BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 22:54

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Ustawienie rozrządu M52
PostNapisane: 27 października 2018, 16:51 
Offline
Forumowicz

Wiek: 25
Posty: 195
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166001
Cześć,
Proszę Was o pomoc, pilna sprawa. Podczas ustawiania rozrządu w M52B28(blokady założone na górze) sugerować się znakami na kole pasowym, z przodu, czy bolcem w otworze pod rozrusznikiem?
Sytuacja wygląda tak, że oznaczenie GMP na kole z przodu(pasowym) nie zgrywa się z położeniem otworu na bolec.
Czym się sugerować, co ma się zgrywać z górą? Przód, czy tył?
Wiem, że było już gdzieś, ale słyszałem kilka sprzecznych opini...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Ustawienie rozrządu M52
PostNapisane: 27 października 2018, 17:55 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Muszą się zgadzać bo nie odpalisz silnika. W kole zamachowym jest więcej otworów i może nie trafiłeś w ten co trzeba albo masz koło pasowe nie od tego silnika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Ustawienie rozrządu M52
PostNapisane: 27 października 2018, 18:00 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1100
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
koło pasowe ma kołek ustalający, sprawdź czy jest, a co za tym idzie poprawnie zamontowane jest koło pasowe.
ale jeśli koło nie było odkręcanie, a wcześniej silnik pracował poprawnie to pewnie jest jak być powinno.

koło zamachowe, na zdjęciach mojego jednomasa, nie ma żadnego bolca ustalającego, ale chyba to nie ma większego znaczenia, gdyż odpowiednie otwory pewnie są na swoim miejscu.
jak się nie wyjaśni ten temat, to mogę obejrzeć leżącą dwumasę.

obstawiałbym że masz źle ustawiony wał, tzn powinieneś obrócić go o 180st i wtedy spróbować.

no chyba że tak jak ja masz odchudzony jednomas, to wtedy nie masz żadnych otworów :)

opisz jeszcze może jak bardzo nie zgrywają się otwory, bo może być że wszystko ok.

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Ustawienie rozrządu M52
PostNapisane: 28 października 2018, 13:51 
Offline
Forumowicz

Wiek: 25
Posty: 195
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166001
Zrobione. Ma być bolec przy skrzyni wsadzony i blokady na rozrządzie. Tak mi powiedział mechanik, który jeszcze złej rady mi nie sprzedał ;)

piotr520 napisał(a):
Muszą się zgadzać bo nie odpalisz silnika.

I tu się mylisz, odpaliłem, pracuje poprawnie.

kirpek napisał(a):
jeśli koło nie było odkręcanie, a wcześniej silnik pracował poprawnie to pewnie jest jak być powinno.

Dokładnie tak u mnie było.

W każdym razie dzięki wielkie za szybką odpowiedź i pomoc :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Ustawienie rozrządu M52
PostNapisane: 28 października 2018, 14:22 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Kolego jesteś w wielkim błędzie, nie spotkałem jeszcze silnika w którym te znaki się nie zgadzają. Po to jest znak na kole pasowym żebyś nie szukał po omacku otworu w kole zamachowym. Chyba że jako znak na kole pasowym masz na myśli brak dwóch zębów, to nie jest znak i normalne że nigdy się nie zgodzi. Znak na kole jest z tyłu , napis O/T i to on ma się zgadzać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Ustawienie rozrządu M52
PostNapisane: 28 października 2018, 14:41 
Offline
Forumowicz

Wiek: 25
Posty: 195
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166001
Hm, no to ciekawie. Różne zdania na ten temat już słyszałem...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Ustawienie rozrządu M52
PostNapisane: 28 października 2018, 20:30 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1100
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
Na kole pasowym jest wieniec, na którym pracuje czujnik polozenia wału. Dlatego jest kolek ustalajacy polozenie kola.

Na kole jest kreska, a na bloku przetloczenie, ja ustawialem uzywajac lusterka, bo odchudzony jednomas nie ma otworów na bolec. Pod roznymi kątami roznie wygladalo to wzajemne ustawienie
Znaków.

https://youtu.be/JPlKrOC718w

https://youtu.be/wRnqy-7dT28

https://youtu.be/23jXHhkpV_I

Na tych filmach jest przepieknie pokazane jak poprawnie i sprawnie ustawic nierzad w m50/ m52.

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Ustawienie rozrządu M52
PostNapisane: 5 listopada 2018, 19:26 
Offline
Forumowicz

Wiek: 25
Posty: 195
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166001
Znaki na kole się nie zgadzają, pali bez problemu, tylko na biegu jałowym nie trzyma obrotów po nagrzaniu oraz za wysoko kręci podczas zimnego rozruchu, obroty na zimnym silniku niezbyt chętnie spadają. Osiągi w normie. Podejrzewam, żete objawy są związane z awarią czujnika wałka rozrządu lub przepływki. Dolot ostatnio rozebrany i uszczelniony na nowo, krokowiec podmieniany, był błąd vanosa na INPIE, Vanosa zrobiłem, objawy zostały.

Sprawdziłem to jeszcze raz. Blokada wsadzona, znaki na kole przestawione(ok. o 30 stopni). Zdjąłem koło, bo myślałem, że może się rozwulkanizowało, albo siedzi tam inne niż być powinno. Guma nie ma pęknięć, dobrze wygląda, jest kompatybilne z M52B28(po numerach sprawdziłem na RealOEM, porównałem do drugiego z M52B28- jest identyczne).
Myślę, że jedyne opcje to:
- koło zamachowe od innego modelu
-brak/ uszkodzony klucz czółenkowy utrzymujący część do której montujemy koło pasowe w pozycji

Jutro pożyczę od znajomego "guna" i odkręcę 22kę, zerknę co pod spodem drzemie.
Prawdopodobnie silnik pracował na tak ustawionym rozrządzie kilka lat, sam rozrząd, głowica są w super stanie, więc raczej coś z tymi znakami koła tylko nie gra...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Ustawienie rozrządu M52
PostNapisane: 6 listopada 2018, 17:34 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Jaki masz kąt zapłonu na wolnych obrotach w inpie? Nie powinien przekraczać 20 stopni na gorącym silniku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Ustawienie rozrządu M52
PostNapisane: 6 listopada 2018, 23:22 
Offline
Forumowicz

Wiek: 25
Posty: 195
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166001
Rozwiązanie nie zgrywających się znaków ;)
Obrazek

Jutro złożę, zobaczymy, czy była to jedyna przyczyna złej pracy silnika.
Dodam, że wpust czółenkowy nie pękł podczas demontażu, tylko na pewno wcześniej.

Nie mam teraz nikogo pod ręką kto by mi podpiął inpę, ale na dniach sam chcę kabel kupić i podpiąć.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Ustawienie rozrządu M52
PostNapisane: 6 listopada 2018, 23:43 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1864
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
znajomy miał podobny przypadek rozebrał pół instalacji, wymienił czujnik położenia wału i wałka, usunął ews, podmieniał wtryski, zapytałem "no ale co się stało, że tak nagle źle zaczęła chodzic?". wymieniałem uszczelniacz na wale z przodu. Mówię ściągaj koło bo jest źle ustawione, zdjął a tam widok jak u Ciebie, ścięty wpust. Koszt 5 zł i auto chodziło jak marzenie. Wpakował w auto z 1000 zł i miesiąc czasu grzebał.... :rotfl: znaki się muszą zgrywać jeśli koło pasowe i zamachowe jest z kompletu

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Ustawienie rozrządu M52
PostNapisane: 6 listopada 2018, 23:48 
Offline
Forumowicz

Wiek: 25
Posty: 195
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166001
Nie mogę nic napisać, tylko potwierdzić :)
Dodam, że to na przestrzeni ok. miesiąca było gorzej i gorzej, dość miarowo się zaostrzały objawy. Pewnie trochę się zaklinowało i powoli się obracał coraz bardziej.
W każdym razie dzięki za pomoc, odezwę się jeszcze po złożeniu ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Ustawienie rozrządu M52
PostNapisane: 7 listopada 2018, 18:05 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Winowajca się znalazł :) , swoją drogą że go tak ścięło ? Śruba wału była porządnie dokręcona?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Ustawienie rozrządu M52
PostNapisane: 7 listopada 2018, 18:39 
Offline
Forumowicz

Wiek: 25
Posty: 195
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166001
Odpaliłem, jest teraz tak jak być powinno, znaki się zgadzają :)
Myślę, że mogło go ściąć przy problemach z klimą... Zakładałem kompresor, włączyłem go i raz szarpnęło silnikiem. Okazało się potem, że gąbka została gdzieś w przewodzie na ścianie grodziowej, która przytkała obieg klimy. Może przyblokowało kompresor i te szarpnięcie na pasku to spowodowało? Nie wiem...
Śruba była solidnie dokręcona.

Dla potomnych, objawy:
- przy rozruchu na zimnym silniku kręcił do 2000RPM i miał za wysokie obroty na biegu jałowym, ale pracował równiutko
- na ciepłym nie trzymał obrotów, latały od góry do dołu
- ogólnie narastało to na przestrzeni ok. miesiąca
- gorsze osiągi odczułem przy wysokich obrotach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 97 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL