BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 11:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: BMW E39 - duże korekty sond + zapach paliwa w spalinach
PostNapisane: 26 marca 2019, 08:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
Lokalizacja: Lubin
Witam wszystkich

Mam problem z BMW E39, silnik M52B20 bez gazu.

Problem polega na tym, że czuję niewypaloną benzynę w spalinach - jest to odczuwalne stojąc za autem, lub np cofając przy otwartych oknach.
Dodatkowo mam wrażenie, że kopci białym dymem - rozwiewa się szybko. Możliwe, że to przez krótkie odcinki jakie robię - około 5/6 km.

Auto wydaje mi się, że jest zalewane paliwem - korekty sond lambda są mocno na minusie (bank1 pokazuje około -65, bank2 około -30).
Ponadto zakładka ROUGHNESS pokazuje duże wychylenia na 3 i 4 cylindrze. 3 cylinder okolice 900-1200, 4 cylinder okolice 500 jednostek. Pokrywałoby się to z korektami sond. Mowa o rozgrzanym silniku. Na zimnym korekty są mniejsze i występują również na 1 cylindrze. Później po nagrzaniu pierwszy cylinder spada do 0.

Auto pracuje równo, odpala na zimnym / rozgrzanym silniku od razu.

Próbowałem:
1. Zamieniać cewki miejscami
2. Podstawić inny wtryskiwacz na cylinder 3
3 Wymieniłem sondy lambda na inne (używane)
4. Wymienione świece na NGK + nowe fajki cewek
5. Wymieniony przepływomierz (próbowałem 3 egzemplarzy używek oryginalnych)
6. Wymieniona odma wraz z przewodami

Wszystkie powyższe czynności nie przyniosły żadnych rezultatów, korekty nie drgnęły.

Jedynie odpięcie przepływki powoduje, że korekty zbliżają się na wartości -30 / - 15. Mam wrażenie, że mniej też wtedy dymi, słabiej czuć paliwo, ale może to tylko autosugestia. Nie będę zresztą jeździł w ten sposób.

Noszę się z wymianą czujnika wałka, czujnika temperatury w głowicy oraz czujnika w kolektorze ssącym - nie wiem tak naprawdę, czy jest w ogóle sens - temp na zegarach stoi w pionie, ukryte menu również pokazuje 92 stopnie, czyli czujnik w teorii dobry.

Brak błędów w Inpie.

Pomijam masę innych rzeczy, które robiłem w ostatnim czasie - nowy termostat + obudowa, nowe visco, wymieniony płyn w chłodnicy, nowe węże chłodnicy.

Podejrzewałem uszczelkę pod głowicą, bo ubywało mi również płynu z chłodnicy + masło na korku.
Jednak po powyższych wymianach poziom płynu stoi w miejscu. Robiłem również 3 razy test na obecność spalin w chłodnicy i płyn nie zmieniał koloru.

Wybaczcie za chaotyczny wywód, ale jestem obecnie na wykończeniu. Non stop próbuję doktoryzować się z tematu i na tą chwilę zastanawiam się nad kupnem innego silnika - byle tylko, już nie ładować co miesiąc kolejnych pieniędzy w wymiany na ślepo.
Mechanik do którego oddawałem auto również stwierdził, że "może to, a może tamto". Gdy wspomniałem o korektach sond, od razu odparł że on elektroniką się nie zajmuje i było po rozmowie.

Może ktoś z Was zna zaufany warsztat w okolicach Lubina na dolnym śląsku / użytkownika forum z okolicy, który podjąłby się ogarnięcia mojego auta.
Może ktoś nakieruje mnie, co jeszcze mógłbym sprawdzić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E39 - duże korekty sond + zapach paliwa w spalinach
PostNapisane: 28 marca 2019, 12:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
Lokalizacja: Lubin
Temat zamykam.

Sugestii brak, a mi nie chciało się już pałować z tematem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E39 - duże korekty sond + zapach paliwa w spalinach
PostNapisane: 28 marca 2019, 16:03 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1100
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
Lewe powietrze sprawdź.
Kupujejsz tester szczelnosci instalacji gazowych, sciagasz przewod do serwa i dmuchasz sprezarka. Potrzebne 2 osoby i latarka.

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E39 - duże korekty sond + zapach paliwa w spalinach
PostNapisane: 28 marca 2019, 16:06 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1100
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
Po za tym przelewanie by bylo gdyby korekty szly w górę.
W live data co pokazuja sondy i ile pokazuje przeplywomierz przy rozgrzanym silniku i wylaczonych nawiewach i innych lampkach. Same korekty to nie wszystko.
Potem kasujesz korekty i sprawdzasz w ktora strine ida korekty krotkoterminowe.

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 115 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL