BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 maja 2024, 05:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: E46 330d Brak ładowania
PostNapisane: 25 października 2018, 20:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e46
Kod silnika: M57
Witam a zarazem prosze o pomoc . Zacznę od początku . Więc samochód to 330d 184 HP . Nagle padło ładowanie oczywiście pierwsze co przyszło na myśl to alternator . Kupiłem i wymieniłem ładowanie było słabe ale było po około 50 km znów zanikło ładowanie . Tym razem była dziwna objawa ponieważ silnik był zgaszony a kontrolka od Aku już się nie świeciła . Został zakupiony alternator regenerowany i to samo został wymieniony na regenerowany . Ładowanie nie było zadawalajace bo coś około 13.20 do max 13.80( mało jak na regenerowany alternator ) po około 80 km padł również ten alternator tzn nie było ładowania ale kontrolka gasła po odpaleniu samochodu ale ładowania nie było . Oddał samochód do warsztatu . Pierwsze co alternator . Oddałem alternator na gwarancję pan przyjął gwarancję sprawdził altrantor mówił że u niego on ladowal około 14.10 . Oczywiście przysłał mi kolejny alternator warsztat mi zamontował następny . Ładowanie było takie samo niestety po 80 km padł . Oddałem samochód na reklamacje do warsztatu , rozłożyli tylko ręce i powiedzieli że się poddają . Dodam że aktualnie kontrolka od Aku wgl się nie świeci . Nie ma ładowania . Przejście i klamry sprawdzone . Jakieś rady porady bo już mi pomysłów zabrakło ;(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330d Brak ładowania
PostNapisane: 27 października 2018, 23:24 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
Kolego ja także miałem przygodę z alternatorem ale była ona krótka.
W moim przypadku padł regulator, kupiłem łożyska, komutator (ślizg) i oryginalny regulator boscha.
Stojan, wirnik mostek prostowniczy i diody wzbudzenia sprawdzone.

Po takim potraktowaniu alternator ładuje idealnie to znaczy ładuje tyle ile wymaga od niego ECU.
W e46 napięcie ładowania nie jest stałe i zależy od aktualnego zapotrzebowania auta.
Oznacza to że w aucie możesz mieć napięcie od 13,8 do około 14,8.

W e46 z tego co udało mi sie wyczytać jest system BSD i alternator jest połączony z ECU ale nie wiem czy to szyna CAN czy LIN jak w fordzie.

Dążę do tego że do e46 są sprzedawane chińskie regulatory które mogę nie działać prawidłowo.
Jak kupowałem swój regulator to się udałem do sklepu przyzakładowego naprawiającego alternatory i zapytałem ile taki regulator, gostek 120 a jak na to że za 150 mam oryginał.
Gostek odpowiedział to bierz Pan oryginał bo ten chińczyk jest jaki jest i może być kicha.

Sprawdź jeszcze aku pod obciążeniem bo może ma zwarcie na celach i altek umiera.
Sprawdź tez kable co idą do alternatora aż po ecu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330d Brak ładowania
PostNapisane: 28 października 2018, 21:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1178
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: BMW e39 528i
Kod silnika: m52b28
Garaż: byłe e34: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134211
jest e39: viewtopic.php?f=6&t=169366&start=20
Szukaj problemu w aucie, mało prawdopodobne, aby w każdym z alternatorów był ten sam objaw...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330d Brak ładowania
PostNapisane: 31 października 2018, 11:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e46
Kod silnika: M57
Zaraz , zaraz . Gdzieś wyczytałem ze jak jest wczytka do alternatora 2 pinowa to jeden pin idzie do stacyjki drugi do kontrolki i nie przechodzi to przez ecu . Dopiero jak jest 3 pinowa wtyczka to jest przez ECU , prosze o sprostowanie :) dodam że po podłączeniu do laptopa jest brak odpowiedzi od ecu jednak samochód odpala bez problemu i jezdzi . Dodam że w przeszłości byl problem z ECU . Mam drugi silnik w garażu na swap ale 204 hp . Chciałem zrobić ładowanie jeszcze na tym silniku żeby nie okazało się że na drugim silniku i całej elektryce dalej nie ma ładowania . PS szukam kabla masowego buda - silnik , aktualnie ciężko bez kanału go znaleźć . Może ktoś mniej więcej naprowadzić gdzie szukać ? wiem że od spodu ale coś dokładniej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL