BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 14:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E60] 3.0d Problem z układem wspomagania
PostNapisane: 27 sierpnia 2018, 18:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Moje BMW: E61 LCI 3.0d
Kod silnika: M57
Garaż: Leon TOP SPORT, E61 LCI 3.0d
Witam, mam problem z układem wspomagania. Moje auto to BMW e61 3.0d 197ps automat z 2009r. Po wymianie maglownicy (maglownica z jednym czujnikiem) na regenerowaną wspomaganie działa przez chwile po czym kierownica robi się całkowicie sztywna jak przy zgaszonym silniku. Pompa wspomagania była podmieniana, zaworki sprawdzane.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 3.0d Problem z układem wspomagania
PostNapisane: 27 sierpnia 2018, 18:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 72
Moje BMW: e61
Kod silnika: N52B25
W e39 przerabiałem identyczną sytuacje. Był to objaw padniętego modułu od servotronica.

https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2795236.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E60] 3.0d Problem z układem wspomagania
PostNapisane: 27 sierpnia 2018, 18:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Moje BMW: E61 LCI 3.0d
Kod silnika: M57
Garaż: Leon TOP SPORT, E61 LCI 3.0d
A przy tym jest możliwe, że gdy na początku kierownica chodzi leciutko to przy kręceniu kierownicą słychać chrobotanie ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 3.0d Problem z układem wspomagania
PostNapisane: 27 sierpnia 2018, 19:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 72
Moje BMW: e61
Kod silnika: N52B25
Raczej nie powinno być chrobotania. Przy awarii elektrozaworu po prostu nie działa wspomaganie. Moim zdaniem trzeba wrócić do maglownicy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E60] 3.0d Problem z układem wspomagania
PostNapisane: 27 sierpnia 2018, 19:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Moje BMW: E61 LCI 3.0d
Kod silnika: M57
Garaż: Leon TOP SPORT, E61 LCI 3.0d
Odpiąłem zawór i kierownica chodzi ciężko tak jakby po prostu nie było wspomagania


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 3.0d Problem z układem wspomagania
PostNapisane: 27 sierpnia 2018, 19:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 72
Moje BMW: e61
Kod silnika: N52B25
Sam składałeś maglownicę czy robił to mechanik? Jeśli to drugie to się nie wkręcaj i oddaj mu to na reklamację.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E60] 3.0d Problem z układem wspomagania
PostNapisane: 27 sierpnia 2018, 19:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Moje BMW: E61 LCI 3.0d
Kod silnika: M57
Garaż: Leon TOP SPORT, E61 LCI 3.0d
Auto stoi u mechanika a maglownicę kupowałem ja regenerowaną. Jutro mechanik założy stara i zobaczymy czy objawy ustąpią czy dalej to samo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 3.0d Problem z układem wspomagania
PostNapisane: 31 sierpnia 2018, 19:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Moje BMW: E61 LCI 3.0d
Kod silnika: M57
Garaż: Leon TOP SPORT, E61 LCI 3.0d
Witam ponownie. Problemem była pompa wspomagania numery BMW 32416781486. Podobno to standard. Kupiłem regenerowaną wspomaganie powróciło ale pompa strasznie rzęźi

Servotronic nie blokuje wspomagania bynajmniej nie w E60


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 3.0d Problem z układem wspomagania
PostNapisane: 2 września 2018, 21:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25AF
Rzęzi? Dwie opcje:
1) bardziej prawdopodobna - > zalano tam zły płyn - zamiast rzadszego CHF11S mechanik wlał Ci ATF.
2) regenerowana pompa niedomaga i trzeba ją zwrócić jako niesprawną.

Zajrzyj do zbiorniczka wyrównawczego - odkręć korek i wytrzyj miarkę w kawałek papieru - jeżeli płyn nie jest zielony, a czerwony to masz tam ATF'a. Na nakrętce jest naklejka "CHF11S only", jeżeli się zerwała to na nakrętce jest wybite ATF (pewnie oszczędność producenta na korkach) i może to zmyliło mechanika - co nie zmienia faktu, że jeżeli zlał zielony płyn, a zalał czerwony to logiki w tym nie ma. Jeżeli to ATF to czym prędzej oddaj to do zlania na koszt mechanika i niech na swój koszt wleje Ci CHF11S, bo zajeździsz pompę.

Tu masz foto jak wygląda naklejka na tej nakrętce i niestety ona często się zrywa:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 3.0d Problem z układem wspomagania
PostNapisane: 3 września 2018, 18:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Moje BMW: E61 LCI 3.0d
Kod silnika: M57
Garaż: Leon TOP SPORT, E61 LCI 3.0d
Płyn mam zalany zielony. Kupiłem już oryginalny CHF11S, w środę jestem umówiony do następnego mechanika.
Link do poglądowego filmiku : https://www.youtube.com/watch?v=pgxZJ3E_OOY


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 3.0d Problem z układem wspomagania
PostNapisane: 4 września 2018, 12:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25AF
Nie brzmi to na pewno jak uszkodzenie koła pasowego pompy i jeżeli pływa tam właściwy płyn to pozostaje zgłosić się do sprzedawcy pompy z takowym nagraniem i poprosić o inny regenerowany egzemplarz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 3.0d Problem z układem wspomagania
PostNapisane: 7 września 2018, 18:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Moje BMW: E61 LCI 3.0d
Kod silnika: M57
Garaż: Leon TOP SPORT, E61 LCI 3.0d
Wciąż walczę.. włożyłem inną pompę, która co prawda nie hałasuje ale jak tylko pompa zrobi się ciepła wspomaganie siada, zawór w pompie odcina ciśnienie. Na starej maglownicy było to samo. Wszystkie pompy bardzo się grzeją. Już nie wiem gdzie szukać przyczyn czy wszystkie pompy są do kitu? Zawór servotronic zamówiłem na poniedziałek, może stary się jakoś blokuje i przez to płyn ma ciężko się przebić?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 3.0d Problem z układem wspomagania
PostNapisane: 8 września 2018, 20:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25AF
Tu nie ma sensu co dalej wróżyć, bo tylko tracisz czas, nerwy i pieniądze. Na odległość tego nie naprawisz, bo jeżeli pompę wykluczamy to otwieramy puszkę pandory - poszukaj ogarniętego mechanika od BMW w okolicy albo w ostateczności jedź do ASO (dokładnie opisując co już zmieniłeś i podmiany jakiś elementów nie pomagają), bo potencjalnie zajeżdżasz kolejne pompy i tyle z tego będzie. Znam przypadek, gdzie pomogła wymiana zbiorniczka na płyn (poza "magazynowaniem" płynu pełni też funkcję filtracyjną), ale że to BMW to naprawdę odradzam wymieniane zbiorniczka czy innych części na ślepo, bo wydasz setki złotych, a może i więcej, a problem w najgorszym wypadku wyleczysz pod koniec tych strzałów w ciemno kiedy z kieszeni spadnie Ci ze 2 tys. zł.

Na pewno nie miałeś tam nigdy jakiegoś niewłaściwego płynu? Można by zacząć od opłukania układu, ale to znowuż kosztuje, bo butla chf11s'a to 40-50 zł, a z płukaniem trzeba by go pewnie zużyć ze 2-3 butelki. Weź zaciągnij ten płyn ze zbiorniczka do strzykawki i zobacz ten płyn wygląda pod słońce. Nic tak nie gotuje pompy jak właśnie za gęsty płyn, jakiś syf czy po prostu mix gęstego płynu z rzadszym.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 3.0d Problem z układem wspomagania
PostNapisane: 12 września 2018, 19:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Moje BMW: E61 LCI 3.0d
Kod silnika: M57
Garaż: Leon TOP SPORT, E61 LCI 3.0d
Problem rozwiązany. Wymiany czwartej pompy prawdopodobnie rozwiązała sprawę. Wspomaganie działa. Mam tylko pytanie czy u Was w BMW również pompy grzeją się do temperatury ok. 80-90 stopni i to normalne ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 3.0d Problem z układem wspomagania
PostNapisane: 27 września 2018, 13:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Moje BMW: E61 LCI 3.0d
Kod silnika: M57
Garaż: Leon TOP SPORT, E61 LCI 3.0d
Pojawił się nowy problem, hałasy z okolic przekładni. Przekładnie oczywiście podmieniałem i ten sam dżwięk w tym samym położeniu.
https://www.youtube.com/watch?v=Ut47Z12mfE0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 3.0d Problem z układem wspomagania
PostNapisane: 27 września 2018, 18:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 317
Moje BMW: x3 2.0d
jesli to pukanie to obadaj łącznik luz krzyżak na kolumnie.żebyś krecił jednostajnie do polozenia koncowego i spowrotem i było jakies wycie czy przeskoki to wtedy pompa a przeskoki -przekladnia.Być moze luz w zawiasie gdzieś jest i coś puka. za krótki ten film i slabo slychac.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 3.0d Problem z układem wspomagania
PostNapisane: 27 września 2018, 20:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Moje BMW: E61 LCI 3.0d
Kod silnika: M57
Garaż: Leon TOP SPORT, E61 LCI 3.0d
Bardziej tarcie i przeskoki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 3.0d Problem z układem wspomagania
PostNapisane: 28 września 2018, 18:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 317
Moje BMW: x3 2.0d
jezeli obracasz kierą normalnie do konca i spowtorem i w ktoryms momencie jest wyczuwalny skok lub zaciecie cos w tym stylu to moim zdaniem winna maglownica.na listwie są zęby moze ktoryś uszczerbiony jest.jesli magiel byl regenerowany to wybralbym i sprawdzil na sucho czy cos przeskakuje albo pierwszo odpiąl łącznik od magla i zakrecil 1 obrót w lewo potem cofnąć do jazdy na wprost i w prawo i znowu cofnął do jazdy na wprost,(za duzo nie kreć i paatrz co robisz bo urwiesz tasme od AIRbag),moze tam cos haczy-w kolumnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 3.0d Problem z układem wspomagania
PostNapisane: 2 maja 2022, 06:00 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: E61
Kod silnika: M57
LukaszM57, wiem ze pare lat mineło ale możesz powiedziec jaka pompa wkoncu zadziałała? Mam także 525d lci i po wymianie przekładni takie jaja sie zaczęły dziac...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL