Witam serdecznie, chciałbym was poprosić o pomoc w interpretacji błędów, które pobrałem za pomocą programu INPA. Przeszukałem to forum oraz inne fora na ich temat ale nie wiem czy dobrze je interpretuje. Poniżej prezentuje listę błedów rzed skasowaniem oraz ich interpretację, którą znalazłem.
Cytuj:
E R R O R M E M O R Y
-----------------------
Date: 10.02.2019 12:56:42
Model: E89X
Scope: all control module
JobStatus: OKAY
Quantity: 10
-----------------------------------------------------------------
ADR Gen. name JobStatus Number of errors
Error code Kind of error
00 JBBF OKAY 2 Error stored
A6D1 61
A6CA 21
01 MRS OKAY 1 Error stored
93B2 E0
12 DME/DDE OKAY 5 Error stored
2CA2 88
2CA3 88
29CC E1
29CD E1
29CE 81
29 DSC OKAY No Error stored
40 CAS OKAY No Error stored
56 FZD OKAY No Error stored
60 KOMBI OKAY No Error stored
63 MASK/CCC OKAY No Error stored
72 FRM OKAY No Error stored
78 KLIMA OKAY 1 Error stored
9C4B 22
=================================================================
Interpretacja, którą znalazłem w internecie:
Cytuj:
A6D1 - Auxiliary water pump - Open circuit
(Pompa znajduje się z prawej strony silnika (stojąc przed otwartą maską). Jest dobrze widoczna, skierowana gniazdem zasilania do góry. Często wyrabiają się w niej szczotki. Naprawa to kilkadziesiąt złotych w serwisie który się na tym zna.
Pompa wykorzystywana jest przy funkcji REST, czyli ogrzewanie wnętrza samochodu z ciepła zgromadzonego przez silnik w czasie postoju. Wymusza obieg czynnika chodzącego. Jeżeli masz WEBASTO, również do wymuszenia obiegu czynnika chłodzącego. Dodatkowo wtedy zainstalowany jest również obok pompy elektrozawór który odpowiednio skraca obieg cieczy.)
Jej awaria nie powoduje żadnych problemów, nie jest wykorzystywana w czasie jazdy)
A6CA - błąd poduszek powietrznych
93B2 - klemy przy akumulatorze. Żółta wtyczka moze być poluzowana poprawić klemy.
2CA2, 2CA3 - błędy wytypują kiedy odczyty sond przed katalizatorem są nie prawidłowe. Ja wymieniłem sondy na nowe i więcej te błędy się nie pojawiły. Stare sondy miały dużo białego nalotu, możliwe ze po wyczyszczeniu zaczęły by działać sprawniej.
29CC, 29CD, 29CE - Wypadanie zapłony w cylindrach:
29CC - Wypadanie zapłonów w wielu cylindrach
29CD - Cylinder 1 z wypadaniem zapłonów
29CE - Cylinder 2 z wypadaniem zapłonów
Samochód jest po kompletnym, remoncie silnika więc niewiem czemu w dalszym ciągu pokazuje błędy cylindrów. W dalszym ciągu, co jakiś czas pokazuje się ikona check engine na pomarańczowo i samochód traci moc. Czasami pomaga zalanie auta lepszym paliwem - Pb98 - a czasami sama gaśnie lub świeci się cały czas .
Po skasowaniu błedów i ponownym, odpaleniu auta INPA pokazała to:
Cytuj:
E R R O R M E M O R Y
-----------------------
Date: 10.02.2019 13:01:35
Model: E89X
Scope: all control module
JobStatus: OKAY
Quantity: 10
-----------------------------------------------------------------
ADR Gen. name JobStatus Number of errors
Error code Kind of error
00 JBBF OKAY 1 Error stored
A6D1 61
01 MRS OKAY 1 Error stored
93B2 E0
12 DME/DDE OKAY No Error stored
29 DSC OKAY No Error stored
40 CAS OKAY No Error stored
56 FZD OKAY No Error stored
60 KOMBI OKAY No Error stored
63 MASK/CCC OKAY No Error stored
72 FRM OKAY No Error stored
78 KLIMA OKAY No Error stored
================================================================
Proszę o jakąś podpowiedź co moze być jeszcze przyczyną wyskakiwania błędów cylindrów.
Pozdrawiam Łukasz