BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 kwietnia 2024, 07:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E36] M43B18 Swap M52b25. Problem z czujnikiem wałka.
PostNapisane: 19 kwietnia 2019, 17:05 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 50
Lokalizacja: Bełchatów
Moje BMW: E36, E39
Kod silnika: M52B28, M54B25
piotr520 napisał(a):
No to Ci powiem że nigdy nie spotkałem pojedynczego vanosa z czujnikiem wału pod rozrusznikiem. Myślałem że pokręciłeś coś z silnikiem, tylko podwójne vanosy miały czujnik z tyłu, pojedynczy zawsze pod viskiem. Mimo to dziwne że błąd czujnika pojawia się od razu po przekręceniu kluczyka. Oba czujniki wchodzą tyle samo w blok?


Tak oba dokręcone są tak samo dolegają do bloku.
Silnik mam na pojedynczym patrząc na zdjęcia.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43B18 Swap M52b25. Problem z czujnikiem wałka.
PostNapisane: 19 kwietnia 2019, 17:08 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Jest to pojedynczy vanos i musisz mieć miejsce pod viskiem na czujnik wału.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43B18 Swap M52b25. Problem z czujnikiem wałka.
PostNapisane: 19 kwietnia 2019, 17:15 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 50
Lokalizacja: Bełchatów
Moje BMW: E36, E39
Kod silnika: M52B28, M54B25
piotr520 napisał(a):
Jest to pojedynczy vanos i musisz mieć miejsce pod viskiem na czujnik wału.


Właśnie byłem w garażu zrobić zdjęcie miejsca czujnika pod visko.
Obrazek

Wersja silnikowa była z Klimatyzacją jeśli robi to jakieś znaczenie w miejscu montażu, może dlatego przenieśli go pod rozrusznik (to są jedynie moje spekulacje).
Tak wiem obudowa rozrządu jest delikatnie pęknięta i się poci ale to najmniejszy teraz problem byle odpalić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43B18 Swap M52b25. Problem z czujnikiem wałka.
PostNapisane: 19 kwietnia 2019, 17:27 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Miejsce na czujnik jest ale nie ma koła impulsowego. Jak wykręcisz czujnik wału to idzie przez otwór zobaczyć, namacać koło zębate? Jest na głębokości czujnika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43B18 Swap M52b25. Problem z czujnikiem wałka.
PostNapisane: 19 kwietnia 2019, 18:01 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 50
Lokalizacja: Bełchatów
Moje BMW: E36, E39
Kod silnika: M52B28, M54B25
piotr520 napisał(a):
Miejsce na czujnik jest ale nie ma koła impulsowego. Jak wykręcisz czujnik wału to idzie przez otwór zobaczyć, namacać koło zębate? Jest na głębokości czujnika.


Jutro w takim razie sprawdze czy po wykręceniu idzie go namacać, ale wcześniej ten silnik odpalał na osprzęcie (niestety tylko taką informację dostałem).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43B18 Swap M52b25. Problem z czujnikiem wałka.
PostNapisane: 19 kwietnia 2019, 18:21 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Powiem C,i że jak nie widziałeś na własne oczy jak ten silnik pracuje, to sprzedający powie Ci wszystko co chcesz usłyszeć. Jak dla mnie to należy przenieść czujnik do przodu i dokupić koło impulsowe do pojedynczego vanosa koniecznie pod sterownik ms41. Co do czujnika wału to najbardziej mnie dziwi błąd po zapłonie. O ile ma prawo pojawiać się na starym czujniku to nie powinien na nowym. ten nowy to też widzę po numerach że jakiś vemo.
W oryginale miałeś wtyczkę do czujnika wału pod ten czujnik bez kabla czy ktoś tam rzeźbił ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43B18 Swap M52b25. Problem z czujnikiem wałka.
PostNapisane: 19 kwietnia 2019, 18:28 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 50
Lokalizacja: Bełchatów
Moje BMW: E36, E39
Kod silnika: M52B28, M54B25
piotr520 napisał(a):
Powiem C,i że jak nie widziałeś na własne oczy jak ten silnik pracuje, to sprzedający powie Ci wszystko co chcesz usłyszeć. Jak dla mnie to należy przenieść czujnik do przodu i dokupić koło impulsowe do pojedynczego vanosa koniecznie pod sterownik ms41. Co do czujnika wału to najbardziej mnie dziwi błąd po zapłonie. O ile ma prawo pojawiać się na starym czujniku to nie powinien na nowym. ten nowy to też widzę po numerach że jakiś vemo.
W oryginale miałeś wtyczkę do czujnika wału pod ten czujnik bez kabla czy ktoś tam rzeźbił ?


Zdaje sobie z tego sprawę że mógł powiedzieć wszystko. W oryginale była wtyczka na czujnik bez kabla.
Który Vemo? Czujnik na pewno VDO mam do niego również pudełko i z tego spisywałem nr. Mógłbyś mi podrzucić zdjęcie bądź link do koła impulsowego?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43B18 Swap M52b25. Problem z czujnikiem wałka.
PostNapisane: 19 kwietnia 2019, 18:34 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Tak wygląda koło impulsowe, to największe nr1
https://www.realoem.com/bmw/pl/showpart ... Id=11_0335


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43B18 Swap M52b25. Problem z czujnikiem wałka.
PostNapisane: 19 kwietnia 2019, 18:44 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 50
Lokalizacja: Bełchatów
Moje BMW: E36, E39
Kod silnika: M52B28, M54B25
piotr520 napisał(a):
Tak wygląda koło impulsowe, to największe nr1
https://www.realoem.com/bmw/pl/showpart ... Id=11_0335


Zrobię tak jak mówisz, akurat koło pasowe znalazłem 20 km od siebie od M52. Zamówię zaślepkę pod miejsca czujnika pod rozrusznikiem.
Zamontuje koło z przodu i zobaczymy czy to coś pomoże. Jeśli nie to wtedy podmienię sterownik na inny może ten jest uszkodzony.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43B18 Swap M52b25. Problem z czujnikiem wałka.
PostNapisane: 20 kwietnia 2019, 08:52 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 50
Lokalizacja: Bełchatów
Moje BMW: E36, E39
Kod silnika: M52B28, M54B25
Panowie teraz pytanie jeśli nie mam koła impulsowego z przodu muszę jakoś zaznaczyć miejsce do montażu kola pasowego czy będzie tak jakieś miejsce montażowe? Nie chciałbym źle ustawić koła względem rozrządu, a nigdy tam nie zaglądałem jak to wygląda. Przy okazji zamówię sobie nową pokrywę rozrządu (wyeliminuje ślad pocienia się silnika), wymienię również uszczelniacz na pokrywie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43B18 Swap M52b25. Problem z czujnikiem wałka.
PostNapisane: 20 kwietnia 2019, 14:07 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Koło impulsowe ma otwór na bolec ustalający który jest umieszczony w piaście nr6 ,widać to na rysunku z linku.
Co do wymiany przedniej pokrywy rozrządu to wbrew pozorom nie jest to prosta sprawa i do tego ryzykowana.
Trzeba ściągnąć lub poluzować miskę olejową, odkręcić pokrywę zaworów i zdemontować rozrząd ponieważ pokrywa jest dodatkowo przykręcana z góry przez głowice. Odkręcić główną nakrętkę wału i tu trzeba użyć sporo siły albo mieć konkretny klucz udarowy. Następna sprawa to ściągnięcie samej pokrywy rozrządu w taki sposób żeby nie uszkodzić uszczelki głowicy. Pokrywa siedzi na kołkach i tulejkach prowadzących i trzeba ją delikatnie ściągać i podważać od strony miski.
Także roboty sporo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43B18 Swap M52b25. Problem z czujnikiem wałka.
PostNapisane: 20 kwietnia 2019, 15:59 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 50
Lokalizacja: Bełchatów
Moje BMW: E36, E39
Kod silnika: M52B28, M54B25
piotr520 napisał(a):
Koło impulsowe ma otwór na bolec ustalający który jest umieszczony w piaście nr6 ,widać to na rysunku z linku.
Co do wymiany przedniej pokrywy rozrządu to wbrew pozorom nie jest to prosta sprawa i do tego ryzykowana.
Trzeba ściągnąć lub poluzować miskę olejową, odkręcić pokrywę zaworów i zdemontować rozrząd ponieważ pokrywa jest dodatkowo przykręcana z góry przez głowice. Odkręcić główną nakrętkę wału i tu trzeba użyć sporo siły albo mieć konkretny klucz udarowy. Następna sprawa to ściągnięcie samej pokrywy rozrządu w taki sposób żeby nie uszkodzić uszczelki głowicy. Pokrywa siedzi na kołkach i tulejkach prowadzących i trzeba ją delikatnie ściągać i podważać od strony miski.
Także roboty sporo.


Kurcze sporo roboty, na sam początek spróbuję w takim razie uszczelnić to Chester Metalem może pomoże.
Co do koła pasowego ruszę z tym zaraz po świętach.
Wszystkim śledzącym temat jak i użytkownikom forum na obecną chwilę życzę Wesołych Świąt! :hurra:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43B18 Swap M52b25. Problem z czujnikiem wałka.
PostNapisane: 20 kwietnia 2019, 17:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Moje BMW: e28
Kod silnika: m62b46
Garaż: www.groupeaie.pl
https://www.facebook.com/pages/Groupe-A ... 4538197678
hey silnik, wiązkę i czujnik masz po listopadzie 1998 - jest to oryginalnie fabrycznie zrobione przez bmw, dlatego czujnik położenia wału masz pod rozrusznikiem, także wg mnie nic nie kombinuj z przenoszeniem itp tylko szukaj przyczyny https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diag ... L/sM/r1999


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43B18 Swap M52b25. Problem z czujnikiem wałka.
PostNapisane: 20 kwietnia 2019, 18:11 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 50
Lokalizacja: Bełchatów
Moje BMW: E36, E39
Kod silnika: M52B28, M54B25
///Wojtek napisał(a):
hey silnik, wiązkę i czujnik masz po listopadzie 1998 - jest to oryginalnie fabrycznie zrobione przez bmw, dlatego czujnik położenia wału masz pod rozrusznikiem, także wg mnie nic nie kombinuj z przenoszeniem itp tylko szukaj przyczyny https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diag ... L/sM/r1999


Brakuje mi pomysłów już, czujnik dobry, piny zgadzają się do ecu dochodzą prawidłowo. Może Ech drugie podłożyć? :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43B18 Swap M52b25. Problem z czujnikiem wałka.
PostNapisane: 21 kwietnia 2019, 15:15 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
///Wojtek napisał(a):
hey silnik, wiązkę i czujnik masz po listopadzie 1998 - jest to oryginalnie fabrycznie zrobione przez bmw, dlatego czujnik położenia wału masz pod rozrusznikiem, także wg mnie nic nie kombinuj z przenoszeniem itp tylko szukaj przyczyny https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diag ... L/sM/r1999


To już jakiś trop, osobiście przewaliłem trochę tych silników ale takiego kwiatka na pojedynczym vanosie z czujnikiem pod rozrusznikiem jeszcze nie trafiłem. Ale człowiek uczy się całe życie.
Pozostaje kwestia błędu czujnika wału. Odłączyłeś kolego moduł EWS ? Jeżeli masz sterownik z usuniętym EWS-em to moduł musi być odłączony i zmostkowane tylko kable na rozrusznik.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43B18 Swap M52b25. Problem z czujnikiem wałka.
PostNapisane: 21 kwietnia 2019, 18:59 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 50
Lokalizacja: Bełchatów
Moje BMW: E36, E39
Kod silnika: M52B28, M54B25
piotr520 napisał(a):
///Wojtek napisał(a):
hey silnik, wiązkę i czujnik masz po listopadzie 1998 - jest to oryginalnie fabrycznie zrobione przez bmw, dlatego czujnik położenia wału masz pod rozrusznikiem, także wg mnie nic nie kombinuj z przenoszeniem itp tylko szukaj przyczyny https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diag ... L/sM/r1999


To już jakiś trop, osobiście przewaliłem trochę tych silników ale takiego kwiatka na pojedynczym vanosie z czujnikiem pod rozrusznikiem jeszcze nie trafiłem. Ale człowiek uczy się całe życie.
Pozostaje kwestia błędu czujnika wału. Odłączyłeś kolego moduł EWS ? Jeżeli masz sterownik z usuniętym EWS-em to moduł musi być odłączony i zmostkowane tylko kable na rozrusznik.

Tak tak grube kable zmostkowane, inaczej rozrusznik by nie kręcił.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43B18 Swap M52b25. Problem z czujnikiem wałka.
PostNapisane: 22 kwietnia 2019, 08:40 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Ale czy usunąłeś całkowicie moduł EWS?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43B18 Swap M52b25. Problem z czujnikiem wałka.
PostNapisane: 22 kwietnia 2019, 10:40 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 50
Lokalizacja: Bełchatów
Moje BMW: E36, E39
Kod silnika: M52B28, M54B25
piotr520 napisał(a):
Ale czy usunąłeś całkowicie moduł EWS?


Moduł EWS wypięty, coś więcej trzeba tam zrobić?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43B18 Swap M52b25. Problem z czujnikiem wałka.
PostNapisane: 23 kwietnia 2019, 10:21 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 50
Lokalizacja: Bełchatów
Moje BMW: E36, E39
Kod silnika: M52B28, M54B25
Spróbuję jeszcze podmienić na czujnik taki jak był na końcu bez kabelka nr: 1709616, patrząc po nr to czujnik występujący w silnikach m54 w e46.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43B18 Swap M52b25. Problem z czujnikiem wałka.
PostNapisane: 23 kwietnia 2019, 11:29 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 37
Moje BMW: X5
I jak? podmieniłeś na czujnik który był? Dało to coś czy bez zmian?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 76 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL