BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 14:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] M62 Wypadanie zapłonu / nierówna praca - brak błędów
PostNapisane: 14 listopada 2018, 10:47 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: E39
Kod silnika: M62B44TU
Witam.

Mam następujący problem ze swoim autem. Auto drży na wolnych obrotach, ale tak nie do końca równomiernie, bardziej w typie delikatnego wypadania zapłonu. I chodziło tak przez kilka miesięcy, żadnych błędów czy innych problemów, w międzyczasie zacząłem eliminować możliwe problemy - lewe powietrze, świece, podmieniałem cewki itp. (Bez skutków)

Natomiast ostatnio zaczął wypadać zapłon już tak na poważnie, zaczęło rzucać silnikiem na wolnych, nawet podczas jazdy zaczęło podszarpywać - błędy były ale 2 różne cylindry. Okazało się w tym samym momencie, że strzeliła chłodnica, więc auto odstawiłem na dłuższy czas. Wczoraj je poskładałem i objawy nie minęły. Auto drży na wolnych obrotach, a jak rozgrzało sie mocno po jeździe, to zaczął wypadać zapłon na wolnych obrotach - zero jakichkolwiek błedów w silniku. Moc trzyma poprawną, w pełnym zakresie obrotów, podczas jazdy zapłon nie wypadał.

W skrócie co zostało zrobione/sprawdzone:

Nowy rozrząd, rozebrany i ustawiony ponownie kilka dni temu.
Uszczelki pod pokrywami, nowe pokrywy zaworów.
Zregenerowane Vanosy - raz odsyłane do sprawdzenia, wiec to też eliminuję.
Nowe świece Denso.
Uszczelki pod kolektorem dolotowym + uszczelki na wtryskiwacze benzynowe
Nowa odma ori
Podmieniany przepływomierz.
Podmieniane cewki, na inne używane - całymi rzędami, czyli 1-4, 5-8.
Sondy wyglądają na czytniku że pracują
Korekty długie w okolicach 0, krótkie tak samo, maks odchyłki po 3-5, ale pracują poprawnie.
Zdejmowany wydech - katy wyglądają na czyste, nie dzwonią, nie są rozsypane w środku.
Zdejmowałem nawet paski z osprzętu jak były same drgania - też bez poprawy.
Nie podoba mi się alternator - czasami spada poniżej 13v ładowania, ale bez paska tak samo, podpinałem też duży prostownik podczas pracy auta - też bez zmian.

Nie mam już sił i pomysłów. Proszę o sugestie i pomoc :(
Dzięki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M62 Wypadanie zapłonu / nierówna praca - brak błędów
PostNapisane: 15 listopada 2018, 11:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Jakie było napięcie jak podpiąłeś prostownik? Tu masz ewidentny problem więc musisz go rozwiązać, wiele potencjalnych podejrzanych już wymieniłeś. Dobrze by było jakbyś nagrał live data po rozgrzaniu i na wolnych obrotach (masa powietrza, sondy, korekty paliwowe).

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M62 Wypadanie zapłonu / nierówna praca - brak błędów
PostNapisane: 15 listopada 2018, 12:43 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: E39
Kod silnika: M62B44TU
Na prostowniku 13.5v, nadal wypadał zapłon, drży buda.
Zauważyłem też uszkodzenie mechaniczne - jedna poduszka silnika leży - więc drgania odsuwam, i główny problem to wypadanie zapłonu.

I teraz tak, wczoraj jeszcze raz wziąłem się za temat świec i cewek. Kupiłem na początek jedną cewkę odpaliłem w delphi parametry ypadania zapłonu i najgorzej wypadał cylinder nr 2. Jeździłem też sporo autem, udało mi się sprowokować błąd na cylindrze 8 + wypadanie na wielu cylindrach. Wahlowałem cewkami i świecami i faktycznie cewka z 8 cylindra przenosiła błąd na inne cylindry, więc ją wyeliminowałem. Dodatkowy problem to taki, że obroty jakby falowały lekko przy delikatnym dodaniu gazu, np jak próbujemy utrzymać 1000 obrotów, a przy delikatnych przegazówkach z dołu silnik się dławi, jak przy wypadaniu zapłonu.
Co ciekawe, przy wyższych obrotach nie ma kompletnie problemów z wypadaniem a silnik trzyma na prawdę moc.

Co do live data, postaram się podrzucić ale w skrócie:
Korekty w okolicach 0, nie ma dużych odchyłek.
Banki mają równe rozjazdy, bank 1 i 2 mają chyba 0.3ms różnicy otwarcia - ale to było od dawna - nie wiem co jest powodem, ale to było zanim zaczęły się problemy. Wymieniałem tylko jedną sondę lambda, więc wiadomo że będzie pracować inaczej od reszty, która ma już prawie 300k.

Mam jeszcze pomysł, żeby sprawdzić jakie jest napięcie na cewkach, bo ładowanie czy prostownik to jedno, a to jakie napięcie dociera do cewek ostatecznie to druga sprawa - czy jestem w błędzie?
I chyba kupię po prostu 7 nowych cewek i założę, zobaczę co to zmieni. Bo wymiękam z tym autem... :/
Przepływka na ciepłym 5g/s na wolnych.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M62 Wypadanie zapłonu / nierówna praca - brak błędów
PostNapisane: 15 listopada 2018, 15:38 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1100
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
Skasuj korekty i obserwuj co sie dzieje z krotkoterminowymi korektami. Oczywiście na rozgrzanym klima swiatla nawiewy off.

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M62 Wypadanie zapłonu / nierówna praca - brak błędów
PostNapisane: 16 listopada 2018, 11:40 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: E39
Kod silnika: M62B44TU
Wymieniłem poduszki pod silnikiem, jedna urwana kompletnie - brak drgań i o dziwo wczoraj nie było praktycznie wypadania zapłonu. Podpiąłem też auto pod analizator spalin, podobno wszystko super, a nawet za dobrze, wyniki jak na nowym aucie. Lewego powietrza nie ma, niespalonego paliwa też.

Zacząłem sprawdzać to napięcie, bo zauważyłem, że stało łanie 13.5V średnio, ale po wyłączeniu klimy spadało na zegarach do 12-12.5V, sprawdzałem też miernikiem na aucie, aku i na cewkach, tam też napiecie niższe. Więc w pierwszej kolejności zregeneruję alternator i zobaczę czy to nie on był powodem wypadania zapłonu. (Ogółem na aucie wymieniłem też 3 cewki, 1 nową 2 używane bo takie miałem pod ręką)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M62 Wypadanie zapłonu / nierówna praca - brak błędów
PostNapisane: 23 listopada 2018, 10:44 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1100
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
Sprawdz stan kabli masowych, połączeń miedzy buda i silnikiem.

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M62 Wypadanie zapłonu / nierówna praca - brak błędów
PostNapisane: 26 listopada 2018, 14:37 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: E39
Kod silnika: M62B44TU
Po regeneracji alternatora jest wszystko ok.
Posprawdzane spadki ładowania w różnych punktach auta, nie ma z tym problemu, tylko alternator nie trzymał czasami napięcia + miał wywalone łożyska (Czego nie było czuć nawet po jego zdjęciu z auta).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M62 Wypadanie zapłonu / nierówna praca - brak błędów
PostNapisane: 26 lipca 2019, 22:07 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: E39 540i
Kod silnika: M62B44
outofcontrol, Witam. Mam pytanie odnośnie ładowania jakie miałeś przed naprawą alternatora. Ja obecnie męczę się z wypadaniem zapłonu i dziś mierzyłem ładowanie to na światłach skacze od 13.10 do 14.10 i nie wiem czy to może być przyczyną. Proszę o odp. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 96 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL