BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 kwietnia 2024, 19:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E60] Problem z elektryką, falujące obroty
PostNapisane: 15 września 2020, 17:48 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 10
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54
Witam
Posiadam e60 z silnikiem m54b30 2004 rok automat.
W ostatnim czasie, gdy silnik się rozgrzeje, to na postoju (hamulec wciśnięty) na "D" bądź "R" na ułamek sekundy tak jakby chciały zafalować obroty, a silnik miał prawie zgasnąć przy tym trzęsie budą. Wygląda to jakby w formię pojedyńczego " pyknięcia " - ciężko mi to opisać słowami. Na parkuj oraz luzie tego problemu nie ma. Dzieje się to co 2-3 sekundy.
Dodatkowo przed każdym startem samochodu wiesza się na moment i resetuje radio lcd.
O dziwo dzieje się to od tego samego momentu czasowego.
Jedyne błędy jakie są na kompie to:
281D DME: BSD generatorsignal
281C DME: Bit-serial data interface (BSD) signal

Ktoś może ma jakieś sugestie, gdzie zacząć szukać problemu ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Problem z elektryką, falujące obroty
PostNapisane: 15 września 2020, 18:19 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
Jest napięcie ładowania ? Pierwszy błąd to brak połączenia alternatora (dokładniej regulatora napięcia) ze sterownikiem silnika na linii BSD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Problem z elektryką, falujące obroty
PostNapisane: 15 września 2020, 18:50 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 10
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54
Przed chwilą sprawdziłem i napięcie ładowania mierzone miernikiem na postoju, na wolnych obrotach przy akumulatorze oscylowało w ok. 14 V bez obciążenia
Przy obciążeniu ( światła + klima) 13,9 - 14 V
Podczas jazdy skacze miedzy 13,9-14,4
Aku ma 3 miechy i napięcie na nim to 12.56

MichalM50, sugerujesz, że może kończy się regulator napięcia ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Problem z elektryką, falujące obroty
PostNapisane: 15 września 2020, 19:36 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
Napisałem jedynie czego dotyczy błąd. Napięcie jest ok, ale możesz się mu przyjrzeć czasami. W testach zegarów jest napięcie ładowania.

Możesz też sprawdzić wtyczke i kable, ale sądze że te błędy mogą nie mieć związku z tym falowaniem. Czy są jakieś błędy w skrzyni biegów ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Problem z elektryką, falujące obroty
PostNapisane: 16 września 2020, 15:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 317
Moje BMW: x3 2.0d
U mnie jest podobnie falują czasem obroty ładowanie 13,9a w czasie wachniecia obrotami ladowanie spadnie do około 13 nawet czasem poniżej a nawet raz motor zgasł tak zafalował.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Problem z elektryką, falujące obroty
PostNapisane: 16 września 2020, 17:59 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Linia BSD z alternatorem działa dwukierunkowo. Nie dość, że DME steruje alternatorem, to dostaje też zwrotnie informację o obciążeniu(nie tylko przepływomierz jest informacją o obciążeniu silnika).
Na początek rozwiąż problem z komunikacją z alternatorem. Drugi błąd sugeruje problem z zablokowaniem linii BSD.
Na pewno na tej linii masz jeszcze klemę IBS(minusowa) i chyba czujnik poziomu oleju(piszę z pamięci, należałoby skontrolować na schematach).
Może dojść, do sytuacji, że to nie alternator powoduje problem, a jedno z pozostałych urządzeń blokuje linię BSD

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E60] Problem z elektryką, falujące obroty
PostNapisane: 17 września 2020, 08:08 
Offline
Forumowicz

Wiek: 53
Posty: 187
Lokalizacja: Gdansk
Moje BMW: e 46
Kod silnika: m47
Mam podobnie u mnie tez falowanie wystepuje nasila sie wraz ze zmina obciazenia .np zalaczenie klimy albo szyby ogrzewanej.Najbardziej to czuc przy temp.silnika okolo 50stopni. Wyglada to tak https://www.youtube.com/watch?v=_zHICBc6aeg

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=_CRkFCQqakg


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Problem z elektryką, falujące obroty
PostNapisane: 21 września 2020, 19:22 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 10
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54
MichalM50 napisał(a):
Napisałem jedynie czego dotyczy błąd. Napięcie jest ok, ale możesz się mu przyjrzeć czasami. W testach zegarów jest napięcie ładowania.

Możesz też sprawdzić wtyczke i kable, ale sądze że te błędy mogą nie mieć związku z tym falowaniem. Czy są jakieś błędy w skrzyni biegów ?


Brak błedów w skrzyni biegów, natomiast szybko zauważyłem, że mam w kilku miejscach pękniętą pokrywę zaworów. Nawet olej stoi między cewkami na pokrywie, więc te falowania na bank są od tego.

Przyglądałem się wiązkom, wtyczką, klemie i wyglądają jak najbardziej ok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Problem z elektryką, falujące obroty
PostNapisane: 25 lipca 2023, 20:40 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54B30
Witam dołączę się do tematu niedawno padł mi regulator.
Wymieniłem go ładowanie jest tylko pojawia się błąd 281c
Chciałem wymienić alternator po vinie wychodzi 12317541696
AT-Alternator 155A a mam wsadzony taki 0124525026 150a
Sam już nie wiem co tym myśleć czy jak kupie ten większy to będzie pasował
Vin: WBANA71030B606808


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: sparco1020 i 234 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL