BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 14:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: E46 m52b28tu dławienie się
PostNapisane: 8 grudnia 2018, 22:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52b28tu
Witam! Mam problem, który mnie strasznie irytuje, otóż... Przy ruszaniu i puszczeniu sprzęgła samochod się zdlawiaa i muszę dać mu trochę gazu żeby ruszył, następne rzeczą, która jest dosyc dziwna jest to, ze w przedziale 1800-2200 samochod jakby dostał muła, a po tych obrotach dostaje kopa... Zawsze w tych samych obrotach, najbardziej odczuwalne na 4-5 biegu.. Zregenerowalen vanosy, wymieniłem czujnik położenia walka, (był również ustawiany wałek po stronie ssącej bo się przestawil) , zmienione świece i nic się nie zmieniło. Dodam ze zaczelo się tak dziać gdy zmieniłem kolektor, dise i silniczek krokowy od m54 2.5, oraz kolektory bez katow. Disa była na pewno sprawna, nie wiem jak silniczek krokowy, ale myśle ze przez te nie miał by muła w tych obrotach, jedynie co to moglby poszarpywac przy ruszaniu, ale zmienię i tak go na dniach na oryginalny. Zapomiałem dodać ze samochod pod dodaniu gazu lekko faluje, wskazówka pójdzie w gore i w dół, a następnie się ustabilizuje w takiej pozycji ze już będzie równo i nawet nie drgnie. Jakieś pomysły? Bardzo bym prosił chociaz o jakieś podpowiedzi... pozdrawiam :)

Na gazie czy benzynie- to samo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 m52b28tu dławienie się
PostNapisane: 9 grudnia 2018, 03:56 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
pod kompa nie podpiąłm i diagnostyki nie ogarnąłem ? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 m52b28tu dławienie się
PostNapisane: 9 grudnia 2018, 18:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52b28tu
Podbijam


Ostatnio edytowano 10 grudnia 2018, 09:12 przez michaal19995, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 m52b28tu dławienie się
PostNapisane: 9 grudnia 2018, 18:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52b28tu
Na kompie nie ma żadnego błędu, vanosy pracują bardzo ładnie.
Dodam ze mialem modyfikowany sterownik, i miedzy innymi były wyrzucane 2 sondy.. Ale mysle ze to nie ma z tym nic wspolnego, bo krotko po tym jak mialem to zrobione to było dobrze.. :/ Dodam, ze gdy silnik jest zimny i chodzi na biegu jałowym to ma takie akcje ze nagle sie zdławi i obroty spadną i zaraz sie stabilizują- z tym jest czasami..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 m52b28tu dławienie się
PostNapisane: 9 grudnia 2018, 18:39 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
Nie chcę być uszczypliwy, ale w 90% jak ktoś wrzuca problemy z r6 to w aucie jest LPG. Masakra. Dziwny to zbieg okoliczności.
Zmieniałeś kolektor dolotowy, dise na ten z m54b25, czyli znowu trzeba było rzeźbić w kolektorze żeby wtryski lpg zainstalować. Może nieszczelności masz, a gdzie, przez to już pan Bóg będzie wiedział.

Falowanie, zawahanie obrotami w górę i dół po przegazowce czy odpuszczeniu gazu, to temat rzeka. Moze krokowiec niedomaga, może która guma dolotu sparciala, włącznie z ta od krokowego i powietrze lewe wali, może czujniki walkow wcale nie takie sprawne? Wtryski ciche, nie cykają? Sondy? Korekty w normie?

Dobrodziej napisał(a):
Dodam, ze gdy silnik jest zimny i chodzi na biegu jałowym to ma takie akcje ze nagle sie zdławi i obroty spadną i zaraz sie stabilizują- z tym jest czasami..

Noo no, co jakichs czas zabuja obrotami i sie stabilizuje, do momentu aż wejdzie temp w niebieskie pole. Wtedy cisza.
Podobno vanosy :P

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Ostatnio edytowano 9 grudnia 2018, 18:43 przez kszyhu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 m52b28tu dławienie się
PostNapisane: 9 grudnia 2018, 18:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52b28tu
Te wartości troche są dziwne, jak macie checi, to zerknijcie
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 m52b28tu dławienie się
PostNapisane: 9 grudnia 2018, 18:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
To co napisałeś w ostatnim zdaniu sugeruje vanos.
kszyhu mnie uprzedził (miałem otwartą zakładkę już wcześniej).

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Ostatnio edytowano 9 grudnia 2018, 18:48 przez maniek21112, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 m52b28tu dławienie się
PostNapisane: 9 grudnia 2018, 18:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52b28tu
kszyhu napisał(a):
Nie chcę być uszczypliwy, ale w 90% jak ktoś wrzuca problemy z r6 to w aucie jest LPG. Masakra. Dziwny to zbieg okoliczności.
Zmieniałeś kolektor dolotowy, dise na ten z m54b25, czyli znowu trzeba było rzeźbić w kolektorze żeby wtryski lpg zainstalować. Może nieszczelności masz, a gdzie, przez to już pan Bóg będzie wiedział.

Falowanie, zawahanie obrotami w górę i dół po przegazowce czy odpuszczeniu gazu, to temat rzeka. Moze krokowiec niedomaga, może która guma dolotu sparciala, włącznie z ta od krokowego i powietrze lewe wali, może czujniki walkow wcale nie takie sprawne? Wtryski ciche, nie cykają? Sondy? Korekty w normie?

Dobrodziej napisał(a):
Dodam, ze gdy silnik jest zimny i chodzi na biegu jałowym to ma takie akcje ze nagle sie zdławi i obroty spadną i zaraz sie stabilizują- z tym jest czasami..

Noo no, co jakichs czas zabuja obrotami i sie stabilizuje, do momentu aż wejdzie temp w niebieskie pole. Wtedy cisza.
Podobno vanosy :P

Spojrz na zdjecia, ogolnie jestem tydzien po ich regeneracji.. Moze zostało to zrobione zle?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 m52b28tu dławienie się
PostNapisane: 9 grudnia 2018, 18:48 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
Mi tam krótki zrzut z pracy vanosa nic nie powie (może się nie znam) bo vanos działa w okreslonym zakresie. Najlepiej jest w disie zrobic test wlotu i wylotu. Wtedy kontroluje zakresy i coś tam moze wyjdzie.
Napięcia sond, korekty krótkie i długie na wolnych rpm, coś też by powiedziały.

Dobrodziej napisał(a):
Spojrz na zdjecia, ogolnie jestem tydzien po ich regeneracji.. Moze zostało to zrobione zle?

Nie raz słyszałem, że ktoś uszczelnienia poskładał jak pipa. Nie wykluczam tez, ze wina moze leżeć po innej stronie

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 m52b28tu dławienie się
PostNapisane: 9 grudnia 2018, 18:58 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Przepływomierz sprawdzałeś?

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 m52b28tu dławienie się
PostNapisane: 9 grudnia 2018, 19:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52b28tu
Nic z nim nie robiłem, mam go sprawdzić odpinając?

@edit- Odpialem przeplywke, przejechalem sie 10-15 km i chodzi tak samo jak z podłączona, nie widze roznicy, w mocy czy dlawieniu sie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 m52b28tu dławienie się
PostNapisane: 9 grudnia 2018, 20:55 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Sugerowałbym raczej spróbować podmienić przepływomierz na taki z auta, w którym opisane problemy nie występują. Mi się zdarzyło kilka razy ruszyć w drogę z odpiętym przepływomierzem (grzebałem przy dolocie i zapomniałem podpiąć) i objawy były podobne jak u Ciebie - falowanie obrotów (zwłaszcza przy dojeżdżaniu do skrzyżowania), muł na niskich obrotach. Silnik m52b28 (bez TU, czyli 1 vanos).

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 m52b28tu dławienie się
PostNapisane: 9 grudnia 2018, 21:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52b28tu
Spróbuje coś ogarnac i bede dawał znac, dzieki za odzew :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 m52b28tu dławienie się
PostNapisane: 9 grudnia 2018, 22:12 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Masz kabel więc pokaż masę powietrza na wolnych obrotach po rozgrzaniu, bez odbiorników prądu. Następnie nagraj (programem) jak to wygląda gdy przyspieszasz na 3 biegu z gazem w podłodze, bez odpuszczania do końca skali.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 m52b28tu dławienie się
PostNapisane: 9 grudnia 2018, 22:12 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Co mi przychodzi jeszcze do głowy to lewe powietrze. Nie wiem, czy dobrze zrozumiałem Twój pierwszy post - od m54 masz tylko krokowy czy kolektor z disą też? Jeśli tak, to ETK pokazuje, że w m52tu te elementy są jednak inne, niż w m54.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 m52b28tu dławienie się
PostNapisane: 9 grudnia 2018, 23:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52b28tu
Od m54 2.5 mam kolektor ssący z disa oraz krokowy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 m52b28tu dławienie się
PostNapisane: 9 grudnia 2018, 23:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52b28tu
maniek21112 napisał(a):
Masz kabel więc pokaż masę powietrza na wolnych obrotach po rozgrzaniu, bez odbiorników prądu. Następnie nagraj (programem) jak to wygląda gdy przyspieszasz na 3 biegu z gazem w podłodze, bez odpuszczania do końca skali.


Programem masz na myśli np inpe? Ogólnie autko czuje np ze jedzie od 1500-2000 tys lepiej niż od 2000-2300 - bo w tym przedziale jest moment ze jej się na chwile odechciewa, a po przekroczeniu tych obrotów jedzie bardzo dobrze. A jak wejść w inpie żeby zobaczyć ta masę powietrza, bo nie jestem w tym jeszcze ogarnięty za bardzo:/... Na dniach postaram się to zrobić i wrzucę filmik.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 m52b28tu dławienie się
PostNapisane: 10 grudnia 2018, 09:39 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
maaaad napisał(a):
ETK pokazuje, że w m52tu te elementy są jednak inne, niż w m54.

Krokowy jest ten sam od 320i-330i
Jak wymienił na tego z kompletu z m54 to może wrzucić swój stary (jesli był sprawny) ii sprawdzić. Od razu wyczyscic, dobrze wypłukać w benzynie.
michaal19995 napisał(a):
jak wejść w inpie żeby zobaczyć ta masę powietrza, bo nie jestem w tym jeszcze ogarnięty za bardzo:/... Na dniach postaram się to zrobić i wrzucę filmik.

Wlazłeś w zakładkę Vanos, to na pewno trafisz w pozostałe. Wskazania przeplywomierza są chyba w pierwszej zakladce od lewej. "Air mass", powinna oodawac srednio chyba 12kg (z pamięci). Tyle, że przepływka pokazuje rogi pod obciążeniem, i to wtedy potrafi przekłamywać wskazania, cos jak z vanosem. Przepływke też możesz wyczyścić, wbrew opiniom laików, ze mozna coś uszkodzić. Benzyną/odtluszczaczem/zmywaczem do hamulców czy innym specyfikiem do czyszczenia styków elektrycznych, psikasz obficie drut w przeplywce, albo możesz też go utopić na godzinę.

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 m52b28tu dławienie się
PostNapisane: 10 grudnia 2018, 10:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52b28tu
Akurat wykresy są od mechanika, ale sam tez myśle ze jakoś to ogarnę, kupiłem specjalnie do tego kabel i inpe :D... Na dniach dostane to nagram prace vanosow i masę powietrza, a krokowy wymienię na ten od m52( może on jest winowajca:D)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 m52b28tu dławienie się
PostNapisane: 10 grudnia 2018, 12:52 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
michaal19995 napisał(a):
krokowy wymienię na ten od m52

Pisząc ze jest ten sam od 320-330, chodzilo ki o e46, czyli m52tu/m54

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 124 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL