Witam. Wentylator zamontowany wrócił na swoje miejsce okazał się sprawny po wielu rozbieraniach go, mierzeniach, pomiarach, przeglądach, poleżał trochę w piwnicy wrócił po roku czasu ponad na swoje miejsce, sprawdziłem instalację okazało się że instalacja jest felerna była przegnita. Przewody te grube zasilające i jak były przegnite to woda, która tam się dostała robiła zwarcie przewodu sterującego tego cienkiego, na którego wydostaje się sygnał prostokątny ze sterownika i ten sygnał prostokątny ze sterownika był zwierany do masy ponieważ woda zalała przewód masowy który podgnił i było zwarcie i nie mogło sterować poprawnie wentylatorem wszystko wyczyściłem wiązkę uciąłem dołożyłem wiązkę, połączyłem polutowałem, uruchomiłem wentylator za pomocą inpa i wentylator działa zachowuje się dobrze zgodnie ze wskazówkami z inpy problem dodatkowy, ale to nie związany z wentylatorem w tym, że nie mogę i nie wiem co czym leży problem, że disa nie chce też się testować czy też gdzieś jakaś instalacja poleciała co, czy sama disa. Disa wydaje się sprawna no ale muszę z tym powalczyć o co chodzi. Więc sporo osób które narzeka, że wentylator przestał działać musi sprawdzić przede wszystkim dobrze, ale to dobrze instalację czy nie ma zwarć, czy nie ma wody, czy nie są przetarte i tak dalej i tak dalej, później napięcie musi się zgadzać na dwóch grubych przewodach. Bo istnieje przekonanie, że wentylatory ot tak sobie padają. Trochę prawdy jest, ale lubi też walnąć sterownik silnika, który nim steruje oraz instalacja. Błąd błąd o numerze 125 w programie inpa Electric fan czyli błąd elektrycznego wentylatora electric fan musi zostać skasowany zanim dojdzie do próby wypróbowania wentylatora, który jest podłączony oraz do sprawdzenia czy sygnał pwm wychodzi na cienkim przewodzie względem masy, ale do tego potrzebny jest oscyloskop ponieważ wartość tego sygnału może osiągać amplitudę około 12 V oraz częstotliwość 120Hz do 160Hz no i współczynnik wypełnienia ileś tam procent. To zależy w jakim momencie jest to uruchomione. Ja sobie złożyłem taki generator na układzie scalonym NE555 kilka elementów dobry zasilacz, akumulator, prostownik, parę przewodów grubych, cieńszych, dobrze mieć oscyloskop no bo w ciemno troszkę słabo dostrajać częstotliwości wypełnienie i można podchodzić do sprawdzenia wentylatora ci co posiadają wentylator 3 PIN To przewód wychodzący z wentylatora bezpośrednio do kostki przyłączeniowej jest niebieski drugi jest brązowy to są dwa grube i cienki jest czarny, ten cienki czarny łączymy z samochodem z żółto z czerwonym paskiem to jest sterowanie ten cieniutki to idzie sygnał pwm o którym już wcześniej wspominałem brązowy to masa czyli minus -12 V niebieski wentylatora to plus +12 V i ten niebieski musi się łączyć z czarnym grubym z plusem na stałe z samochodem, a czarny brązowy łączy się z brązowym wentylatora to jest minus idą tam dość duże prądy około 30A może się tam pojawić więc dobrze by było do takiego sprawdzenia mieć prostownik, który ładuje akumulator na bieżąco i do tego akumulatora jest podłączony ten układ cały oraz wentylator bo na prostowniku samym wentylator nie ruszy ponieważ nie będzie miał stateczności prądowej. Zastanawia mnie też to dlaczego jak uruchomie klime i sprężarka się załącza po chwili ten wentylator nie włącza się na chwilę. Bo ludzie piszą, że powinien, a napewno sprawny i dobrze podłączony bo z testu rusza.
_________________ Było: Fiat 126p, 650ccm, 22KM, 93r, Opel Astra 1, 1.4i, 60KM cheatchback, 92r, E36, 1.8i M43,115KM sedan, 95r, E39, 2,5i M52,170KM sedan, 99r. Jest Honda Accord Type-S, 2, 4 benzyna, 220KM(190KM podkręcone ze zmianami dolotu i wydechu), sedan, 2005r.
|