BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 22:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Błąd lambdy i wałka mimo wymiany czujników
PostNapisane: 30 lipca 2018, 07:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52B28TU
Cześc,

Mam dziwny i irytujący problem z M52TUB28 w E46. Miałem dwa błędy - czujnik położenia wałka rozrządu po stronie dolotu oraz brak aktywności jednej sondy lamba za katem:

P0140 - Powertrain - O2 Sensor Circuit No Activity Detected (Bank 1 Sensor 2)
P0340 - Powertrain - Camshaft Position Sensor "A" Circuit (Bank1)

Problem jest taki, że oba czujniki wymieniłem (na nowe, oryginalne) a błędy dalej wyskakują! Oczywiście kasowałem błędy. I co do lambdy to jak włącze odczyty z niej to podczas jazdy widzę że oscyluje w granicach 0.41V ale druga sonda (za drugim katem) pokazuje mniej więcej to samo a jej błąd nie wyskakuje więc co to za oszukaństwo? Jedyne co mi się przewinęło w innych tematach które czytałem o błędzie wałka to, że jeżeli Vanos jest padnięty całkowicie to może wyskakiwać bład tego czujnika mimo że będzie sprawny. I teraz tak - mam najprawdopodobniej padniętego Vanosa (do ok 3500rpm zbiera się gorzej niż skuter a potem ok 3500 czuć kopa takiego jakby turbo się napompowało). Więc pytania mam dwa - czy ktoś może potwierdzić/zaprzeczyć, że padnięty Vanos może wywołać błąd czujnika wałka oraz czy ktoś ma jakiś pomysl co z tą sondą? czy też może wynikać z tego samego - coś mi sie nie wydaje, zwłaszcza że tylko jedna sonda z czterech pokazuje błąd. Ale skoro wymieniłem na nową (nie zamiennik) a dalej błąd to co innego? Pierwsze co pomyślałem, to że po prostu może gdzieś jest zwarcie albo przetarcie na kablu od sondy ale jeszcze nie miałem czasu poszukać. Podczas wymiany przeglądałem go ile mogłem - nic nie wydziałem niepokojącego ale może gdzieś głębiej?

P.S.
Wyciąg z sondy ;)
Obrazek

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Błąd lambdy i wałka mimo wymiany czujników
PostNapisane: 30 lipca 2018, 09:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Masz lpg? To pewnie nie błąd samej sondy, tylko złego składu mieszanki. Połącz się z inpa i wtedy odczytaj błędy (wklej screeny, są w nich istotne informacje) i pokaż korekty paliwowe. Możesz mieć również problem z rozrządem, stąd błąd czujnika położenia wałka wraca, ale też pokaż ten błąd w inpa.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Błąd lambdy i wałka mimo wymiany czujników
PostNapisane: 30 lipca 2018, 09:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52B28TU
Nie mam LPG. Tak, mieszankę też podejrzewam - ale dlaczego byłby tylko błąd jednej sondy a poza tym błąd mówi nie o wartościach z poza zakresu ale o braku aktywności sondy. INPY jeszcze nie mam - wciąż czekam na kabelek aż w końcu dojdzie, poki co mam tylko moduł ODB Bluetooth. Wie ktoś czy można korekty paliwowe sprawdzić w Torque Pro? Przepisałem dokładnie błędy ze screena w pierwszym poście ale proszę bardzo:

Obrazek

P.S.
A na screenie w pierwszym poście dolny wykres to nie są właśnie korekty paliwowe? O2S1 trim? A jeśli nie to co to jest swoją drogą?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Błąd lambdy i wałka mimo wymiany czujników
PostNapisane: 30 lipca 2018, 22:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B25
Z wykresów widać, że jedna sonda pracuje, druga nie. Możesz na chwilę zamienić wtyczki od obu sond, może to Cię naprowadzi? Co do błędu czujnika wałka, to earto sprawdzić wiązkę od ecu do czujnika


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Błąd lambdy i wałka mimo wymiany czujników
PostNapisane: 31 lipca 2018, 09:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52B28TU
czyli druga sonda powinna pokazywać wartości mniej więcej takie jak pierwsza? Myślałem że własnie nie - no bo skoro jest za katem no to odczyty powinny byc inne... no i jak dodaje gazu albo odpuszczam to zmienia się z 0.41V na 0.40 albo 0.39. No i jak już pisałem - sonda jest nowa, więc jeśli faktycznie nie pracuje to najwidoczniej coś jest gdzieś przerwany kabel/zwarcie na wiązce do której ją podpiąłem. Ale pozostaje pytanie w takim razie - dlaczego nie wywala błędu drugiej sondy (ona ma takie same odczyty - w okolicy 0.41V). Ale jeśli zamiana sond wtyczkami nie jest niebezpieczna dla silnika to sprawdzę.

A co do czujnika wałka to jak już pisalem - też jest nowy a więc i wiązka jest nowa do ecu, podejrzewałem własnie że może coś nie tak jest w tej puszce do której idzie kabel od czujnika - nie wiem gdzie dochodzi wiązka od lamby ale jeśli do tej samej puszki (pod kolektorem dolotowym niedaleko przepustnicy) to może faktycznie tam jest jakieś zwarcie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Błąd lambdy i wałka mimo wymiany czujników
PostNapisane: 2 sierpnia 2018, 19:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Nie sugeruj się opisami błędów z tej aplikacji, ponieważ często nie mają związku z rzeczywistością. Będziesz miał błędy z inpa, sprawdzisz korekty paliwowe i będzie można wyciągać wnioski.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Błąd lambdy i wałka mimo wymiany czujników
PostNapisane: 2 sierpnia 2018, 21:17 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
Najpierw sprawdź czy sondy przed katami falują.
Jak falują to sondy za katami muszą pokazywać około 0.7V.

Ewentualnie sprawdź wtyczkę komputera czy tam coś się nie dzieje bo dwa nowe czujniki uszkodzone to raczej nie możliwe.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Błąd lambdy i wałka mimo wymiany czujników
PostNapisane: 3 sierpnia 2018, 10:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52B28TU
dziabi3 napisał(a):
Najpierw sprawdź czy sondy przed katami falują.
Jak falują to sondy za katami muszą pokazywać około 0.7V.

Ewentualnie sprawdź wtyczkę komputera czy tam coś się nie dzieje bo dwa nowe czujniki uszkodzone to raczej nie możliwe.


Falują w sensie napięcia? Myślałem że własnie powinny? I owszem falują - widać na górnym wykresie w pierwszym poście - jak dodaje gazu to napięcie rośnie, jak odpuszczam spada a jak hamuje silnikiem to spada do zera no ale to własnie chyba poprawna ich praca? :D

O którym komputerze mowimy? Gdzie go szukać? I czy ktoś mógłby nakierować mnie czym jest ta puszka pod kolektorem dolotowym do którego dochodzi wtyczka od czujnika wałka? Nie mogę tej części znaleźć na realoem a podejrzewam że tam coś nie tak może być - no bo włąśnie czujnik nowy a tam się go podpina. Tylko nie wiem co to (może to ten komputer?) więc nie wiem co tam sprawdzić już pomijajć fakt że ciężko do tego cholerstwa się dostać bo glęboko siedzi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Błąd lambdy i wałka mimo wymiany czujników
PostNapisane: 4 sierpnia 2018, 14:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52B28TU
Panowie mały update - chyba można zawęzić już krąg podejrzanych - mam drugą E46 i wczoraj przełożylem z niej czujnik wałka (w tamtej nie ma błedów, auto jeździ bez problemu) i co? No i to samo... błąd wyskakuje na mojej nawet odłączyłęm akumulator na noc. No więc tak sobie pomyślałem, że skoro taka jest kolej rzeczy i błąd wyraźnie mówi, że to nie czujnik sam w sobie jest padnięty tylko odwód a czujnik jest razem z kablem no to jedyne co pozostaje to puszka do której czujnik się podłącza - ta pod kolektorem o której pisałem, do której dochodzą inne czujniki, jak przepływka, DISA itd. Poszukałem w necie i znalazłem że ta pucha to tylko tylko po to własnie żeby wszyskie czujniki skompletować i o niej idzie przewód do ECU. Więc podejrzewam, że sondy też tam dochodzą więc by się też zgadzało bo błąd sondy też mówi o braku aktywności na odwodzie a nie samej sondzie. I przy okazji - ostatnie pare dni monitorowałęm sytuację i błąd sondy czasami znika. Więc coś jest widocznie nie tak w tej puszcze, próbowałem poruszać wtyczki, wypinałem, wpinałem ale nic nie dało. Jedyne co mi pozostaje to jechać na warsztat i rozebrać tą puchę sprawdzić czy w środku nie widać jakiegoś kabelka przerwanego, albo zwarcia albo coś przepalonego. Dołączam zdjęcie poglądowe, na czerwono zaznaczona pucha o której mówie, a niebiesko wtyczka od czujnika wałka. Czy ktoś rozbierał to cholerstwo i ma jakieś porady?

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Błąd lambdy i wałka mimo wymiany czujników
PostNapisane: 5 sierpnia 2018, 22:42 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
dzisky napisał(a):
Falują w sensie napięcia? Myślałem że własnie powinny? I owszem falują - widać na górnym wykresie w pierwszym poście - jak dodaje gazu to napięcie rośnie, jak odpuszczam spada a jak hamuje silnikiem to spada do zera no ale to własnie chyba poprawna ich praca?


Tak ma być, napięcie na sondach ma falować,
Jak depniesz napięcie ma iść do góry a jak hamujesz silnikiem ma spadać.

Tylne sondy podczas falowania przednich maja wskazywać około 0.7V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Błąd lambdy i wałka mimo wymiany czujników
PostNapisane: 5 sierpnia 2018, 22:43 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
dzisky napisał(a):
O którym komputerze mowimy? Gdzie go szukać? I czy ktoś mógłby nakierować mnie czym jest ta puszka pod kolektorem dolotowym do którego dochodzi wtyczka od czujnika wałka? Nie mogę tej części znaleźć na realoem a podejrzewam że tam coś nie tak może być - no bo włąśnie czujnik nowy a tam się go podpina. Tylko nie wiem co to (może to ten komputer?) więc nie wiem co tam sprawdzić już pomijajć fakt że ciężko do tego cholerstwa się dostać bo glęboko siedzi.



Mowa o komputerze silnika , jest po lewej stronie auta w hermetycznej puszce obok podszybia.

To coś po kolektorem to tylko puszka rozdzielająca kable z głównej wiązki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Błąd lambdy i wałka mimo wymiany czujników
PostNapisane: 6 sierpnia 2018, 12:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52B28TU
dziabi3 napisał(a):
dzisky napisał(a):
Falują w sensie napięcia? Myślałem że własnie powinny? I owszem falują - widać na górnym wykresie w pierwszym poście - jak dodaje gazu to napięcie rośnie, jak odpuszczam spada a jak hamuje silnikiem to spada do zera no ale to własnie chyba poprawna ich praca?


Tak ma być, napięcie na sondach ma falować,
Jak depniesz napięcie ma iść do góry a jak hamujesz silnikiem ma spadać.

Tylne sondy podczas falowania przednich maja wskazywać około 0.7V


No czyli tak jak napisałem - czyli przed katem działają u mnie poprawnie. Za katem jak już pisałem 0.41V prawie stałe odczyty na nowej sondzie (ale druga pokazuje to samo a jej bład nie wyskakuje ;/) więc co to oznacza? jest to jakaś wartość "uśedniona" jak komputer nie dostaje odczytów z lambdy? Bo im niższe napięcie teoretycznie tym uboższa mieszanka, prawda? ale wątpie czy to prawdziwy odczyt

dziabi3 napisał(a):
dzisky napisał(a):
O którym komputerze mowimy? Gdzie go szukać? I czy ktoś mógłby nakierować mnie czym jest ta puszka pod kolektorem dolotowym do którego dochodzi wtyczka od czujnika wałka? Nie mogę tej części znaleźć na realoem a podejrzewam że tam coś nie tak może być - no bo włąśnie czujnik nowy a tam się go podpina. Tylko nie wiem co to (może to ten komputer?) więc nie wiem co tam sprawdzić już pomijajć fakt że ciężko do tego cholerstwa się dostać bo glęboko siedzi.



Mowa o komputerze silnika , jest po lewej stronie auta w hermetycznej puszce obok podszybia.

To coś po kolektorem to tylko puszka rozdzielająca kable z głównej wiązki.


Tak, to już ogarnąłem też co pisałem w poprzednim poście. Podejrzewałem, że być może włąśnie w tej puszcze coś nie łączy, bo do komputera z tego co widziałem idzie już jedna cała wiązka więc tam chyba już nie miało się coś jak rozłączyć?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Błąd lambdy i wałka mimo wymiany czujników
PostNapisane: 6 sierpnia 2018, 20:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52B28TU
Panowie nowa obserwacja. Sprawdziłem dzisiaj dokładnie obie sondy i wygląda to tak - po odpaleniu na zimnym silniku odczyty z sondy B1S2 (za katem) latają od 0.1V do 1.28V - falują prawie jak pierwsza sonda (przed katem) czyli całkiem normalne chyba bo katalizator jeszcze zimny? ale jak silnik osiąga temp roboczą (wiec i pewnie kat zaczyna działać) to w pewnym momencie sonda wywala 0.41V i tak już zostaje (czasami tylko zmieni się na 0.42 lub 0.40). Ale druga sonda (za katem) pokazuje poprawnie 0.72V jak pisaliście wyżej. Więc co to może oznaczać? Do tej pory myślałem że coś z wiązką jest nie tak i komputer po prostu nie dostaje danych z sondy ale skoro zanim się silnik nagrzeje to odczyty latają no to chyba działa nie? Tylko w takim razie dlaczego po rozgrzaniu jest 0.4V?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Błąd lambdy i wałka mimo wymiany czujników
PostNapisane: 6 sierpnia 2018, 23:58 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
W sprawnym aucie po odpaleniu silnika gdy przednie sondy już falują to tylne powoli startują z 0.42V do 0,7V.
Jak dasz w podłogę i potem hamujesz silnikiem to mogą spaść na jakieś 0.2V ale potem muszą się podnieść na 0.7V.
0.7V oznacza mało tlenu czyli katalizator go zużywa w procesie dopalania czyli jest ok.

Jak ci jedna sonda tylna lata tak samo ja przednia i po jakimś czasie zatrzymuje się na 0,42 (komputer stwierdza błąd i podstawia sobie sam napięcie) to ty kolego tylko sprawdź czy masz aby katalizator na tym banku. Ewentualnie mógł się on pokruszyć.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Błąd lambdy i wałka mimo wymiany czujników
PostNapisane: 7 sierpnia 2018, 10:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52B28TU
dziabi3 napisał(a):
W sprawnym aucie po odpaleniu silnika gdy przednie sondy już falują to tylne powoli startują z 0.42V do 0,7V.
Jak dasz w podłogę i potem hamujesz silnikiem to mogą spaść na jakieś 0.2V ale potem muszą się podnieść na 0.7V.
0.7V oznacza mało tlenu czyli katalizator go zużywa w procesie dopalania czyli jest ok.

Jak ci jedna sonda tylna lata tak samo ja przednia i po jakimś czasie zatrzymuje się na 0,42 (komputer stwierdza błąd i podstawia sobie sam napięcie) to ty kolego tylko sprawdź czy masz aby katalizator na tym banku. Ewentualnie mógł się on pokruszyć.


No i to jest już jakaś konkretna informacja! Dzięki bardzo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 106 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL