BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 10:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Jaki olej byscie wybrali na moim miejscu?
MINERALNY 19%  19%  [ 7 ]
POLSYNTETYK 64%  64%  [ 23 ]
FULL SYNTETYK - dodał Kyokushin 17%  17%  [ 6 ]
Liczba głosów : 36
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2006, 12:17 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 587
Lokalizacja: kwidzyn obecnie Nederland
Moje BMW: bmw e36
Kod silnika: m52b20
do bmw niepowinno sie lać minerala poniewaz silniki np m 40 majązawory hydraulicze i tylko syntetyk i pół syntetyk sie nadaje :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2006, 14:49 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
to ze auto ma hydroregulatory nie dyskwalifikuje mineralnych.mazda z przebiegiem od 200000 zrobilem na mineralnym 60 tys i nic.byly wlasciciel tez jezdzil na mineralnym.poprostu m40 to g....o i tyle :) a czy to bmw czy inne to nie ma znaczenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2006, 15:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 80
Lokalizacja: warszawa
Moje BMW: E38
Kornelio napisał(a):
to ze auto ma hydroregulatory nie dyskwalifikuje mineralnych.mazda z przebiegiem od 200000 zrobilem na mineralnym 60 tys i nic.byly wlasciciel tez jezdzil na mineralnym.poprostu m40 to g....o i tyle :) a czy to bmw czy inne to nie ma znaczenia


Ty kornelio ty sie od m40 o.....l ja mam m4 i jest zajefajny i nic nie stuka i jeździ wspaniale a o ile sie nie myle ty ty masz silnik od motorynki :) pozdro

oczywiście nie bierz do siebie taki żarcik

_________________
E38 728IA


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwietnia 2006, 22:18 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 15
Lokalizacja: Krotoszyn
Kyokushin napisał(a):
Moja ma przejechane 208 tysięcy.
5 tysięcy temu wymieniałęm wałek, dźwigienki i popychacze, zalałem półsyntetykiem, po czym znowu padł mi popychacz, co spowodowało również uszkodzenie dźwigienki. Wydałem kupe kasy żeby dojść co jest zgrane, na nowe przepływomierze, przewody, świece, kopułki, palec rozdzeilacza... bo przecież sprawy rozrządowe były nowe.
Jak już doszedłem że to znowu popychacz, przepłukałem silnik auto flushem, wymieniłem popychacz i dźwignię i zalałem pełny syntetyk. Nic nie bierze, nic nie cieknie, nic nie klekocze, jest malinka. Tylko pełny syntetyk gwarantuje m40 długą pracę na elementach rozrządu. Ten silnik jest na to bardzo wrażliwy. Mam nadzieję że urzekła Was moja historia ;)




Witam

Z całą pewnością kolega Kyokushin ma rację. Do M40, minimum to półsyntetyk (10W-40 np. Castrol), natomiast zalecany przez producenta to pełny syntetyk (5W-40 np. Petro Canada, Castrol)


Wariant wyjątkowy to olej mineralny lany od nowości i jego kontynuacja.

Brak możliwości zamiany na półsyntetyk, syntetyk, chyba że wcześniej generalny remont silnika. W innym przypadku tylko kłopoty.


Pozdrawiam
Elkar

_________________
Sedan
Diamant-Schwarz
------------------------------------------------------------------
Sprzedam:
- modu³y wejœÌ i wyjœÌ do sterownika Siemens S7-300
- silnik M20B25 2.5l
Kontakt:
507333774


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 stycznia 2007, 23:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 101
Lokalizacja: NAREWKA!
wlej dobraj klasy półsyntetyk a póżniej bendzie widać czy cieknie czy nie. przy nastepnej wymianie możesz zalać klase wyżej 5w 30 lub 0w30 oczywiście mowa tylko o olejach zalecanych przez bmw. jesienią robiłem remont silnika głowica panewki pierścienie mam przejechane okolo400 tys. na silniku tym dojeżdić można do 1000000 kilometrów tylko trzeba dbać o olej. w głowicy wymieniłem wałek i dżwigienki(popychaczy nie wymieniałem błąd aż wstyd na pużniej robota bendzie)uszczelniacze prowadnice i docierałem zawory były ponadpalane,panewki korbowodowe tylko troszke kompozycje zmienioną miały - jak już rozebrany to wymieniałem.. tuleje to jest bajka - żadnego zużycia , żadnego progu wyglądaja tak jakby blok niedawno z fabryki wyjechał- to jest bmw.dbajcie o nie a one sie wam odwdzięczą długim życiem. lejcie panowie dobry olej i w czas wymieniajcie. żadnych wynalazków typu cyramizery dobry olej to podstawa . pozdrawiam włascicieli m40 :hurra: :hurra: :hurra: :hurra: :hurra:

_________________
magnat


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 stycznia 2007, 23:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 151
Lokalizacja: Wieliczka\UK
Moje BMW: e46 1.8
Kod silnika: M43B19
magnat2000 napisał(a):
to jest bmw.dbajcie o nie a one sie wam odwdzięczą długim życiem. lejcie panowie dobry olej i w czas wymieniajcie. żadnych wynalazków typu cyramizery dobry olej to podstawa



Amen ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lutego 2007, 12:07 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Kornelio napisał(a):
to ze auto ma hydroregulatory nie dyskwalifikuje mineralnych.mazda z przebiegiem od 200000 zrobilem na mineralnym 60 tys i nic.byly wlasciciel tez jezdzil na mineralnym.poprostu m40 to g....o i tyle :) a czy to bmw czy inne to nie ma znaczenia


Kornelio mineral to najgrszy syf, tego sie nie uzywa, W OGOLE. chyba ze i tak czeka Cie remont silnika w perspektywie miesiecy i nic juz nie zaszkodzi ani nie pomoze, to lej mineral. W przeciwnym wypadku ABSOLUTNIE nie uzywajacie oleju mineralnego. TO najgorsze co mozecie zrobic swoim silnikom.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lutego 2007, 16:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 39
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 535
Ja swoja E36 mam od nowosci.Od nowosci jezdze na Mobil1 syntetyk.Odpukac w nie malowane, nigdy nic sie nie dzialo i nic sie nie dzieje a zrobilem przez 8 lat 200000tys km....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lutego 2007, 17:08 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
i teraz wiekszosc mechanikow co by Ci wlala? oczywiscie 15w40.... niestety nie moga sie przerstawic z Żuków i Nysek na samochodu i nie moga pojac ze cos takiego przez minimalne wlasnosci smarujace w porownainu do syntetyka dobije kazdy silnik.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 100 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL