BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2024, 03:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] M52TU na wiązce z M50
PostNapisane: 28 marca 2019, 18:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 27
Moje BMW: E34
Kod silnika: M52TUB28
Witam,

Czysto teoretycznie chciałbym zapytać czy jest opcja podłączenia vanosów w silniku m52tu na wiąze z m50 1v ? Spotkałem się ostatnio z użytkownikiem, który twierdził, że przeswapował silnik m52b25tu do swojego e34 a poprzednio miał m50b20 z 1v i stara wiązka z 1 wtyczką na vanosa została wraz z kompem i całym osprzętem, ale dorobili wtyczkę na 2 i połączyli je, wydechowy z ssącym. I o dziwo ponoć to "działało" tak że vanosy wstawały w tym samym momencie. Zna ktoś temat bardziej ? Jaki to ma wpływ na silnik ? Ponoć na zagranicznych forach można spotkać się z taką operacją ale u nas nic o tym nie znalazłem.

Pozdrawiam !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M52TU na wiązce z M50
PostNapisane: 28 marca 2019, 21:01 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Czemu miałoby nie działać. Po przerzuceniu słupka zostaje tylko niepodłączony vanos wydechowy, i albo łączysz go z vanosem ssącym albo podajesz na niego stały plus żeby cały czas był wyprzedzony.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M52TU na wiązce z M50
PostNapisane: 28 marca 2019, 21:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 27
Moje BMW: E34
Kod silnika: M52TUB28
Pytanie tylko czy warto w ogóle odpalać ten wydechowy skoro nie mam pewności czy jest dobrze ustawiony ? On chyba nie daje żadnej mocy tylko został zrobiony ze względu na ekologie z tego co wiadomo. Może chodzić tylko ssący i nie będzie to miało złego wpływu na drugiego vanosa albo silnik ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M52TU na wiązce z M50
PostNapisane: 28 marca 2019, 21:24 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
To czy warto wyjdzie w praniu po jeździe. Można całkowicie wywalić vanos wydechowy i założyć wałki z m50v.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M52TU na wiązce z M50
PostNapisane: 28 marca 2019, 21:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 27
Moje BMW: E34
Kod silnika: M52TUB28
Wywalić za pomocą wałków to wiadomo ale czy podpięcie samego ssącego a nie podpięcie wydechowego da taki sam efekt ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M52TU na wiązce z M50
PostNapisane: 29 marca 2019, 07:30 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Kolego wszystko wyjdzie w praniu. Powiem ci tylko tyle, że jak w mojej e34 posypie się silnik (m50v) to wkładam na podwójnym vanosie i zostawiam stary osprzęt, bo taki słupek najłatwiej dostać w dobrych pieniądzach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M52TU na wiązce z M50
PostNapisane: 29 marca 2019, 07:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 27
Moje BMW: E34
Kod silnika: M52TUB28
No właśnie sam mam taki "problem" i nie wiem co robic, poprzednikowi padl m50b25 na 1v i wsadzil sam slupek od m52b28tu na calym osprzecie, wiazce, kompie od m50. Zastanawiam sie czy brać sie za zmiane wiązki czy coś innego kombinowac. Nie ukrywam że chciałbym aby te 2 vanosy dzialaly temu pytam czy da sie tą wtyczkę od 1 vanosa podłączyć do 2...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M52TU na wiązce z M50
PostNapisane: 29 marca 2019, 09:43 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Da się bez problemu, tylko że ja bym to zrobił na przekaźniku żeby nie obciążać wyjścia sterownika dwoma cewkami vanosa. Jedyne czym się można martwić, to czy impulsator na wale ma wycięcie w tym samym miejscu co koło pasowe, żeby iskra była w odpowiednim miejscu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M52TU na wiązce z M50
PostNapisane: 29 marca 2019, 10:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 27
Moje BMW: E34
Kod silnika: M52TUB28
Powiedzmy, że rozumiem. Można znaleźć Cie gdzieś na messengerze ? Mialbym jeszcze parę pytań dotyczących podpięcia tych vanosów. Wiesz może przy jakich obrotach vanos wydechowy działa ? Skoro będzie spięty z ssącym to będzie działał tak jak on tzn. od 3 do tych 5 tyś. obrotów tak ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M52TU na wiązce z M50
PostNapisane: 29 marca 2019, 16:23 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Nie mam messengera ani fejsa, jak masz pytanie to pisz w temacie, może komuś się przyda albo ktoś coś mądrego doradzi. Co ty tak się przejmujesz tym wydechowym vanosem? Vanos w m50 otwiera się przy około 2,6-3,6tys obr. wszystko zależy od obciążenia silnika. Wcale nie jest powiedziane że ten wydechowy musi być w ogóle podpięty.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M52TU na wiązce z M50
PostNapisane: 31 marca 2019, 22:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 27
Moje BMW: E34
Kod silnika: M52TUB28
Twoim zdaniem podpinać tylko ssący czy próbować je razem spiąć ? Jeśli spiąć mógłbyś mi troszkę dokładniej opisać wersje z tym przekaźnikiem skoro ogarniasz temat ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M52TU na wiązce z M50
PostNapisane: 1 kwietnia 2019, 20:28 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Kolego napisze Ci trzeci raz, nie wiem. Trzeba sprawdzić na podpiętym tylko ssącym i na obu jak silnik będzie lepiej ciągnął. Żeby odciążyć wyjście sterownika przy podpięciu obu cewek vanosa trzeba to zrobić tak:
Obrazek

Bardziej bym się martwił, czy oryginalny czujnik wału jest w stanie odpowiednio czytać sygnał, gdy będzie zamontowany od strony sprzęgła, czy trzeba wymienić pokrywę rozrządu i tam zamontować czujnik jak w oryginale i założyć koło sygnałowe z m50. Ale wszystko jest do zrobienia bo ludzie nie takie mody robią. Ostatnio widziałem na necie silnik m50 z głowicą m54 i działało :). Wszystko zależy od chęci.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M52TU na wiązce z M50
PostNapisane: 2 kwietnia 2019, 13:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 27
Moje BMW: E34
Kod silnika: M52TUB28
Dziękuje i pozdrawiam ! Będę próbował w przyszłym tygodniu to poskładać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 150 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL