BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 17 kwietnia 2024, 00:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] 325i M54b25+LPG Falowanie obrotów a katalizator
PostNapisane: 3 lipca 2018, 23:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B25
Tematów o falowaniu obrotów na iddle było dużo, ale chyba nie wszystkie zostały wyczerpane. Czasami urywają się bez ostatecznego wyjaśnienia. Co jeśli po sprawdzeniu lub podmianie wszystkiego (lub prawie wszystkiego) falowanie występuje nadal połączone z tzw. kangurami przy ruszaniu i manewrowaniu na wolnych obrotach. Chyba nikt na forum nie poruszał kwestii wpływu zaburzeń wydechu na niestabilną pracę silnika. Kolega z UK walczył z problemem od dłuższego czasu, wymienił chyba wszystkie czujniki, krokowca, wgrał soft, ale falowanie występowało nadal. Dopiero czyszczenie katalizatorów rozwiązało problem https://www.youtube.com/watch?v=jWQeKcDvcbU. Czy ktoś z forumowiczów wykonywał taki zabieg i może podzielić się wrażeniami?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 325i M54b25+LPG Falowanie obrotów a katalizator
PostNapisane: 4 lipca 2018, 05:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: E46 330 xi
Kod silnika: M54B30
Na benzynie i lpg faluje?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 325i M54b25+LPG Falowanie obrotów a katalizator
PostNapisane: 4 lipca 2018, 10:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B25
Na benzynie trochę mniej, ale wszystkie oczywiste sprawy zostały posprawdzane przez fachowców od bmw. Błędów na kompie brak, parametry live data w normie. Sam katalizator pracuje. Na sondach za katem napięcie około 0,7v.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 325i M54b25+LPG Falowanie obrotów a katalizator
PostNapisane: 4 lipca 2018, 22:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25AF
U mnie było tak jak mówisz - niskie obroty i jakieś dziwne "zawachania" przy dodawaniu gazu, a nawet skakanie obrotów niezależnie od stopnia rozgrzania silnika. Też teoretycznie bez błędów, ale spojrzałem w inpie na wartość powietrza i wyszło, że przy dodaniu gazu parametr się nie zmienia :rotfl: Dla testu wypiąłem MAF'a i odpaliłem silnik (mapa awaryjna) - zrobiłem trasę parę kilometrów i samochód chodził lepiej jak z MAF'em :rotfl: Co ciekawe zero błędów - dopiero odpięcie MAF'a wywaliło 2 błędy - od pomiaru przepływu i pomiaru temperatury powietrza.

Zamówiłem MAF'a VDO (oryginał to VDO Siemens, ale obecnie VDO to własność Continentala i stąd nie ma już nigdzie znaczków Siemensa) - wbrew twierdzeniom wielu osób, że "musi być OEM", wpiąłem, zaadaptował się i skończyły się kangurki i inne dziwadła - co prawda w kieszeni lżej o bodaj 750 zł, ale jeżeli kangury nie wrócą to było warto :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 325i M54b25+LPG Falowanie obrotów a katalizator
PostNapisane: 5 lipca 2018, 21:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B25
U mnie przepływomierz pokazuje prawidłowe wartości, zresztą podmieniłem od sprawnego auta i jeździłem parę dni, bez zmiany, więc to nie to. Co myślicie o teorii lekko niedrożność wydechu i jego wyczyszczeiu, ktoś zaś robił taki zabieg?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 325i M54b25+LPG Falowanie obrotów a katalizator
PostNapisane: 5 lipca 2018, 22:13 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1457
Moje BMW: F30
Kod silnika: N20B20
Garaż: było e39 530i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155769
było e46 325i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=165786
jest f30 328i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168768
Na elm 327 + torque pro ładnie widać było u mnie, że lambdy (przed katem) pomimo dobrych napięć reagowały anemicznie. Inpa za wolno odświeżała by to dostrzec. Dodatkowo była mała nieszczelność w dolocie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 325i M54b25+LPG Falowanie obrotów a katalizator
PostNapisane: 5 lipca 2018, 22:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B25
To może być dobry trop, w inpie napięcie się zmienia, ale wykresów nigdy nie widziałem, masz może zdjęcie lub film, gdzie widać co znaczy anemicznie reagują? Kolego r4ll wymieniłeś sondy, Obie? Dolot mam szczelny, było "dmuchane", były mini nieszczelności, ale teraz jest ok. Sondy były podmieniłem na używki, ale nie jestem ich pewien.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 325i M54b25+LPG Falowanie obrotów a katalizator
PostNapisane: 8 lipca 2018, 22:59 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
jackal napisał(a):
Tematów o falowaniu obrotów na iddle było dużo, ale chyba nie wszystkie zostały wyczerpane. Czasami urywają się bez ostatecznego wyjaśnienia. Co jeśli po sprawdzeniu lub podmianie wszystkiego (lub prawie wszystkiego) falowanie występuje nadal połączone z tzw. kangurami przy ruszaniu i manewrowaniu na wolnych obrotach. Chyba nikt na forum nie poruszał kwestii wpływu zaburzeń wydechu na niestabilną pracę silnika. Kolega z UK walczył z problemem od dłuższego czasu, wymienił chyba wszystkie czujniki, krokowca, wgrał soft, ale falowanie występowało nadal. Dopiero czyszczenie katalizatorów rozwiązało problem https://www.youtube.com/watch?v=jWQeKcDvcbU. Czy ktoś z forumowiczów wykonywał taki zabieg i może podzielić się wrażeniami?



Oglądałem ten film i szczerze wątpię w jego cudowne rozwiązanie problemu.

Nie było pomiaru ciśnienia spalin przed i po.
Gdyby katy były zapchane to by na przeglądzie wyszło.
Te jego mycie było jak smerdanie słonia piórkiem.
Za mało wyleciało z rury.

Wydaje mis sie ze on umył sobie tylko sondy lambda tym myciem.

Ja nie robiłem tego wszystkiego co on (remonty itp) a silniczek nie faluje i nie wali kangurów.
I o co tu chodzi ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 67 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL