BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 maja 2024, 14:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Pomoc - Inpa M52b20. Zerknij jeśli znasz program
PostNapisane: 15 października 2010, 17:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 341
Lokalizacja: BI
Moje BMW: E 39 / E 38 / E90
Kod silnika: N46b20b
Witajcie !

Krótko ... Wymieniłem pół samochodu i nie jeździ ok nie ma mocnego na to auto
Nikt nie wie do czego są ADAPTATION ADD1 i ADD2 a to właśnie one psują mi zdrowie.
Wzorowo powinny być ZERO u mnie już dochodzi do MINUS 75 .
Wymieniłem nawet pompe paliwa na nową rezultat znikomy czujniki ehh wszystko co sie dało . Resetowałem adaptacje ale i tak minusują. Na wolnych obrotach najbardziej.
Jeśli ktoś wie prosze o pomoc bo jestem już kurde podłamany .





Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania głowicy .
- n42
- n46
- n45
- n62
- m54


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Pomoc - Inpa M52b20. Zerknij jeśli znasz program
PostNapisane: 15 października 2010, 23:02 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Przyczyn może być wiele:
-Przepływomierz powietrza
-nieszczelny dolot
-czujniki temperatury płynu/powietrza
-niewłaściwe ustawienie rozrządu
-zapchany katalizator
-zbyt wydolne/uszkodzone wtryskiwacze
-niesprawny system regulacji ciśnienia paliwa
-usterka ECU

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Pomoc - Inpa M52b20. Zerknij jeśli znasz program
PostNapisane: 16 października 2010, 09:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 341
Lokalizacja: BI
Moje BMW: E 39 / E 38 / E90
Kod silnika: N46b20b
Przepływki podmieniane 3
dolot sprawdzałem z 20 razy
czujniki pokazują ok
rozrząd jest ok - sprawdzone
kata nie ma
wtryski ładnie pylą
regulatora nie sprawdzałem co prawda :(

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania głowicy .
- n42
- n46
- n45
- n62
- m54


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Pomoc - Inpa M52b20. Zerknij jeśli znasz program
PostNapisane: 16 października 2010, 18:30 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Więc zostaje jeszcze kilka możliwości.
Jakie jest wyprzedzenie wałka rozrządu wskazane przez komputer ??

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Pomoc - Inpa M52b20. Zerknij jeśli znasz program
PostNapisane: 16 października 2010, 20:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 341
Lokalizacja: BI
Moje BMW: E 39 / E 38 / E90
Kod silnika: N46b20b
Vanosa robiłem (uszczelniacz) od 21.90* do 23.90* tak powoli sobie pływa.
Dodam że jak odłączam przepływke na pracującym silniku wartości się kasują do zera , po podłączeniu znowu rosną na minus.
I tak na trzech przepływkach

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania głowicy .
- n42
- n46
- n45
- n62
- m54


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Pomoc - Inpa M52b20. Zerknij jeśli znasz program
PostNapisane: 17 października 2010, 20:46 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Odma drożna??

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Pomoc - Inpa M52b20. Zerknij jeśli znasz program
PostNapisane: 17 października 2010, 20:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 341
Lokalizacja: BI
Moje BMW: E 39 / E 38 / E90
Kod silnika: N46b20b
Nówka z ASO. Temat pewnie zamilknie bo nikt nie wie ocb z tymi wykresami .
Napisze co wymieniłem ( wszystko oryginalne )

czujnik wału
czujnik wałka
vanos ( uszczelniacz )
podmieniane 3 przepływki ( na każdej tak samo )
pompka paliwa
nawet aku zmieniłem
oleje filtry
odma + przewody odmy
uszczelke pod klawiaturą
auto bez kata
świece nowe NGK takie jak każe fabryka
czunik temperatury w kolektorze i temp.płynu sprawne

I co powiecie ? Bo ja zero pomysłów

Im mniej daje gazu tym lepiej auto jeździ. Jedynka troche ( z 20-30 % gazu ) jest fajnie wcisne do połowy lub do podłogi muli ,kręci do odcinki ale muli i już nie ciągnie fajnie tylko jedzie równomierne jak wolnossący diesel.

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania głowicy .
- n42
- n46
- n45
- n62
- m54


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Pomoc - Inpa M52b20. Zerknij jeśli znasz program
PostNapisane: 20 października 2010, 12:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
jak silnik sie rozgrzeje jest tak samo ?
Latem tez to bylo czy tylko jak teraz temperatura spadla?
Sprawdzaliscie cisnienie na listwie?


Powiem Ci ze mialem podobny problem, nie patrząc na wykresy z inpy tylko na to jak samochod zachowuje sie na gaz.
Najśmieszniejsze ze u mnie wymiana uszczelki pod głowicą pomogła, nie wiem jak to możliwe i jaki to miało związek...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Pomoc - Inpa M52b20. Zerknij jeśli znasz program
PostNapisane: 20 października 2010, 12:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 303
Lokalizacja: gg:9471726
Moje BMW: e39 520i
a sondy lambda podnień z kimś i zobacz, przy wymianie uszczelek vanosa dobrze to poskładałeś

_________________
Mapka osób z interfejsami do BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Pomoc - Inpa M52b20. Zerknij jeśli znasz program
PostNapisane: 20 października 2010, 13:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 341
Lokalizacja: BI
Moje BMW: E 39 / E 38 / E90
Kod silnika: N46b20b
Uszczelki nie bede już dotykać bo jest ok z płynem i olejem,nie grzeje się. Przed zaglądaniem do vanosa było tak samo. Złożone tak jak było i napewno dobrze. Może uda mi się gdzieś sprawdzić przepływke/podmienić z kimś w 100% pewną bo jak odłączam moją to się zeruje.

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania głowicy .
- n42
- n46
- n45
- n62
- m54


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Pomoc - Inpa M52b20. Zerknij jeśli znasz program
PostNapisane: 20 października 2010, 16:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 303
Lokalizacja: gg:9471726
Moje BMW: e39 520i
GreeN520 napisał(a):
Może uda mi się gdzieś sprawdzić przepływke/podmienić z kimś w 100% pewną bo jak odłączam moją to się zeruje.
już czwarty raz sprawdzasz tą przepływke

_________________
Mapka osób z interfejsami do BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Pomoc - Inpa M52b20. Zerknij jeśli znasz program
PostNapisane: 20 października 2010, 20:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 341
Lokalizacja: BI
Moje BMW: E 39 / E 38 / E90
Kod silnika: N46b20b
Setny .... i ciągle to samo. Poszperałem troche w internecie i ludzie piszą o bardzo podobnych objawach w bmw i na koniec wychodzi że mają za długie czasy wtrysków. Jako że Inpa mi tego nie pokazuje to jak to sprawdzić ? To by się nawet zgadzało że coś z paliwem/powietrzem bo bywa że musze dłużej zakręcić rozrusznikiem. Swoje jednak spala ...
Jakie z grubsza mogą być przyczyny wydłużenia czasów i jak to sprawdzić ?

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania głowicy .
- n42
- n46
- n45
- n62
- m54


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Pomoc - Inpa M52b20. Zerknij jeśli znasz program
PostNapisane: 21 października 2010, 10:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
Takie usterki są najgorsze. Jak coś sie urwie wiadomo co robić tutaj jest niepewność. Jestes z wawki to podpytaj chlopakow i poleca ci jakiegos dobrego elektronika i mechanika w jednym który to ogarnie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Pomoc - Inpa M52b20.Adaptacje - [JUŻ OK]
PostNapisane: 21 października 2010, 19:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 341
Lokalizacja: BI
Moje BMW: E 39 / E 38 / E90
Kod silnika: N46b20b
No i eureka ;). Dziś się wkurzyłem rozebrałem przez cały dzień wszystko co się dało z wieszchu silnika - dolot,kolektor,sprawdziłem kable,czujniki , wtryski wszystko i po złożeniu wszystkiego ciągle to samo. Zainteresował mnie fakt że na ZIMNYM silniku jak wyzerowałem adaptacje były OK :zakrecony: a od 40-50*C płynu (inpa) powoli zaczynały się minusować. Czysto dla testu odłączyłem wtyczki OBU sond lambda,wyzerowałem adaptacje i .....
szok ! silnik 90*C temp płynu adaptacje ZERO :super: :super:
Gasze silnik , podłaczam lambdy i zapalam - efekt ? Minusuje aż miło . Morał z tego taki że jak wyjme te lambdy to 5kg młotem je rozwale :P przez tyle kasy i zabiegu co wsadziłem w to auto. Wiem że na odłączonych lambda jeszcze nie bedzie jeździł OK ale jest o wiele wiele lepiej niż z podłączonymi reakcja na gaz i wogóle. Rozumiem to tak że grzałki sond chyba już nie działały chociarz nie było błędów na kompie a same sondy niby regulowały ale widocznie ŹLE .Co do inpy nie wiem czy na 100% ale rozumiem to tak że lewy bank (oxygen sensor I i adaptation add1 ) to adaptacja/prawidłowy skład mieszanki lewej sondy a Add2 prawej.Albo go zalewało albo miał za mało paliwa dla danego otwarcia przepustnicy. Temat do zamknięcia :hurra:

Serdeczne dzięki za pomoc :)

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania głowicy .
- n42
- n46
- n45
- n62
- m54


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Pomoc - Inpa M52b20. Zerknij jeśli znasz program
PostNapisane: 22 października 2010, 09:07 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Hehehe, no to niezle...u mnie po zalozeniu "nowej" uzywanej przeplywki wlasnie te addaptione value add1 i add2 minusuja sie ale tylko do -5.02 te nizej sa na 1ce caly czas...wiec ja mysle, ze jak znajde przeplywke, ktora bedzie dobrze pokazywac pobor powietrza na jalowym biegu (na tej przeplywce jest jakies 29-33 kg/h) to mysle, ze bedzie ok...a jak nie to bede tez z sondami kombinowal jak Ty :) ale dobrze, ze juz problem rozwiazany heh...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Pomoc - Inpa M52b20. Zerknij jeśli znasz program
PostNapisane: 22 października 2010, 15:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 341
Lokalizacja: BI
Moje BMW: E 39 / E 38 / E90
Kod silnika: N46b20b
W prawdzie przepływke też wymieniłem ale wcześniej myślałem że to przez nią tak sie dzieje ale widocznie pomiar przepływki nie zgrywał się z dawkowaniem paliwa a powietrza. Temu po odłączeniu przepływki na chwile się zerowały - poprostu taki reset.

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania głowicy .
- n42
- n46
- n45
- n62
- m54


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Pomoc - Inpa M52b20. Zerknij jeśli znasz program
PostNapisane: 22 października 2010, 17:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
GreeN520, piszesz o sondach przed katem czy za?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Pomoc - Inpa M52b20. Zerknij jeśli znasz program
PostNapisane: 22 października 2010, 18:26 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
I co pomogła wymiana sond ?? Czy jeździsz tak z odpiętymi ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Pomoc - Inpa M52b20. Zerknij jeśli znasz program
PostNapisane: 23 października 2010, 10:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 341
Lokalizacja: BI
Moje BMW: E 39 / E 38 / E90
Kod silnika: N46b20b
Narazie mam odpięte bo sondy przyjadą dopiero wtorek-środa. Sondy przed katem , za katem u mnie nie ma (M52b20)

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania głowicy .
- n42
- n46
- n45
- n62
- m54


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Pomoc - Inpa M52b20. Zerknij jeśli znasz program
PostNapisane: 23 października 2010, 11:22 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Hmmm, jesli po wymianie przeplywki dalej beda mi sie minusowaly te wartosci co u Ciebie kolego, to tez sie zajme sondami...ale tylko nie wiem jakimi, chyba przed katalizatorami co??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL