BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 22:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Jaki olej byscie wybrali na moim miejscu?
MINERALNY 19%  19%  [ 7 ]
POLSYNTETYK 64%  64%  [ 23 ]
FULL SYNTETYK - dodał Kyokushin 17%  17%  [ 6 ]
Liczba głosów : 36
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] M40 - olej
PostNapisane: 2 marca 2006, 00:16 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
powiedzcie co zrobic.podejrzewam ze moje cudo duza czesc zycia przejezdzilo na mineralnym oleju.teraz tez mam zalany mineral.pokusili byscie sie na zmiane na polsyntetyk?boje sie ze puszcza mi nagary i moga sie pozapychac kanaliki olejowe i silnik moze sie rozszczelnic...

jestem na etapie wymiany rozrzadu w moim silniku i nie wiem co wybrac....

CHODZI MI PO GLOWIE OLEJ VALVOLINE MAXLIFE.CO MYSLICIE?

JAKIES PORADY???

Pozwoliłem sobie dodać jeszcze jedną opcję do ankiety kornelia - full syntetyk, ja bym to wybrał ;) Kornel się nie pogniewa :)


Ostatnio edytowano 31 stycznia 2007, 23:50 przez Kornelio, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2006, 00:48 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
A czemu OLEJ VALVOLINE MAXLIFE ,a nie np. PETRO CANADA

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2006, 00:51 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
bo maxlife jest do silnikow z przebiegiem powyzej 100000 a ze moj ma cala mase syfu w srodku to boje sie zeby tragedii nie bylo przy wlaniu polsyntetyka jak mi wyplucze nagar i pozapycha kanaliki i sie rozszczelni...wiec nie wiem czy nie zostac przy dobrym mineralnym...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2006, 00:54 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
Gdyby to był silnik M50 lub M52 to bym powiedział na 100% wlej pólsyntetyk ,a w przypadku M40 to nie wiem ,ale chyba bym zaryzykował i wlał też półsyntetyka.

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2006, 00:56 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Moja ma przejechane 208 tysięcy.
5 tysięcy temu wymieniałęm wałek, dźwigienki i popychacze, zalałem półsyntetykiem, po czym znowu padł mi popychacz, co spowodowało również uszkodzenie dźwigienki. Wydałem kupe kasy żeby dojść co jest zgrane, na nowe przepływomierze, przewody, świece, kopułki, palec rozdzeilacza... bo przecież sprawy rozrządowe były nowe.
Jak już doszedłem że to znowu popychacz, przepłukałem silnik auto flushem, wymieniłem popychacz i dźwignię i zalałem pełny syntetyk. Nic nie bierze, nic nie cieknie, nic nie klekocze, jest malinka. Tylko pełny syntetyk gwarantuje m40 długą pracę na elementach rozrządu. Ten silnik jest na to bardzo wrażliwy. Mam nadzieję że urzekła Was moja historia ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2006, 00:57 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
tyle ze roznica taka ze moj padalec dluuuuuuuugo musial na mineralnym jezdzic...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2006, 01:00 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
Kyokushin napisał(a):
Pozwoliłem sobie dodać jeszcze jedną opcję do ankiety kornelia - full syntetyk, ja bym to wybrał ;) Kornel się nie pogniewa :)



No ja nie wiem ja bym się bał wlać do takiego silnika full syntetyk.

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2006, 01:10 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Miałem już dosyć tego silnika. Powiedziałem sobie albo zadziała albo sprzedam i może kupie z 2.5 :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2006, 05:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 295
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 330CiC
Szczerze mowiac zawsze wlewam pelny syntetyk jak kupie auto, nierzaleznie jakie, najwyzej pozniej przechodze na polsyntetyk...

_________________
wczesniej: E32 750 iL, E30 325 iX,
E34 540 iA obecnie: E30 320i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2006, 17:09 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 44
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Można zaryzykowac i wlać półsyntetyk, nie ma on aż takich własciwości myjących jak fullsyntetyk. Ja w swojej m20 wlałem półsyntetyk, nie wiem na jakim jezdziła wczesniej, ale narazie jest ok.
Natomiast moj kumpel ma e36 m40, zrobił remont silnika, wlał półsyntetyk i silnik nadal brał olej, wlał mineralny i silnik przestał brać. Pewnie m.in dlatego że mineral jest gęstszy.

_________________
E30 320i coupe


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2006, 19:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 120
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
Napewno nie możesz wlać pełnego syntetyka zwlaszcza że do tej pory jeżdził na minerale, zreszta co za kretyn nie mówię oczywiście o Tobie Kornel :wink: , ale mowa o kimś kto miał to autood nowości i później, powtarzam co za baran lał tu minerał, producent zaleca pół lub w pełni syntetyk, ja mam półsyntetyk 10w40 mobila i nie ma wycieków, chętnie zalałbym syntetyka jak zrobił kyokushin,ale może po wymianie wałka i popychaczy,bo chyba będe musal zainewstować w moje m40, bo jakoś narazie nie mam kasy na 2.5 które miałem w planach :cry: pozdro

_________________
ÂŁukasz
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=6450/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2006, 19:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 120
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
i apropos gęstości...minerał nie jest gęstszy tylko z tego co wiem ma większe właściwości myjące, czyszczące :wink: , a brał olej może z tego powodu, ze jak silnik z duzym przebiegiem przyzwyczail sie do minerala ...nie wiem..ale napewno nie jest gęstszy, tylko lepiej czyści i gęstnieje po prostu chyba jakos predzej na mrozie niż syntetyk czy pół...poprawcie mnie jesli cos pokręciłem...chciałem dobrze :)

_________________
ÂŁukasz
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=6450/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2006, 22:22 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
połsyntetyk


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2006, 22:34 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
lukas23 napisał(a):
i apropos gęstości...minerał nie jest gęstszy tylko z tego co wiem ma większe właściwości myjące, czyszczące :wink: , a brał olej może z tego powodu, ze jak silnik z duzym przebiegiem przyzwyczail sie do minerala ...nie wiem..ale napewno nie jest gęstszy, tylko lepiej czyści i gęstnieje po prostu chyba jakos predzej na mrozie niż syntetyk czy pół...poprawcie mnie jesli cos pokręciłem...chciałem dobrze :)


W sumie z tym gęstnieniem na mrozie się zgodzę,że minerał gęstnieje przy wyższej temp. niż syntetyk lub pólsyntetyk(one gęstnieją dopiero przy -35,-40 stopni),ale co do właściwości myjących to się nie zgodzę żeby minerał miał lepsze właściwości myjące na pewno syntetyk ma większe właściwości myjące

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2006, 23:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 120
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
Sorky Labrador, pomyłka, miało być syntetyk, dzieki za korekte, pomyłka, syntetyk ma większe właściwosci myjące

_________________
ÂŁukasz
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=6450/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2006, 08:56 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Syntetyk ma największe właściwości myjące, stąd niektórzy mają obawę że wypłucze on nagar i silnik zacznie brać olej.
Zabrzmi to dość paradoksalnie, ale u mnie było odwrotnie. Na półsyntetyku musiałem co jakiś czas, po szybszej jeździe nieco oleju dolać.
Na pełnym syntetyku narazie nic nie dolałem, po 'szybszej' jeździe stan oleju taki sam.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2006, 11:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 80
Lokalizacja: warszawa
Moje BMW: E38
ja też m40 jeżdże na full syntetyku i też jest git

_________________
E38 728IA


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2006, 16:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
na początek wlał bym półsyntetyk a jak wszystko będzie oki (żadnych wycieków,spadku kompresji ) przy następnej wymianie wlał syntetyk.
M40 ma cieńsze kanaliki olejowe i musisz uważać żeby nie zapchać !

Moja Bunia jeździła od zawsze na syntetyku a teraz jeżdżę na Valvoline SynPower 0W40 i nic się nie dzieję !
PZDR.

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2006, 12:11 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
dobra dziewczyny.olej wlalem polsyntetyk (nie rozlewany w polsce)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2006, 12:15 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
Kornelio napisał(a):
dobra dziewczyny.olej wlalem polsyntetyk (nie rozlewany w polsce)


Jaki Petro-Canada? Czy inny?

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 118 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL