BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player



Teraz jest 15 listopada 2018, 04:34


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E91] N52B30 szarpie, przerywa przy przyśpieszaniu
PostNapisane: 6 listopada 2018, 20:32 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E91 330i
Kod silnika: N52B30
Witam po raz pierwszy kolegów forumowiczów,

Proszę o pomoc w naprowadzeniu na rozwiązanie problemu jak w temacie.
Podstawowe info o aucie: manual, 04.2016r, 180k oryginalnego przebiegu w tym 50k u mnie, zadbany, serwisowany na częściach ori lub oem, dobre oleje wymieniane co 10k itd......
W ostatnim czasie zbiegło się kilka problemów:
1. Problem z vanosem - spóżnione odpowiedzi na zimnym silniku, pomogło czyszczenie jednego i wymiana drugiego zaworu, dodatkowo czyszczenie czujników wałków
2. Nierówna praca silnika z powodu problemu ze składem mieszanki w jednym rzędzie, pomogła wymiana sondy w B1 przed katem (i niepotrzebna za katem :( )
3. Silnik szarpie/utyka pod obciążeniem przy przyspieszaniu w następujących okolicznościach:
a. efekt szarpania występuje intensywnie szczególnie przy niskich obrotach i dużym obciążeniu tj. 1000 obrotów, 6 bieg i gaz do dechy. W takich warunkach efekt występuje od 1000obr i ustępuje przy ok 1500obr.
b. efekt szarpania mniej intensywnie występuje również na innych biegach i przy mniejszych obciążeniach (mniejsza ilość szarpnięć), z reguły zawsze przy przyspieszaniu i ustępuje zazwyczaj po przekroczeniu 2000obr.
Dla utrudnienia dodam, że parametry live data wyglądają OK a sterownik nie rejestruje żadnych błędów.
I co Wy na to? Jakieś sugestie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E91 N52B30 szarpie, przerywa przy przyśpieszaniu
PostNapisane: 6 listopada 2018, 20:49 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Posty: 15702
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Świece? Cewki?

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3) + '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz + '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E91] N52B30 szarpie, przerywa przy przyśpieszaniu
PostNapisane: 6 listopada 2018, 22:14 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E91 330i
Kod silnika: N52B30
Też mi to po głowie chodzi ale:
- Świece wykręciłem, obejrzałem wyglądają dobrze tj. zero nagaru, właściwy kolor, elektrody maja ostre krawędzie, na porcelanie brak jakichkolwiek śladów. Wymieniane były 40k temu ,na zalecane NGK ILZFR6D11 ,według BMW powinny wytrzymać min 80k - auto bez gazu
- Brak jakichkolwiek błędów w sterowniku, między innymi o gubieniu zapłonu. Przy małych obrotach i dużym obciążeniu (6-ty bieg) szarpnięć było wiele w kilku próbach, jeżeli przyczyną było wypadanie zapłonu zliczane według algorytmu podanego na https://bimmerprofs.com/misfire-detecti ... ithm-fail/ to bład powinno wywalić już wielokrotnie.
Dla pewności chciałem podejrzeć liczniki wypadających zapłonów ale mój ScanMaster nie wyświetla tych wartości, tak jak to pokazano to dla N53 w https://bimmerprofs.com/misfire-counters/
Zastanawiam się czy cewki w moim aucie były już wymieniane, te które posiadam są właściwe, Boscha ale nie posiadają znaczków BMW tak jak to zwyczajowo się umieszcza na częściach do pierwszego montażu. Czy ktoś może potwierdzić czy na cewkach Boscha na pierwszy montaż powinny być oznaczenia BMW takie jak numer lub/i logo?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL