BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 02:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] M52TUB28 - Falujące obroty
PostNapisane: 27 marca 2019, 11:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: 528
Kod silnika: M52TUB28
Witam,
Od jakiegos czasu czytam borykam sie z falujacymi obrotami w mojej 528, wystepuja one tylko gdy silnik sie nagrzewa ( na zimnym jest ok ) idac radami na forum sprawdziłem dise ( działa prawidłowo ) caly dolot powietrza, wymieniłem wszystkie gumy od przepływki ( ją też wymieniłem na 100% sprawną ) az po przepustnice którą też wyczyściłem plynem do egr, wymieniłem silniczek krokowy, świece, czujniki wałka rozrządu ssący i wydechowy i nadal to samo, gdy juz nie miałem pomysłów oddałem auto do mechanika ( uważanego za najlepszego fachure od aut w mojej okolicy ) zdiagnozował on zapchany katalizator i nie pytając mnie nawet o zdanie wybebeszył go zostawiając samą puszkę lecz problem falujacych obrotów nadal pozostał.
Oto błędy jakie wyrzuca mi INPA ( DIS jakoś nie chce u mnie zadziałać probowalem i gotowce od trandolfa i instrukcje jakie otrzymalem od sprzedawcy ale to juz rozmowa na inny temat )

Kod:
           E R R O R   M E M O R Y   R E P O R T           -------------------------------------
Date:      03/26/19 22:32:26 ECU:       MS420DS0 JobStatus: OKAY Variant:   MS420DS0-------------------------------------------------------------
RESULT:    10 errors in error memory !-------------------------------------------------------------
123   Ansteuerung Kennfeldkuehlung
Error frequency : 1 Logistic counter: 40
   Motordrehzahl                                0.00  1/min   Last                                         0.00  mg/Hub   Temperatur Kuehlwasser                      72.75  Grad C   Batteriespannung                            11.83  V   aufgetreten vor (rel. BZ)                    0.30  h
   Kurzschluss gegen U-Batt.   CARB-Fehler   Fehler nach Entprellung gespeichert   Fehler momentan vorhanden   statischer Fehler
Errorcode: 7B 71 01 28 00 00 A1 74 AB A9-------------------------------------------------------------
214   Signal Geschwindigkeit
Error frequency : 1 Logistic counter: 40
   Motordrehzahl                             3200.00  1/min   Last                                       435.77  mg/Hub   digitaler F-Code 1                           0.00  [1]   Batteriespannung                            13.97  V   aufgetreten vor (rel. BZ)                    0.30  h
   Signal nicht plausibel   CARB-Fehler   Fehler nach Entprellung gespeichert   Fehler momentan vorhanden   statischer Fehler
Errorcode: D6 78 01 28 64 50 00 89 AB A9-------------------------------------------------------------
216   Signal Lambdasonde Nach-Kat Bank 2 kein Signal
Error frequency : 1 Logistic counter: 40
   Motordrehzahl                             2304.00  1/min   Last                                        59.92  mg/Hub   Temperatur Kuehlwasser                      96.75  Grad C   Lambda-Sondenspannung Nachkatsonde Bank      0.40  V   aufgetreten vor (rel. BZ)                    0.30  h
   CARB-Fehler   Fehler nach Entprellung gespeichert   Fehler momentan nicht vorhanden   sporadischer Fehler
Errorcode: D8 B4 01 28 48 0B C1 50 AB A9-------------------------------------------------------------
228   Lambdareglerabweichung Bank 2 zu gross
Error frequency : 1 Logistic counter: 40
   Motordrehzahl                              704.00  1/min   Last                                       119.84  mg/Hub   Temperatur Kuehlwasser                      96.00  Grad C   Lambdareglerabweichung Bank 2               -0.00  %   aufgetreten vor (rel. BZ)                    0.10  h
   Abweichung fett   CARB-Fehler   Fehler nach Entprellung gespeichert   Fehler momentan nicht vorhanden   sporadischer Fehler
Errorcode: E4 B1 01 28 16 16 C0 80 AB AB-------------------------------------------------------------
227   Lambdareglerabweichung Bank 1 zu gross
Error frequency : 1 Logistic counter: 40
   Motordrehzahl                              736.00  1/min   Last                                       136.18  mg/Hub   Temperatur Kuehlwasser                      96.00  Grad C   Lambdareglerabweichung Bank 1               -0.00  %   aufgetreten vor (rel. BZ)                    0.10  h
   Abweichung fett   CARB-Fehler   Fehler nach Entprellung gespeichert   Fehler momentan nicht vorhanden   sporadischer Fehler
Errorcode: E3 B1 01 28 17 19 C0 80 AB AB-------------------------------------------------------------
154   Signal Lambdasonde Vor-Kat Bank 2 Minimalwert unterschritten
Error frequency : 3 Logistic counter: 40
   Motordrehzahl                              736.00  1/min   Last                                       136.18  mg/Hub   Temperatur Kuehlwasser                      97.50  Grad C   Lambda-Sondenspannung Regelsonde Bank 2      0.01  V   aufgetreten vor (rel. BZ)                    0.10  h
   CARB-Fehler   Fehler nach Entprellung gespeichert   Fehler momentan nicht vorhanden   sporadischer Fehler
Errorcode: 9A B2 03 28 17 19 C2 02 AB AB-------------------------------------------------------------
202   Lambdaregelung Bank 1 Regelanschlag
Error frequency : 1 Logistic counter: 40
   Motordrehzahl                              736.00  1/min
  Temperatur Kuehlwasser                      96.75  Grad C   Last                                       141.62  mg/Hub   Lambda-Sondenspannung Regelsonde Bank 1      0.07  V   aufgetreten vor (rel. BZ)                    0.10  h
   Abweichung fett   CARB-Fehler   Fehler nach Entprellung gespeichert   Fehler momentan vorhanden   statischer Fehler
Errorcode: CA 71 01 28 17 C1 1A 0E AB AB-------------------------------------------------------------
238   Verbrennungsaussetzer Zylinder 1
Error frequency : 1 Logistic counter: 40
   Temperatur Kuehlwasser                      96.75  Grad C   Drehzahl obere Grenze                      832.00  1/min   Luftmasse obere Grenze                     212.43  mg/Hub   Luftmasse untere Grenze                    130.73  mg/Hub   aufgetreten vor (rel. BZ)                    0.00  h
   Verbrennungsaussetzer CARB B1, emissionsverschlechternd   CARB-Fehler   Fehler nach Entprellung gespeichert   Fehler momentan nicht vorhanden   sporadischer Fehler
Errorcode: EE B2 01 28 C1 1A 27 18 AB AC-------------------------------------------------------------
242   Verbrennungsaussetzer Zylinder 5
Error frequency : 2 Logistic counter: 40
   Temperatur Kuehlwasser                      96.75  Grad C   Drehzahl obere Grenze                      832.00  1/min   Luftmasse obere Grenze                     212.43  mg/Hub   Luftmasse untere Grenze                    130.73  mg/Hub   aufgetreten vor (rel. BZ)                    0.00  h
   Verbrennungsaussetzer CARB, KAT-schaedigend   Verbrennungsaussetzer CARB B1, emissionsverschlechternd   CARB-Fehler   Fehler nach Entprellung gespeichert   Fehler momentan nicht vorhanden   sporadischer Fehler
Errorcode: F2 B3 02 28 C1 1A 27 18 AB AC-------------------------------------------------------------
240   Verbrennungsaussetzer Zylinder 3
Error frequency : 1 Logistic counter: 40
   Temperatur Kuehlwasser                      96.75  Grad C   Drehzahl obere Grenze                      832.00  1/min   Luftmasse obere Grenze                     212.43  mg/Hub   Luftmasse untere Grenze                    130.73  mg/Hub   aufgetreten vor (rel. BZ)                    0.00  h
   Verbrennungsaussetzer CARB, KAT-schaedigend   Verbrennungsaussetzer CARB B1, emissionsverschlechternd
CARB-Fehler   Fehler nach Entprellung gespeichert   Fehler momentan nicht vorhanden   sporadischer Fehler
Errorcode: F0 B3 01 28 C1 1A 27 18 AB AC =============================================================



Rozumiem że cześć tych błedów może wynikać teraz z braku katalizatora i sondy wariują lecz pierw chce się pozbyć tych falujących obrotów potem zamówie jakiś kat uniwersalny już naprawdę nie wiem w co ręce włożyć a wydawać pieniądze na darmo już nie mam ochoty bo i tak już sporo wydalem i tak wymieniając na ślepo mogę wymienić pół silnika :(
Jakieś rady co to może być ?

Z góry dziękuje i pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M52TUB28 - Falujące obroty
PostNapisane: 27 marca 2019, 15:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Moje BMW: E39
Kod silnika: m52b28tu
Skoro tyle za toba a nadal problem wystepuje to przychodzi mi do glowy sprawdzenie szczelnosci odmy, uszczelki na vanosie, moze ktorys zawor sie nie domyka?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M52TUB28 - Falujące obroty
PostNapisane: 27 marca 2019, 21:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B25
Mimo sprawdzenia dolotu możesz mieć nieszczelność, np pod pokrywą zaworów. Zrób tak, rozepnij przepływkę przy filtrze i zatkaj ją, np workiem foliowym, aby było szczelnie. Ściągnij tą gumę pezy serwo hamulców i dmuchnij tam sprężone powietrze, ale ciśnieniem nie większym niż 2 atm. Jeśli po 1 min węże nadal będą twarde, znaczy, że dolot szczelny.
Poza tym zdaje się, że masz błędy czujnika temp.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M52TUB28 - Falujące obroty
PostNapisane: 28 marca 2019, 17:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: 528
Kod silnika: M52TUB28
Dziekuje za rady, dokopalem sie dziś do odmy i rzeczywiście przewód idący do misy oleju był bardzo zajechany, prawde mówiąc po ściśnięciu go nie wracał do swojej oryginalnej postaci tylko zachowywał się jak guma do żucia, złącze było tak stare że pokruszyło mi się w palcach, przy okazji ściągania go z bagnetu wyczułem luz na o-ringu od bagnetu więc i jego wyciągnąłem. Jutro mają do mnie przyjść nowe części więc dam znać czy jest poprawa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M52TUB28 - Falujące obroty
PostNapisane: 1 kwietnia 2019, 08:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B25
Czy udało Ci się ogarnąć auto?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M52TUB28 - Falujące obroty
PostNapisane: 2 kwietnia 2019, 17:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: 528
Kod silnika: M52TUB28
a wiec po wymianie owej uszczelki oraz rury idącej od separatora oleju do misy wyeliminowałem kilka błędów kompa na które powstały kolejne lecz problem nadal pozostał, tym razem sam zdiagnozowałem iż one są z braku katalizatora, a więc aby nie pchać się w kolejny wydatek kupna kata wstawiłem po kosztach dwa emulatory sondy lambda dzięki którym pozbyłem się owych błędów i zostałem tylko przy trzech. ISTA określa je jako P0170, P0173 oraz P1622. Ten ostatni to termostat, a dwa pierwsze zdiagnozowałem jako nieszczelność Vanosów. Zamówiłem już zestaw naprawczy i znowu czekam na części, ale chyba widać światełko w tunelu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M52TUB28 - Falujące obroty
PostNapisane: 2 kwietnia 2019, 18:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B25
Nieszczelność vanosów to bardzo prawdopodobna przyczyna problemów. Możesz wgrać soft euro2 (fabryczny), to chyba lepsze niż emulatory. Jaki jest dźwięk silnika bez katów. Odpowiada Ci? Ja u siebie podejrzewałem (w zasadzie mój mechanik) zapchany katalizator. Kupiłem czujnik ciśnienia spalin. Pomiar nie potwierdził diagnozy. Kat został na swoim miejscu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M52TUB28 - Falujące obroty
PostNapisane: 2 kwietnia 2019, 18:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: 528
Kod silnika: M52TUB28
niestety mój mechanik nie był na tyle inteligentny aby to zmierzyć niestety i jest jak jest. Zastanawiałem się nad EU2 ale ono wyłączyło by wszystkie 4 sondy a tego bym nie chciał. Jeśli uda mi się ogarnąć te obroty pomyśle o modyfikacji mojego MS42 i wyłączenie tych 2 sond z tyłu i dodaniu jakiś paru fajnych modów ale priorytet dla mnie to te falujące obroty bo naprawdę nie daje mi to spać. Dźwięk jest hmmm powiedzmy na dwa razy ale tragedii nie ma lecz na dłuższą metę na pewno tego tak nie zostawię.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M52TUB28 - Falujące obroty
PostNapisane: 2 kwietnia 2019, 18:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B25
Nie wiem jak jest w MS42, u mnie w MS 43 soft euro2 wyłącza tylko sondy diagnostyczne za katem, sondy korekcyjne działają normalnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M52TUB28 - Falujące obroty
PostNapisane: 6 kwietnia 2019, 00:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 443
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: e46 330ci 328ci
Kod silnika: m54b30,m52b28tu
Garaż: e46 328ci hellrot
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149192
e46 330ci topasblau
viewtopic.php?f=6&t=170876
Soft eu2 jest uniwersalny możesz wyłączyć wszystkie 4 sondy odlaczajac wszystkie 4 wtyczki i wtedy mieszanka brana jest z przeplywki lub odpinasz wtyczki tylko z sond za katem a regulacyjne zostawiasz wtedy masz dalej podgląd na adaptacje i prace sond przed katem

_________________
Obrazek
Kolektory Schmiedmann, xpipe, końcowy eisenmann, ssący b30, gwint Lowtec H9.2


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M52TUB28 - Falujące obroty
PostNapisane: 6 kwietnia 2019, 10:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B25
Czyli jak mam podłączone sondy regulacyjne, to ECU wykorzystuje odczyty tych sond i na ich podstawie steruje pracą silnika? Jak odłączam to korzysta z innych map?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M52TUB28 - Falujące obroty
PostNapisane: 6 kwietnia 2019, 14:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 443
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: e46 330ci 328ci
Kod silnika: m54b30,m52b28tu
Garaż: e46 328ci hellrot
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149192
e46 330ci topasblau
viewtopic.php?f=6&t=170876
jackal napisał(a):
Czyli jak mam podłączone sondy regulacyjne, to ECU wykorzystuje odczyty tych sond i na ich podstawie steruje pracą silnika? Jak odłączam to korzysta z innych map?

Jeśli je odlaczysz dawka bedzie ustalana z przeplywki lecz jeśli zacznie ona nie domagać wtedy będą problemy bo ciężko będzie to zauważyć chyba ze umiesz czytać live data wtedy to nie problem

_________________
Obrazek
Kolektory Schmiedmann, xpipe, końcowy eisenmann, ssący b30, gwint Lowtec H9.2


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M52TUB28 - Falujące obroty
PostNapisane: 10 kwietnia 2019, 21:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: 528
Kod silnika: M52TUB28
A wiec maly update vanos zregenerowalem faktycznie luzy mialem straszne , teraz ciagnie jak glupi i mieli nawet na 3 ale problem obrotow jak byl tak jest, chcialbym zrobic ten soft eu2 ale nie wiem jak to zrobic nie wyciagajac dme z auta i troche sie boje przyznam szczerze moglby ktos pokierowac tak krok po kroku ? Odlacze wtedy sondy i zobaczymy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M52TUB28 - Falujące obroty
PostNapisane: 11 kwietnia 2019, 18:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Dalej masz błędy P0170, P0173? Pokaż korekty paliwowe, luz też kasowałeś czy same uszczelnienia wymieniłeś?

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M52TUB28 - Falujące obroty
PostNapisane: 11 kwietnia 2019, 21:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: 528
Kod silnika: M52TUB28
Luzow nie kasowalem nie mialem jak rozkrecic tych tloczkow a nie chcialem robic chamówy na imadle, przepraszam ze zapytam ale jak inpie wejsc w korekty moglbys mnie pokierowac ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M52TUB28 - Falujące obroty
PostNapisane: 11 kwietnia 2019, 21:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: 528
Kod silnika: M52TUB28
Podwójny post prosze o usuniecie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M52TUB28 - Falujące obroty
PostNapisane: 12 kwietnia 2019, 06:05 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Zakładka patrol adaption.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M52TUB28 - Falujące obroty
PostNapisane: 13 kwietnia 2019, 11:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: 528
Kod silnika: M52TUB28
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M52TUB28 - Falujące obroty
PostNapisane: 13 kwietnia 2019, 11:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Wygląda jakbyś świeżo skasował adaptacje, pojeździj trochę i pokaż znowu. Masz bardzo dużą masę powietrza na wolnych obrotach, mimo, że silnik nie jest rozgrzany, dla pewności powtórz przy ponad 90 stopniach, wyłącz nawiewy oraz inne odbiorniki i wklej jeszcze raz f2. Widać problem z 5 cylindrem.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M52TUB28 - Falujące obroty
PostNapisane: 12 maja 2019, 19:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: 528
Kod silnika: M52TUB28
Witam,
Problem został rozwiazany auto smiga az milo jedyne co zostalo to ten metaliczny dzwiek przez idiote mechanika co wybebeszył mi katalizator


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 77 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL