Witam. Prosiłbym o sprawdzenie parametrów silnika przed wizyta u gazownika na dostrojenie instalacji.
Silnik M54B30 + LPG.
Problemy jakie trapiły mój silnik to wypadanie zapłonu ,nie chciał zapalać na ciepłym, wyskakiwał Check ,wypadanie zapłonu tylko na ciepłym silniku, leciuteńkie falowanie obrotów,oto lista błędów:
65-Czujnik położenia wałka rozrządu
203-Lambda regulacja Bank 2 za kat
243-przerwy w zapłonie Cyl 6
191-EVAP -Reed Przełącznik Zamknięty lub napięcie za kat Bank 2
153-Lambda przed kat Bank 2 Max Limit
128-DME/EWS komunikacja
W miedzy czasie wymieniłem:
czujnik walka rozrządu po stronie ssącej(Ori)
O ring na disie
2 gumy za przepływka
Czyszczenie krokowca i przepustnicy
świece zapłonowe denso ik20tt(nie zrobiłem przerwy na 0.85)
zamiana cewek nic nie dala
czyszczenie klapki w wydechu bo była zatarta w pozycji otwartej teraz sie zamyka i otwiera(sprawdzone tylko na postoju i w teście inpa)
2 lata temu wymieniona odma z wężykami na zimne kraje
Po tych wszystkich zabiegach reanimacyjnych pojeździłem 200 km na benzynie. W miedzy czasie wystapil tylko jeden błąd:
191-EVAP -Reed Przełącznik Zamknięty lub napięcie za kat Bank 2
Przełączyłem na gaz i zjeździłem parę zbiorników aż tu nagle wypadanie zapłonów i check.
Wylanczylem LPG,wykasowałem adaptacje i pojeździłem tylko na benzynie. Widocznie Lpg jest do dostrojenia przez te wszystkie zmiany.Samochód jeździ dobrze czasem ma małego mula ale tylko czasami. Oczywiście błąd 191 się powtórzył. Mam dalej wątpliwości co do lewego powietrza bo nawet odczyt za kat bank 2 pokazuje ze jest więcej tlenu.
Może wy coś dostrzeżecie w tym filmie
https://youtu.be/DGRi3Y875OY