problem z podciśnieniem
PostNapisane: 19 czerwca 2018, 22:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 53
Moje BMW: BMW E46
Kod silnika: M57
Panowie nic nie dało. Zaworki wymienione, egr wyczyszczony, przewody wymienione. Doładowanie dochodzi do 2,1 bara podczas jazdy, wtrysk i cała reszta ok. Na inpie 0 błędów a problem jest nadal. Gdzie jeszcze szukać?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E46 330D problem z podciśnieniem
PostNapisane: 20 czerwca 2018, 09:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
4 bieg od 1800 do 4000 rpm z gazem w podłodze, bez odpuszczania i widok na ciśnienie doładowania (zadane i rzeczywiste), ciśnienie cr i masę powietrza. Oczywiście nagrane programem do tego i wtedy możemy rozmawiać.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E46 330D problem z podciśnieniem
PostNapisane: 25 czerwca 2018, 18:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 53
Moje BMW: BMW E46
Kod silnika: M57
Panowie problem rozwiązany. Wymieniłem przewody podciśnienia, zawór N57, wyczysciłem zawór Egr, wyczyściłem odme i nic nie dało. Jeździłem po mechanikach na komputer który nic nie pokazywał, a problem okazał się banalny. Nieszczelna była uszczelka na przewodzie który łączy przepływomierz z turbiną od strony turbiny. Uszczelnilem połączenie kupując nową uszczelek i problem zginął. :hurra:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E46 330D problem z podciśnieniem
PostNapisane: 25 czerwca 2018, 19:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: E61 525D
Kod silnika: M57
Panowie gdzie znajdę ten przetwornik ciśnienia w 525D E61? Nie mogę go zlokalizować, a na wolnych obrotach mam tak zwaną kaczkę.
Znalazłem jedynie elektrozaworek na końcu kolektora dolotowego, jednak wygląda on inaczej, tak jak w zdjęciu z linku.
http://www.e90post.com/forums/attachmen ... 1474884417


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E46 330D problem z podciśnieniem
PostNapisane: 25 czerwca 2018, 20:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 53
Moje BMW: BMW E46
Kod silnika: M57
Poszukaj na stronie www.realoem.com


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E46 330D problem z podciśnieniem
PostNapisane: 25 czerwca 2018, 20:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: E61 525D
Kod silnika: M57
Patrzyłem na realoem, etk, newtis i nie ma tam dokładnie podanej lokalizacji, a szukałem pod kolektorem i znalazłem tylko ten podany wyżej, ale to nie o niego chodzi. ;/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E46 330D problem z podciśnieniem
PostNapisane: 25 czerwca 2018, 20:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 53
Moje BMW: BMW E46
Kod silnika: M57
Patrzyłem na Realem i jest ten o którym pisałeś. Ale jest też zawór podciśnienia pod kolektorem.
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_2336


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E46 330D problem z podciśnieniem
PostNapisane: 25 czerwca 2018, 21:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: E61 525D
Kod silnika: M57
Tak właśnie tego szukam niestety bezskutecznie, szukałem w okolicach kolektora i tego nie widzę.
Objawy u mnie są takie: https://www.youtube.com/watch?v=KmxbvBkg6D8
A tu przyczyna: https://www.youtube.com/watch?v=mAevGpF-ae8&t

Tylko nie mogę tego u siebie znaleźć, czy to kurczę kolektor trzeba do tego zdejmować czy jak? Bo bez zdejmowania zaglądałem pod i nic nie zwróciło mojej uwagi, żeby przypominało ten zawór konkretny, który jest na filmiku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E46 330D problem z podciśnieniem
PostNapisane: 27 czerwca 2018, 08:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Przetwornik ciśnienia sterujący egr w m57 jest pod kolektorem dolotowym, "idź" po wężyku podciśnienia i znajdziesz go.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E46 330D problem z podciśnieniem
PostNapisane: 27 czerwca 2018, 16:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: E61 525D
Kod silnika: M57
Znalazłem go odpinając elektrozawór, jednak bez zdejmowania kolektora się nie obędzie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL