BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 kwietnia 2024, 09:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Servotronic - nie działa
PostNapisane: 6 lutego 2022, 14:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 230
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54B30
Pany mam problem z servotronikiem. Nie działa, ale zacznę może od początku. Odkąd kupiłem autko ten system nie działa, zacząłem szukać przyczyny. Pierwsze co zrobiłem to diagnostyka i wyszedł błąd
80 GM: Servotronic servo valve, open circuit Servotronic serwozawór, obwód otwarty
Winnym tego błędu okazał się spalony tranzystor w module komfortu
Obrazek

Moduł został wymieniony na odpowiedni i zakodowany. Servotronic odżył, ale nie do końca. Jak odpalę auto, to działa ale wystarczy ze ruszę autem i przekroczę jakieś 5 km\h servo zanika. Wystarczę, że zgaszę i ponownie odpalę auto, servo działa do następnego ruszenia. Teraz moduł komfortu wywala taki błąd 129 short circuit servo-valve or cable 129 zwarcie serwozaworu lub kabla
Jakieś pomysły? Jak sprawdzić ten zawór w maglownicy ? Do wtyczki zaworu dochodzi na postoju jakieś 6.2 volta. Tyle ma być?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Servotronic - nie działa
PostNapisane: 13 lutego 2022, 14:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 230
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54B30
Dla potomnych. Winny okazał się zawór w maglownicy. Zbyt mały opor 3 ohm powodował palenie modułu komfortu. Kupiłem używany zawór od jakiegoś citroena który miał 7 ohm. Nowy podobno ma w okolicy 8.5 ohm
Jeśli chodzi o napięcie jakie ma dochodzić do wtyczki zaworu, to przy spalonym module jest to 5.5v a przy sprawnym 6.2v.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 157 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL