BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 18:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 316i 1.9 M43 UKŁAD CHŁODZENIA
PostNapisane: 2 lutego 2019, 17:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: Jelenia Góra
Moje BMW: E 46 318d
Kod silnika: M47N
Witam, mam dość poważną usterkę w Mojej drugiej BMW. Pacjent e46 (2000r.)316i z silnikiem m43 1895cm3.
Odkąd pamiętam w tym samochodzie były same problemy z chłodzeniem. Po zakupie wymieniłem termostat i zbiornik wyrównawczy.
Cały czas były minimalne ubytki płynu chłodniczego. Następnie uległa zniszczeniu pompa wody. Została wymieniona i było wstępnie OK. Następnie ponownie zaczął uciekać płyn przez króciec pod samochodem. Został wymieniony.Następnie było ok przez około rok. Następnie pojawiły się kolejne ubytki płynu, czego winą okazał się wąż(ten po prawej stronie po otwarciu maski) Wąż wymieniono, oraz założono nowy termostat. Później w samochodzie padło ogrzewanie. Po tygodniu, robiąc koło 15 km, wysiadłem z auta i zobaczyłem parę pod maską. Płyn uciekał przez zbiorniczek wyrównawczy, który pękł. Pojechałem do mechanika na lawecie, zdiagnozował urwane wirniki w pompie wody. Okazuje się że uszkodzona pompa wody rozwaliła termostat, oraz elektrozawór nagrzewnicy, zapchała nagrzewnicę. Wymieniono te części, wraz z płukaniem całego układu chłodzącego. Po odebraniu auta z warsztatu, pojeździłem kilka dni, znów zauważyłem ubytki w płynie chłodniczym, w okolicy chłodnicy i zbiorniczka wyrównawczego. Gdy auto osiągnie temperaturę 105-110 stopni, teoretycznie powinien otworzyć się termostat, oraz puścić wodę na chłodnicę. Tymczasem wąż za termostatem idący do chłodnicy i termostat są zimne.
Do tego co jakich czas zapala się i gaśnie CHECK, komputer wskazuje na błędy: Wypadanie zapłonu cyl.2, katalizator, sonda lambda.
Nie mam pojęcia co może dziać się z tym autem. Za wszelkie porady i sugestie dziękuję.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 316i 1.9 M43 UKŁAD CHŁODZENIA
PostNapisane: 2 lutego 2019, 18:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
To z termostatem jest coś nie tak, jakiej firmy jest? Jeżeli chodzi o wypadanie zapłonu to zacznij od świec, wklej błąd sondy i katalizatora.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 316i 1.9 M43 UKŁAD CHŁODZENIA
PostNapisane: 3 lutego 2019, 20:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: Jelenia Góra
Moje BMW: E 46 318d
Kod silnika: M47N
Termostat jest firmy BEHR, z tego co pamiętam poprzedni który się uszkodził też był tej samej firmy. Kodów błędów katalizatora i sondy niestety nie pamiętam, nie zwracałem na to uwagi przy podpinaniu pod kompa. Co do świec, zostały zmienione ok. 20 tys. km temu. Zmieniłem też cewkę z kablami, problem zapalającego checka pozostał i błąd ten sam. Wypadanie zapłonu cyl. 2.
Wracając do tematu termostatu, jeśli założę stary termostat z wyciągniętą sprężyną, tak aby działał cały czas na dużym obiegu przez chłodnicę, problem wywalania płynu powinien zniknąć. Dobrze analizuję?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 140 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL