BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 maja 2024, 14:26

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] M54B30 Szarpie na wolnych obrotach i mniej mocy
PostNapisane: 8 lipca 2020, 18:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
Cześć,
Niestety podobnego problemu nie znalazłem :zalamany:

Auto szarpie przy niższych prędkościach obrotowych tj. 1-2 tys obrotów.
Jak jadę i trzymam obroty na 2, puszcze gaz i zamiast łagodnie schodzić to co chwile jakbym trochę kopnął hamulec.
Jak wcisnę sprzęgło to trzyma normalnie 800 obrotów
(to na PB98)

Dodatkowo mam gaz (BRC od czerwca 2019), tutaj nie dość, że schodzi z obrotów tak samo, to przy ruszaniu NIE DA SIĘ normalnie ruszyć bez kangura.
Jak jadę normalnie i wcisnę sprzęgło to obroty latają 400-1100 - przygasa, podlewa i tak w kółko. Czasami się samo uspokoi, ale zazwyczaj dopiero po przegazowaniu do 3k obrotów silnik się uspokaja.
Jak zjadę na biegu do obrotów jałowych i wcisnę sprzęgło to jest spoko 700 obrotów i luz.

Dodatkowo na zimnym on dosłownie wyrywa do przodu, jak jest cieplejszy to już nie to samo, jakby 30koni mniej.

Jakieś pół roku temu miałem przygodę z uszczelką pod pokrywą zaworów - puszczała olej i zalała świece i cewki - wymieniłem świece, z cewkami czekam. Prawdopodobnie to sugestia odpowiedzi, ale może ktoś miał podobny przypadek. Jakiś tydzień temu wypadł mu zapłon, czyli już powoli umierają. Przeszło po którymś odpaleniu.

Na benzynie, aż tak nie odwala, więc chciałbym się upewnić czy to cewki czy nie.

Macie jakiś pomysł?

ps. check od sondy, zamierzam emulatory wrzucić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B30 Szarpie na wolnych obrotach i mniej mocy
PostNapisane: 9 lipca 2020, 12:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1926
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
a może tak kompa podpiąć? korekty sprawdzić? parametry sond? podstawa...

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B30 Szarpie na wolnych obrotach i mniej mocy
PostNapisane: 9 lipca 2020, 13:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 384
Lokalizacja: Górny Śląsk
Moje BMW: E46 330CI / E39 520i
Kod silnika: M54B30
MichcioManiak napisał(a):
a może tak kompa podpiąć? korekty sprawdzić? parametry sond? podstawa...


+ lewe powietrze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B30 Szarpie na wolnych obrotach i mniej mocy
PostNapisane: 9 lipca 2020, 15:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
MichcioManiak napisał(a):
a może tak kompa podpiąć? korekty sprawdzić? parametry sond? podstawa...


Czy sondy mają wpływ na "szarpanie"?

SelectoSK napisał(a):
MichcioManiak napisał(a):
a może tak kompa podpiąć? korekty sprawdzić? parametry sond? podstawa...


+ lewe powietrze


Silnik był wyciągany cały i składany przez kompetentnych ludzi, układ jest szczelny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B30 Szarpie na wolnych obrotach i mniej mocy
PostNapisane: 9 lipca 2020, 16:41 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23127
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Soullavie napisał(a):
MichcioManiak napisał(a):
a może tak kompa podpiąć? korekty sprawdzić? parametry sond? podstawa...


Czy sondy mają wpływ na "szarpanie"?


Zrób diagnostykę.

SelectoSK napisał(a):
MichcioManiak napisał(a):
a może tak kompa podpiąć? korekty sprawdzić? parametry sond? podstawa...


+ lewe powietrze


Silnik był wyciągany cały i składany przez kompetentnych ludzi, układ jest szczelny.



Nie myli się ten co nic nie robi... więc warto to raz jeszcze sprawdzić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B30 Szarpie na wolnych obrotach i mniej mocy
PostNapisane: 9 lipca 2020, 20:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
Układ szczelny.
Diagnostykę sond? emulatory nie powinny pomóc?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B30 Szarpie na wolnych obrotach i mniej mocy
PostNapisane: 9 lipca 2020, 21:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 287
Moje BMW: 330Ci
Kod silnika: M54B30
Soullavie napisał(a):
Układ szczelny.
Diagnostykę sond? emulatory nie powinny pomóc?

emulatory których sond ? z pewnością nie tych przed katami ;)
podstawa to podpięcie pod kompa, najlepiej INPĘ i sprawdzenie wszystkich elementarnych parametrów a dopiero później pytania bo ze szklanej kuli albo fusów nikt Tobie diagnozy nie wywróży.
ps. a na tych mechaników/fachowców turbo kompetentnych zawsze bierz poprawkę...rutyna gubi nawet najlepszych


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B30 Szarpie na wolnych obrotach i mniej mocy
PostNapisane: 10 lipca 2020, 06:35 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23127
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Soullavie napisał(a):
Układ szczelny.




rozumiem że sprawdzałeś szczelność raz jeszcze ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B30 Szarpie na wolnych obrotach i mniej mocy
PostNapisane: 11 lipca 2020, 15:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Moje BMW: 520i 535iA
Mam podobną konfiguracje i też problem pomijam bp ponieważ chodzi perfekt a na (nowym ) lpg które mam od roku nooooszz chyba tylko przerwa na świecach mi już została do zmiejszenia ,chodzi dziad jak na śróbke po regulacji przez pianego szwagra.

Co do autora ja się wkur.... kupiłem zwykłą dymiarke i sam sprawdziłęm szczelność dolotu - można się zdziwić. A kosztuje znacznie mniej niżeli fachowiec co każe mafa przepustnice cewki wymienić bo najczesciej działało .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 79 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL