ptpro napisał(a):
Proponuję aby zmierzyć ciśnienia w ukłądzie klimatyzacji - wtedy bedzie wiadomo czy oby napewno sprężarka nie jest przeciążona tzn czy cisnienie do któego musi spręzyć, nie jest wyższe od normalnego.
Jak wyglądała wymiana sprężarki pod względem oleju? Ile było wlane do układu? Ile było w zdemontowanej sprężarce i ile w "nowej"?
Ciśnienie można tylko sprawdzić czy nie są zaaaaaaaa wysokie i zaaaaaaa niskie.
Jedynie baaaaaaaaaaaaaaaaaardzo dobry spec z długoletnim doświadczeniem stwierdzi czy ciśnienie jest idealne (wiele czynników na to wpływa).
Odnośnie oleju to bingo.
Ja miałem za mało oleju w klimie i wiecznie mi bulgotała.
Jak ci nabijają klimę to oni nie wiedzą ile jest w układzie i dają +10%.
Można podjąć próbę i dolać z 50ml, jak ucichnie to będzie ok.
Druga sprawa to jakość czynnika, jeśli ktoś przedtem był na serwisie i miał w układzie coś podobnego do butanu, izobutanu itp to klima w bmw oszaleje na takiej mieszance.
Kiedyś testowałem swoje e46 na easyklima (to gaz węglowodorowy- coś podobne do gazu zapaliniczkowego) i klima szalała , bulgoatał , buczała itp.