BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 12:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] M57N Drgania na jałowym, wysoka korekta wtrysku
PostNapisane: 12 czerwca 2019, 22:08 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 29
Posty: 3
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 330CD 2004
Kod silnika: M57N
Cześć :wink: ,
Od ponad pół roku walczę już z problem w mojej 330CD 204km i niestety nadal nie znalazłem rozwiązania pomimo przekopania chyba wszystkich podobnych tematów, dlatego postanowiłem założyć nowy.
Wszystko zaczęło się od wibracji (trzęsie całą karoserią) na biegu jałowym tylko na rozgrzanym silniku po ostrzejszej jeździe. Po włączeniu klimatyzacji, świateł podgrzewanych foteli etc. problem do pewnego momentu ustawał, ale później już nawet to nie pomagało. Do tego cykanie, i twarda praca silnika, dosyć wysokie spalanie.

Po kolei co zacząłem robić w samochodzie:
Sprawdzenie INPĄ korekcji wtryskiwaczy na rozgrzanym silniku:

- Na jałowym raz pokazywało tak (trochę odstaje wtryskiwacz na 1 cyl.):
https://zapodaj.net/b5503518f17d3.jpg.html

a raz tak (generalnie wszystkie w normie :?: ):
https://zapodaj.net/49d644a6ecebc.jpg.html

- Podczas jazdy (tutaj już widać, że wtryskiwacz na 1 cyl. nie domaga):
https://zapodaj.net/b71da7e904697.jpg.html

Wymieniłem wtryskiwacz na 1 cylindrze na używany, ale z wydrukiem maszyny. Problem nie ustąpił.
- Korekty na rozgrzanym na jałowym (1 cyl. się poprawił, ale z kolei na 5 i 6 cyl. wysoka korekta)
https://zapodaj.net/adef0c1dbf1d1.png.html


Wymieniłem wtryski na 5 i 6 cylindrze na używki z wydrukiem (nadal nic to nie dało):
- Korekty na rozgrzanym na jałowym (nadał słabo na 5 cyl.):
https://zapodaj.net/4574c40717b58.jpg.html

- Korekty 1 minuta później po przygazowaniu i odpuszczeniu (już w miarę ok):
https://zapodaj.net/7232f19694a94.jpg.html

Zgodnie z sugestiami na forum podmieniłem wtryskiwacz 1 z 5 i 3 z 6.
- Korekty na rozgrzanym na jałowym (jak widać wysoka korekta na 5 cyl. została):
https://zapodaj.net/da6d23cd9f73f.png.html

- Korekty podczas przyspieszania (5 i 6 cyl. - dramat)
https://zapodaj.net/0ae3094c660d1.png.html

Przy okazji sprawdziliśmy kompresję przez gniazda świec żarowych. Na każdym cylindrze wyszły podobne wartości. Silnik studził się ok. 2h w temperaturze ok 25 stopni, więc był dosyć ciepły.
1 cylinder:
https://zapodaj.net/58db34dac2ef4.jpg.html

2 cylinder:
https://zapodaj.net/ae888443f4653.jpg.html

3 cylinder
https://zapodaj.net/c960fed4443f9.jpg.html

4 cylinder - tutaj nie udało nam się wykonać właściwego pomiaru, bo był problem z gwintem w gnieździe świecy i wkręceniem manometru. Ale końcówkę wciskaną utrzymaliśmy do 19 barów, potem już wyskakiwała.

5 cylinder
https://zapodaj.net/5e7aee7889777.jpg.html

6 cylinder
https://zapodaj.net/0863d006b56c3.jpg.html

Następnie wykonałem test przelewowy wtryskiwaczy. Wyszło jak poniżej. Test trwał 5 minut. (od prawej cylinder 1)
https://zapodaj.net/212ded35bbfa5.png.html

Podjąłem decyzję, że wyciągam wtryskiwacze i daję do sprawdzenia na stół. (przy okazji dowiedziałem się, że moich wtryskiwaczy - 00445110131 nie da się poprawnie przetestować na stołach typu EPS 200/ 205, jedynie na modelu EPS 708). Na szczęście za tamte używane wtryskiwacze odzyskałem pieniądze, ale sprzedający twierdził nadal, że są one sprawne (sprawdzane właśnie na EPS 205).
Okazało się, że wszystkie są w bardzo słabym stanie i pozostaje tylko pełna regeneracja. Kupiłem w zregenerowane w renomowanym serwisie Boscha, z nowymi kodami IMA. Założyłem, zakodowałem Inpą, dodatkowo wymieniłem świece żarowe na nowe, i przekaźnik świec.

Drgania na jałowym ustały, silnik pracuje dużo ciszej, komputer przestał przekłamywać średnie spalanie, jedynie dochodzi cykanie / stukanie jak wcześniej, ale tylko z okolic 5 / 6 cylindra (i jest ono słabsze).
Lekkie drżenie pojawia się po włączeniu klimatyzacji, jednak będzie to chyba stricte związanie właśnie z klimą, bo sprężarka jakoś głośno pracuje.

Niepokoi mnie jednak ten dźwięk i nadal wysoka korekta na 5 cylindrze (na rozgrzanym silniku na biegu jałowym):
https://zapodaj.net/00e8c262673cd.jpg.html

Dodatkowo wyskakuje błąd 4B11 (1279) engine roughness regulator, który wcześniej się nie pojawiał:
https://zapodaj.net/3a63ccdc4a267.jpg.html

Przed regeneracją byłem jeszcze u gościa z serwisu BMW. Wykonał mi diagnozę za pomocą ISTA+. Jedyne co wyszło to za niskie ciśnienie doładowania w pewnym zakresie obrotów. Wyszło tutaj, że to albo jakiś problem ze sterowaniem turbo, albo z samym turbo, bo trochę gwiżdże (od regeneracji 110 kkm). Nastawnik turbo sprawdzony i reaguje prawidłowo.
Ale to chyba na wtryskiwacze i ich korekty nie ma wpływu??

Przebieg: 327000 km, odpala bez problemu na zimno i gorąco, moc jest, nie kopci. Jeżdżę z odłączonym EGR.

Co o tym myślicie? Już mi się pomysły skończyły. Mnóstwo kasy wydane, czasu stracone a nadal coś jest nie tak... :mur:
Już się boję, że coś jest z samym silnikiem, ale dlaczego wtedy kompresja wyszła w miarę równa wszędzie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M57N Drgania na jałowym, wysoka korekta wtrysku
PostNapisane: 14 czerwca 2019, 19:31 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 29
Posty: 3
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 330CD 2004
Kod silnika: M57N
Sprawdziłem jeszcze korekty inpą podczas jazdy.
Na zimnym silniku:
https://www.youtube.com/watch?v=RTyHyZq ... e=youtu.be

Na rozgrzanym 1:
https://www.youtube.com/watch?v=iOkpEeb ... e=youtu.be

w 1:47 widać jak na 5 cylindrze dochodzi do prawie 3. Tutaj pod górę wcisnąłem gaz na wysokim biegu z niskich obrotów, tak że silnik miał ciężko.

Na rozgrzanym 2:
https://www.youtube.com/watch?v=LfVW5ig ... e=youtu.be

Ostatnie 20 sekund to postój.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M57N Drgania na jałowym, wysoka korekta wtrysku
PostNapisane: 19 lutego 2023, 04:00 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: E61
Kod silnika: M57N
Witam. Mam taką samą sytuację ze swoją BMW. Wiadomo co było przyczyną takiego stanu rzeczy jak sytuacja opisana powyżej ?
Pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 90 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL