Dzięki znalazłem to:
dziabi3 napisał(a):
Kodowanie modułu IHKA po instalacji klimatyzacji automatycznej.
Witam.
Tak samo jak wszyscy tu zebrani zainstalowałem klimatyzacje automatyczną.
Wielu kolegów, a prawie wszyscy montują klimatyzacje automatyczną i ognia.
Nikt nie przejmuje się kodowaniem jej tak jak wspomina instrukcja.
Po instalacji klimatyzacji automatycznej da się ją diagnozować w inpa ale nie da się jej przekodować NCS expert.
Po co to kodować ?
A no po to że mój panel był np. od ropniaka i wywalało błąd pompy elektrycznej której w benzyniaku niema.
Może wielu sobie nie zdaje sprawy ale panel klimatyzacji automatycznej ma wiele nasta w sobie odnośnie silnika (benzyna lub ropa / 4 lub 6 garów)
Prześledziłem dużo tematów i filmów na YT i nie znalazłem jasnej odpowiedzi jak dodać panel klimy do listy wyposażenia (bo inaczej NCS się nie połączy).
W końcu zebrałem trochę informacji i dodałem panel klimy do wyposażenia (stary był IHK a nowy IHKA) co umożliwiło mi kodowanie z NCS.
Więc tak:
- Odpalamy NCS expert z profilem exper.
- F1 "VIN/ZCS/FA"
- F3 "ZCS/FAI.ECU"
- Wybieramy E46 i AKMB
- F2 "Enter FA"
- Wybieramy E46
Ukazuje się nam lista wyposażenia.
Odszukujemy wpis $530 i usuwamy go naciskając "Delete" (stary moduł manualny IHK), potem dopisujemy $534 (nowy moduł automatyczny IHKA).
Zatwierdzamy i tym samym wychodzimy.
W tym momencie mamy odczytany FA z zegarów i go zmieniliśmy ale jeszcze nigdzie nie zapisaliśmy.
- F6 "Back"
- F4 "Proces ECU"
- Wybieramy AKMB
- F2 "Change job"
- Wybieramy "FA WRITE"
- F3 "Execute job"
W tym momencie zapisaliśmy nowy FA do zegarów aby wszystko było ok to FA jeszcze trzeba zapisać do modułu świateł.
Auta wyprodukowane po roku 2001.08 posiadają tylko FA (nie mają ZCS) i siedzi on w zegarach (AKMB) i module świateł (ALSZ)
- F1 "Change ECU"
- Wybieramy ALSZ
- F3 "Execute job"
W tym momencie mamy zapisany FA do zegarów i do modułu świateł.
Aby wszystko śmigało musimy jeszcze przekodować panel pod nasze auto.
Wychodzimy z NCS i ponownie wchodzimy:
- Wybieramy profil exsper
- F1 "VIN/ZCS/FA"
- F3 " ZCS/FAI.ECU"
- Wybieramy E46 i AKMB
- F6 "Back"
- F4 "Process ECU"
- Wybieramy IHK (lub IHKA ale raczej będzie IHK)
- F2 "Change job"
- Wybieramy "SG_CODIEREN"
- F3 "Execute job"
W tym momencie moduł zakoduje się pod nasze auto, czyli przyjmie domyśle nastawy typu:
- rodzaj silnika
- ilość cylindrów
- jest lub niema pompki elektrycznej
- itp
Od tego momentu możemy oczywiscie jeśli jeszcze coś chcemy w nim zmienić przekodować go w tradycyjny sposób przez plim MAN (tak jak DRL czy miganie kierunków przy zamykaniu).
Jeśli by się okazało że jest problem z indeksem kodowania (wywala błąd capoi czy jakoś tak) to musimy wejść do inpy i po połączeniu się z IHKA, wcisnąć F2 i odczytać indeks kodowania.
Potem podczas próby odczytu pliku TRC musimy zmienić index np. IHK_E46.C14 na IHK_E46.C15 (u mnie tak było).
Dodam tylko że kupiłem całą nagrzewnice i przełożyłem wszystkie silniczki, czujniki i wiązkę.
Wiązkę lewego silniczka i czujnika poprowadziłem szczeliną nad oryginalną wiązką, wystarczy tylko kawałek patyka lub drucika.
Należy tylko sprawdzić czy wiązka nie ociera o cięgno silniczka od kierowcy (tak jak pokazują instrukcja)
Uwaga: przy zdejmowaniu poduszki pasażera trzeba najpierw wyjąc prawy wylot powietrza i wypchnąć plastikowy języczek (było o tym wspominane tu)
Jak się go nie wypchnie to się połamie (jest specjalnie nacięty aby się łamał - taka plomba).
Da się go poklecić na super gluta ale lepiej go wypchnąć (dwie blaszki się w niego wbijają coś jak zapadka trytki)