BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 kwietnia 2024, 08:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] SWAP M54B25 > M52B28
PostNapisane: 22 marca 2019, 04:07 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 39
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B25
Witam użytkowników. W niedalekiej przyszłości zamierzam wsadzić M52B28 na pojedzynczym vanosie do E46 sedan. Co dokładnie będę potrzebować do przekładki na gotowo? Narazie mam zamiar kupić motor plus osprzęt. Przed włożeniem do auta zostanie wykonany kompleksowy remont motorowni.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] SWAP M54B25 > M52B28
PostNapisane: 22 marca 2019, 09:54 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: e36
Liczyłeś już ile wyniesie Cię taki SWAP ? Bo też myślałem nad swapem ale nie wiem ile należy przygotować. BMW E60 jak coś.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] SWAP M54B25 > M52B28
PostNapisane: 22 marca 2019, 16:02 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 39
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B25
Zamierzam przeznaczyć 10 tyś na swap. Motor kupić do 3 tyś plus 2 tyś remont. Pozostała część budżetu na resztę części. Wszystko piszę w przybliżeniu. Jeszcze nie robiłem dokładnej wyceny. Jeśli jest ktoś kto może mi przybliżyć jakich części będę potrzebować to proszę o pomoc. Narazie wstępnie przygotowuję się do swapa. Muszę wszystko rozpisać sobie co gdzie i jak.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] SWAP M54B25 > M52B28
PostNapisane: 22 marca 2019, 21:12 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23095
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Mówi się że sensownie jest kupić angola i mieć gotowe wszystko do przełożenia a resztę sprzedać ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] SWAP M54B25 > M52B28
PostNapisane: 22 marca 2019, 21:23 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
arturOC napisał(a):
W niedalekiej przyszłości zamierzam wsadzić M52B28 na pojedzynczym vanosie do E46 sedan.

A czemu nie podwójny vanos?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] SWAP M54B25 > M52B28
PostNapisane: 22 marca 2019, 22:54 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 39
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B25
Może być i na podwójnym vanosie. Tutaj będzie decydować który uda mi się wyrwać po dobrej cenie i w miare możliwym stanie. Czytałem na necie że na podwójnym vanosie motor lepiej odaje moc. Regeneracja nie jest jakoś szczególnie skomplikowana. Nie wiem jak z wytrzymałością obydwóch vanosów (pojedynczy vs podwójny). Dlaczego mój wybór pada na M52/M52TU? Przemawia do mnie fakt nie brania oliwy. Przed M54 u mnie w aucie siedziało M52B20TU i naprawde nie mogłem powiedzieć złego słowa. Olej od wymiany do wymiany (bez dolewek). Ktoś mi napiszę bierz M54B30 jeśli i tak będzie remoncik ale i tak bardziej przemawia za mną B28.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] SWAP M54B25 > M52B28
PostNapisane: 23 marca 2019, 14:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Nie było w e46 silnika na pojedynczym vanosie, więc anglik odpada..wg mnie to bezsensowne utrudnianie sprawy, wrzucaj m52tub28 lub sam słupek na osprzęcie z m54, wtedy jeszcze ugrasz coś na mocy i na dodatek tak będzie najłatwiej jak już masz wsadzone m54.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] SWAP M54B25 > M52B28
PostNapisane: 23 marca 2019, 19:07 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
Jak Maniek pisze, 1 vanos to bezsens.
Przy swapie brałbym najmocniejsze w stawce, czyli m54b30.
Jakiechs tam branie oleju w użytkowaniu nie przeszkadza. A jak słupek zdrowy i donry olej to bierze go znikome ilości.
Jeszcze kurde jak masz już kompa ms43 to generalnie kwestia przełożenia słupka z dolotem, podłączenie wtyczek, i wgranie na kompa mapy z b30, a to można samemu. Łatwiej byc nie może. Kazdy Stachu w stodole zrobi takiego swapa

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] SWAP M54B25 > M52B28
PostNapisane: 23 marca 2019, 20:15 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Koszt regeneracji podwójnego vanosa to około 150zł uszczelniacze plus uszczelki pokrywy zaworów ,ale to dochodzi niezależnie od silnika. Awaryjność czy to pojedynczego czy podwójnego taka sama, około 200tys zaczyna być go słychać. Jeszcze trzeba skasować luzy na tłoczkach i czasami wymienić te dzwonki jak zajdzie potrzeba, przynajmniej u mnie ssący był zużyty i miał duże luzy po obwodzie. Następna sprawa to głowice 2,5 i 2,8 na pojedynczym vanosie to dość deficytowy towar, dlatego że lubią pękać, te z podwójnym vanosem na to nie cierpią.
Co do samego silnika i picia oleju, to zależy jak się trafi, ale niestety m54 jest podatniejsze na jego konsumpcję jak się o niego nie dba od początku .
Ja bym swapował tylko na silnik z podwójnym vanosem , a Ty zrobisz jak uważasz :ok: .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] SWAP M54B25 > M52B28
PostNapisane: 24 marca 2019, 15:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 443
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: e46 330ci 328ci
Kod silnika: m54b30,m52b28tu
Garaż: e46 328ci hellrot
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149192
e46 330ci topasblau
viewtopic.php?f=6&t=170876
Bez sensu jest wsadzanie m52b28 skoro siedzi m54 na podwójnym z simensem ms43 i z elektroniczną przepustnicą no ale jeśli taki masz pomysł to czemu nie wszystko da się zrobić tylko oprócz słupka to i osprzęt kompletny będzie potrzebny. Najłatwiej jesli masz ori m54b25 będzie wsadzić tak jak koledzy wyżej radzą m54b30 słupek plus kompletny dolot wgrać potem przez winkfp wsad do b30 i tyle. Natomiast przy b28tu możesz wsadzic słupek na dolocie z m54 lecz musisz liczyć sie ze zmianą pedału gazu na linkę bo przy b28tu przepustnica jest na linkę do tego ecu ms42 no i wiązka silnika lub zrobić projekt typu RACE MODE czyli m52b28tu na osprzęcie, ecum s43 i wiązce m54 w trybie alphaN możliwości jest dużo pytanie jaki ty masz pomysł na to ile pln chcesz wydać i czy ma być prosto i szybko wtedy najszybciej i taniej wyjdzie m54b30.

_________________
Obrazek
Kolektory Schmiedmann, xpipe, końcowy eisenmann, ssący b30, gwint Lowtec H9.2


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] SWAP M54B25 > M52B28
PostNapisane: 24 marca 2019, 15:56 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
pawel1132 napisał(a):
Natomiast przy b28tu możesz wsadzic słupek na dolocie z m54 lecz musisz liczyć sie ze zmianą pedału gazu na linkę bo przy b28tu przepustnica jest na linkę do tego ecu ms42
nie potrzeba, booo
pawel1132 napisał(a):
...m52b28tu na osprzęcie, ecum s43 i wiązce m54 w trybie alphaN

Allha n może sobie darować. Po prostu wrzuca słupek b28tu bo osprzęt,dolot i kompa z m54 już ma, wtedy remap i wsio gra. Jeszcze lepiej wrzucić caly dolot z m54b30 i wtedy jeszcze wiecej ugra. Ale tu nie widzę sensu sie tak babrać

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL