BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 kwietnia 2024, 08:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 318ci 2005 - zakodowanie klimatronik - chyba?
PostNapisane: 6 sierpnia 2018, 12:55 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 72
Lokalizacja: Fiji
Moje BMW: M
Kod silnika: M43 N42
Dzień dobry,
kolega prosi o pomoc w zakodowaniu klimatronik w E46 318ci N46B20 z XII 2005 roku. Auto miało włamanie i uległo dewastacji. Zakupił nowy panel/sterownik ale nie działa ściemnianie i pewnie coś tam jeszcze.
Jak do tego podejść?

_________________
click to learn more


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318ci 2005 - zakodowanie klimatronik - chyba?
PostNapisane: 8 sierpnia 2018, 23:21 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
Kolego opisałem dokładnie procedurę kodowania panelu do klimatronika.
Szukaj w tematach o przekładce z manualnej klimy na klimatronika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318ci 2005 - zakodowanie klimatronik - chyba?
PostNapisane: 10 sierpnia 2018, 12:43 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 72
Lokalizacja: Fiji
Moje BMW: M
Kod silnika: M43 N42
Dzięki znalazłem to:

dziabi3 napisał(a):
Kodowanie modułu IHKA po instalacji klimatyzacji automatycznej.


Witam.

Tak samo jak wszyscy tu zebrani zainstalowałem klimatyzacje automatyczną.
Wielu kolegów, a prawie wszyscy montują klimatyzacje automatyczną i ognia.
Nikt nie przejmuje się kodowaniem jej tak jak wspomina instrukcja.

Po instalacji klimatyzacji automatycznej da się ją diagnozować w inpa ale nie da się jej przekodować NCS expert.
Po co to kodować ?
A no po to że mój panel był np. od ropniaka i wywalało błąd pompy elektrycznej której w benzyniaku niema.
Może wielu sobie nie zdaje sprawy ale panel klimatyzacji automatycznej ma wiele nasta w sobie odnośnie silnika (benzyna lub ropa / 4 lub 6 garów)

Prześledziłem dużo tematów i filmów na YT i nie znalazłem jasnej odpowiedzi jak dodać panel klimy do listy wyposażenia (bo inaczej NCS się nie połączy).
W końcu zebrałem trochę informacji i dodałem panel klimy do wyposażenia (stary był IHK a nowy IHKA) co umożliwiło mi kodowanie z NCS.

Więc tak:
- Odpalamy NCS expert z profilem exper.
- F1 "VIN/ZCS/FA"
- F3 "ZCS/FAI.ECU"
- Wybieramy E46 i AKMB
- F2 "Enter FA"
- Wybieramy E46

Ukazuje się nam lista wyposażenia.
Odszukujemy wpis $530 i usuwamy go naciskając "Delete" (stary moduł manualny IHK), potem dopisujemy $534 (nowy moduł automatyczny IHKA).
Zatwierdzamy i tym samym wychodzimy.

W tym momencie mamy odczytany FA z zegarów i go zmieniliśmy ale jeszcze nigdzie nie zapisaliśmy.


- F6 "Back"
- F4 "Proces ECU"
- Wybieramy AKMB
- F2 "Change job"
- Wybieramy "FA WRITE"
- F3 "Execute job"

W tym momencie zapisaliśmy nowy FA do zegarów aby wszystko było ok to FA jeszcze trzeba zapisać do modułu świateł.
Auta wyprodukowane po roku 2001.08 posiadają tylko FA (nie mają ZCS) i siedzi on w zegarach (AKMB) i module świateł (ALSZ)


- F1 "Change ECU"
- Wybieramy ALSZ
- F3 "Execute job"

W tym momencie mamy zapisany FA do zegarów i do modułu świateł.

Aby wszystko śmigało musimy jeszcze przekodować panel pod nasze auto.

Wychodzimy z NCS i ponownie wchodzimy:
- Wybieramy profil exsper
- F1 "VIN/ZCS/FA"
- F3 " ZCS/FAI.ECU"
- Wybieramy E46 i AKMB
- F6 "Back"
- F4 "Process ECU"
- Wybieramy IHK (lub IHKA ale raczej będzie IHK)
- F2 "Change job"
- Wybieramy "SG_CODIEREN"
- F3 "Execute job"

W tym momencie moduł zakoduje się pod nasze auto, czyli przyjmie domyśle nastawy typu:
- rodzaj silnika
- ilość cylindrów
- jest lub niema pompki elektrycznej
- itp

Od tego momentu możemy oczywiscie jeśli jeszcze coś chcemy w nim zmienić przekodować go w tradycyjny sposób przez plim MAN (tak jak DRL czy miganie kierunków przy zamykaniu).

Jeśli by się okazało że jest problem z indeksem kodowania (wywala błąd capoi czy jakoś tak) to musimy wejść do inpy i po połączeniu się z IHKA, wcisnąć F2 i odczytać indeks kodowania.
Potem podczas próby odczytu pliku TRC musimy zmienić index np. IHK_E46.C14 na IHK_E46.C15 (u mnie tak było).




Dodam tylko że kupiłem całą nagrzewnice i przełożyłem wszystkie silniczki, czujniki i wiązkę.
Wiązkę lewego silniczka i czujnika poprowadziłem szczeliną nad oryginalną wiązką, wystarczy tylko kawałek patyka lub drucika.
Należy tylko sprawdzić czy wiązka nie ociera o cięgno silniczka od kierowcy (tak jak pokazują instrukcja)
Uwaga: przy zdejmowaniu poduszki pasażera trzeba najpierw wyjąc prawy wylot powietrza i wypchnąć plastikowy języczek (było o tym wspominane tu)
Jak się go nie wypchnie to się połamie (jest specjalnie nacięty aby się łamał - taka plomba).
Da się go poklecić na super gluta ale lepiej go wypchnąć (dwie blaszki się w niego wbijają coś jak zapadka trytki)

_________________
click to learn more


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL