BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 13:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46 316i] Jak poprawnie odpowietrzyć silnik N46
PostNapisane: 4 września 2018, 13:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 43
Moje BMW: E46 316i 2004r.
Kod silnika: N46
Cześć wszystkim,
morduję się już z tym od pół roku. Jak poprawnie odpowietrzyć 316i silnik N46 (rocznik 2004). Na układzie chłodzenia są dwa odpowietrzniki - jeden przy korku wlewu płynu chłodniczego, drugi przy filtrze oleju. Klimatronik. Jest LPG założone Lovato. Po uruchomieniu silnika i odkręceniu korka wlewu, brak strumienia przelewowego. Po dłuższej jeździe robią się bardzo twarde węże. Jak ostygnie i odkręcam korek, wyrzuca mi płyn chłodniczy. Żeby nie wyrzucało mi płynu, to nauczyłem się już, że przed odkręceniem korka odkręcam odpowietrznik przy filtrze oleju, wylatuje powietrze i wówczas dopiero odkręcam korek wlewu. Nie wiem co jest. Problemy zaczęły się po montażu LPG, ale może to zbieg okoliczności. Ogrzewanie jest, porządnie gorąco w kabinie. Zauważyłem też, że jak jeżdżę z ogrzewaniem temperatury na max, wówczas jest lepiej i te węże tak nie twardnieją.

Albo jest źle odpowietrzony, albo się zapowietrza przy stygnięciu (nie widzę jednak wycieku), albo pompa wody? UPG była robiona dwa lata temu i spawdzane teraz testerem na CO2 i jest OK. Czy ma ktoś pomysł?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46 316i] Jak poprawnie odpowietrzyć silnik N46
PostNapisane: 4 września 2018, 23:05 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
Kolego jedno pytanie, czy przypadkiem reduktor nie jest wyżej niż zbiorniczek wyrównawczy ?
Jeśli jest t odpowietrzanie będzie trudne.

W moim aucie odpowietrzanie traw 20 sekund.
Odkręcam odpowietrznik i leje aż się przez niego nie przeleje i tyle.
Po krótkiej trasie i ostygnięciu dolewam do stanu i tyle.

A napisz proszę jaki masz reduktor, czy czasami nie jest to tłoczkowy madzik ?
Może też być taki numer że reduktor pakuje ci gaz w układ chłodzenia.

Jeszcze jedno aby podczas stygnięcia przewody się nie zapadały korek własnie ma wpuszczać powietrze do układu.
Gdy płynu jest wystarczająco nie stanowi to żadnego problemu i tak ma być.
Korek ma dwa zawory, jeden na +2bary a drugi na -0.1bara.
Ten drugi odpowiada z nie zapadanie się przewodów.

Jeśli faktycznie masz reduktor wyżej niż zbiorniczek to pozostaje ci tylko podciśnieniowe napełnienie układu.
Najpierw wysysasz powietrze z układu aż zapadną się przewody i potem wpuszczasz do układu płyn.
Jest to najszybsza metoda na odpowietrzenie i najdokładniejsza,niestety sprzęt do tego jest drogi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46 316i] Jak poprawnie odpowietrzyć silnik N46
PostNapisane: 5 września 2018, 07:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 43
Moje BMW: E46 316i 2004r.
Kod silnika: N46
Dziękuję bardzo za odpowiedź. Reduktor miałem wymieniany, ponieważ było podejrzenie, że puszcza gaz w układ. Ale jeżeli chodzi o jego umiejscowienie to jest dosyć wysoko, węże doprowadzane do reduktora są jednak niżej niż poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Reduktor to (dokładny model musiałbym spojrzeć w dokumenty, których nie mam teraz przy sobie):

Obrazek

Korek wymieniałem ostatnio na oryginał - nowy oczywiście. Gdyby węże się zapadały to jeszcze bym to przeżył chyba jakoś, ale tu jest w drugą stronę. Próbowałem już różnych technik odpowietrzania. Twój sposób to zakręcone wszystkie korki i odpowietrzniki, uruchomiony silnik z kilamatronikiem na max (bieg na min) i popuszczasz odpowietrznik przy wlewie płynu chłodniczego?

Ciekawe czy w Trójmieście znalazłbym warsztat ze sprzętem do podciśnieniowego napełniania układu... muszę poszukać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46 316i] Jak poprawnie odpowietrzyć silnik N46
PostNapisane: 5 września 2018, 22:11 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
Nie nie.

Nalewasz płyn tyle ile wejdzie, odkręcasz odpowietrznik i odpalasz auto.
Dolewasz dopóki przez odpowietrznik nie będzie leciał strumień płynu.
Zakręcasz odpowietrznik, kilka prze gazówek aby płyn się ruszył mocnej i auto rozgrzało.
Dolewasz do stanu i zakręcasz korek, potem w drogę na 5 km i gasisz auto.
Następnego dnia dolewasz do stanu i tyle.

Robiłeś test na co2 ?
Jak nie to zrób.
A pompa wody aby nie straciła łopatek ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46 316i] Jak poprawnie odpowietrzyć silnik N46
PostNapisane: 6 września 2018, 12:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 43
Moje BMW: E46 316i 2004r.
Kod silnika: N46
A da się sprawdzić pompę bez jej wyciągania? ;-) bo jak wyciągnę to już raczej nową założę. Test na CO2 robiłem i wyszło OK.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46 316i] Jak poprawnie odpowietrzyć silnik N46
PostNapisane: 6 września 2018, 18:12 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Sprawdź przelew w zbiorniku na zimnym silniku.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46 316i] Jak poprawnie odpowietrzyć silnik N46
PostNapisane: 7 września 2018, 07:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 43
Moje BMW: E46 316i 2004r.
Kod silnika: N46
brak przelewu - albo zapowietrzony nadal albo pompa rzeczywiście.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46 316i] Jak poprawnie odpowietrzyć silnik N46
PostNapisane: 10 września 2018, 14:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 43
Moje BMW: E46 316i 2004r.
Kod silnika: N46
Kupiłem zestaw do próżniowego napełniania układu chłodzenia + pompę wody, zobaczę jaki będzie efekt.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46 316i] Jak poprawnie odpowietrzyć silnik N46
PostNapisane: 11 września 2018, 16:18 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
Jaj jak odpowietrzam to przelew rusza od razu.
Radzę ci zajrzeć do pompy, mogła zgubić wirnik, a to już nie fajne.
Nie musisz jej wymienić, oring pod spodem wytrzyma spokojnie.

A jeśli chcesz kupić koniecznie to kupuj meyle , ma metalowy wirnik.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46 316i] Jak poprawnie odpowietrzyć silnik N46
PostNapisane: 12 września 2018, 11:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 43
Moje BMW: E46 316i 2004r.
Kod silnika: N46
Dzięki. Kupiłem już meyle. Wymienię sam, bo za wymianę w warsztacie za usługę krzyknęli 600 zł :-) :rotfl: :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46 316i] Jak poprawnie odpowietrzyć silnik N46
PostNapisane: 12 września 2018, 11:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 43
Moje BMW: E46 316i 2004r.
Kod silnika: N46
A... i dla potomności zostawiam tu link do oficjalnej instrukcji BMW odnośnie wymiany płynu chłodzącego i sposobu odpowietrzania tego silnika. Generalnie ten sposób powinno stosować się do wszystkich BMW bez elektrycznych pomp wody (tam jest inna procedura). Na co zwrócić uwagę - odpowietrzniki należy odkręcić tylko na czas napełniania układu chłodzenia nowym płynem - później powinny być cały czas zakręcone - inaczej można zapowietrzyć układ znowu.

https://workshop-manuals.com/bmw/3_series_e46/318i_n42_sal/2_repair_instructions/17__cooling_system_(n42)/0__coolant_checking_cooling_system/5_ra__venting_cooling_system_and_checking_for_water_leaks_(n42___n40___n45___n46)/

Można tu znaleźć też dużo innych oficjalnych instrukcji.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 126 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL