BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 kwietnia 2024, 10:37

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E61] n52 skaczące obroty
PostNapisane: 26 grudnia 2018, 01:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 72
Moje BMW: e61
Kod silnika: N52B25
Cześć.
Od pewnego czasu kiedy silnik osiąga temperaturę roboczą oraz stoję np. w korku powyżej ok. 3 minut, obroty zaczynają zamoistnie spadać lub się podnosić, bardzo często silnik gaśnie. Poniżej na filmie sytuacja ekstremalna, postój na awaryjnych ponieważ nie dało się jechać, zaznaczam iż podczas nagrania w ogóle nie dotykalem pedału gazu.
https://youtu.be/wKZNjg8lqbk
Błędów z dme poza linia BSD nie ma. Podejrzenie padło na czujnik położenia wału zatem go zmieniłem na nowy oryginał (kupiony w ASO Długołeka), brak efektów.
Valvetronic i DISA sprawne, czy przepustnica to dobre podejrzenie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E61] n52 skaczące obroty
PostNapisane: 26 grudnia 2018, 08:46 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
Alternator? Regulator napięcia nie świruje? Akumulator? Sprawdź napięcia na wolnych po rozgrzaniu, pod obciążeniem. multimetrem jak i w kompie. Na szybko możesz przepływke odłączyć, sprawdzic reakcje, wyczyścić też nie szkodzi. Z obydwoma solenoidami vanosa tak samo, profilaktycznie wyczyscic je.
Hubiboost napisał(a):
czy przepustnica to dobre podejrzenie?

Wszystko sie moze zdarzyć, metoda prób i błędów, jest najlepsza. Po kolei sprawdzać

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E61] n52 skaczące obroty
PostNapisane: 26 grudnia 2018, 10:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 72
Moje BMW: e61
Kod silnika: N52B25
Alternator 8 miesięcy temu założony nowy, wraz z nowym regulatorem napięcia, także oryginał z uwagi na problematyczny LIN, błędy lini BSD mam albo od pompy wody albo od uszkodzonego wejścia w dme, czujnik poziomu oleju wyeliminowałem, akumulator roczny, napięcia idealne, uzyskuje nawet ponad 15v przy niskiej temp. Solenoidy od vanosa wyczyszczone 1m5 miesiąca temu przy okazji zmiany oleju, oringi założone nowe. Nie widzę sensu sprawdzać przepływki, bo ten objaw tutaj nie ma nic do rzeczy z masą powietrza.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E61] n52 skaczące obroty
PostNapisane: 26 grudnia 2018, 10:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Zdecydowanie przyjrzałbym się przepustnicy.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E61] n52 skaczące obroty
PostNapisane: 26 grudnia 2018, 10:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 72
Moje BMW: e61
Kod silnika: N52B25
Tak też mi się zdaje,
Czy jest co sprawdzać w tej mojej, czy od razu zamówić na podmianke?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E61] n52 skaczące obroty
PostNapisane: 26 grudnia 2018, 14:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Zacząłbym od dokładnego czyszczenia, nawet lekki osad może być przyczyną różnych problemów.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E61] n52 skaczące obroty
PostNapisane: 26 grudnia 2018, 15:18 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
Jeżeli to problemy z przepustnicą to samemu raczej nic sie nie zdziała specjalnego.
Można wypsikać motylek od zewnątrz, ale to pewnie nie ma żadnego znaczenia. Bo to sprawa elektroniczna, możliwe że ta sama przypadłość jak w silnikach m52tu/m54, czyli śniedziejących potencjometrów które są wewnątrz a rozbieranie tego to zapewne niestety nie opiera się tylko na odkrecaniu paru torxów żeby zajrzeć.

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E61] n52 skaczące obroty
PostNapisane: 26 grudnia 2018, 15:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 72
Moje BMW: e61
Kod silnika: N52B25
300 złotych na Alledrogo średnio kosztują, zatem groszowe sprawy. Zamówię, a jak okaże się, to nie to mam 14dni na odesłanie, zrobię podmiankę i zdam relację czy pomogło. Dzięki za sugestie!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E61] n52 skaczące obroty
PostNapisane: 27 stycznia 2019, 00:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 72
Moje BMW: e61
Kod silnika: N52B25
Witam ponownie. Chciałbym zdać relacje z szukania usterki. Zamówiłem wspomniana przepustnicę, wymieniłem, i skasowałem adaptacje Inpą, auto chodziło około 5 minut, po czym zgaslo, po ponownym odpaleniu wyświetlil się duży MIL i informacja o ograniczonej mocy. Po ponownym podpięciu Inpy wyświetlil się błąd mówiący o nieprawidłowym ustawieniu motyla przepustnicy, ponownie kasowanie adaptacji i po kilku minutach znowu auto zgaslo i znowu ten sam komunikat. Na amerykańskim forum znalazłem info, że tak się dzieje po kasowaniu adaptacji inpa, trzeba zrobić to kluczykiem i pedałem gazu. Tym razem wszystko poszło sprawnie. Po około miesiącu jazdy znowu pojawiło się szarpanie, tym razem błąd się zapisał. 002A9A, pytanie do speców, walniety jest prawy elektozawór czy czujnik ssacego walka rozrządu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E61] n52 skaczące obroty
PostNapisane: 27 stycznia 2019, 07:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Zamień elektrozawory miejscami dla pewności i sprawdź czy błąd przejdzie, ja w takim przypadku miałem uszkodzony właśnie elektrozawór.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E61] n52 skaczące obroty
PostNapisane: 27 stycznia 2019, 16:42 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
Cytuj:
SI B 11 05 05
Engine
December 2006
Technical Service

This Service Information bulletin supersedes S.I. B11 05 05 dated November 2006.

SUBJECT
N52 Engine Runs Poorly with Camshaft Sensor and VANOS Faults
MODEL
E90 (3 Series), E60 (5 Series) with N52 engine produced from 3/2005 through 6/2005
E90, E91 and E92 (3 Series) with N52KP and N54 engines from 7/2006 production
E85 and E84 (Z4) with N52 from 1/2006 production
E83 (X3) with N52 from 9/2006 production

SITUATION
Vehicles equipped with the N52, N52KP and N54 engines may be difficult to start, run rough and have the "Service Engine Soon" light illuminated.
Any of the following camshaft sensor or VANOS faults, as well as various misfire faults, may be stored in DME fault memory.

• 2A9A Cam sensor, inlet signal – signal invalid for synchronization

• 2A98 Crankshaft-inlet camshaft, correlation- Value outside reference range

• 2A82 VANOS intake- stiff, jammed mechanically

• 2A9B Cam sensor, exhaust signal – signal invalid for
synchronization

• 2A99 Crankshaft- exhaust camshaft, correlation- Value outside reference range

• 2A87 VANOS exhaust- stiff, jammed mechanically

CAUSE
VANOS solenoid valve is jammed or sticking.

CORRECTION
On a customer complaint basis only, perform the diagnosis and repair procedure as described below.

PROCEDURE
E90 (3 Series), E60 (5 Series) with N52 only:
Remove the VANOS solenoid, intake or exhaust depending on the fault codes stored, and using shop air, gently blow out any visible particles and reinstall.
It is no longer necessary to replace the VANOS solenoid on the N52 Engine.
Reprogram the vehicle using CIP17.01 (Target data Status E89x-05-06-510), or higher for the E90 and Target data Status E060-05-06-500, or higher for the E60.

The modified MSV70 DME data contains additional VANOS solenoid activation logic to flush out any foreign particles.

E90, E91 and E92 (3 Series) with N52KP and N54 engine, E83, E85, E86 with N52 engine only:
Swap the faulted VANOS solenoid with the opposing solenoid to verify if the fault follows to opposing location. If the fault follows replace the VANOS solenoid.

PARTS INFORMATION
Part Number Description Quantity

11 36 7 516 293 VANOS Solenoid 1
WARRANTY INFORMATION
Covered under the terms of the BMW New Vehicle Limited Warranty.
Defect Code Refer to KSD

Labor Operation: Refer to KSD

Labor Allowance: Refer to KSD



blademan89 napisał(a):
auto na prawdę zwariowało i obroty skakały od 2tyś do 500 i prawie gasł.


blademan89 napisał(a):
ja również wrzuciłem nowe świece i cewki od razu po kupnie auta i dalej były problemy z obrotami. Po wymianie elektrozaworów jest dużo lepiej więc działaj w tym temacie


Tak, że solenoidy wyczyscic, lub wymienić.

Dodam, że jak adaptacje kasowałes to warto zrobić kalibrację Valvetronica. Kiedyś pomagałem z tym koledze Michu, bo miał problemy z mocą. Wklejam treść

kszyhu napisał(a):
Silniczek valvetronica gdy jest serwisowany/wymieniany, oeciety na dłużej z zasilania lub wlasnie skasowana adaptacja to potrzebuje kalibracji ;) coś jak adaptacja przepustnicy w m62tu/m54 tyle, że w naszych furach valvetronic nie jako pełni role przepustnic. Zeby nie rozpisywać się...
Link https://youtu.be/tdtnG1kqtjo
Wlacz na sam koniec, 1:14:10s, tam koles kalibruje /uczy wstepnie vvt. Robi sie zwykle parę cykli co by nie był do fu.ck'upow, ale po prawidlowym wykonaniu silniczek powinien przestać pracować. Po prostu ustawia sie w max/min pozycji i tym sposobem kalibruje

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 151 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL