BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 12 maja 2024, 06:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [eXX] co myslicie o oleju Mobil 1 0W-40 do M40?
PostNapisane: 14 września 2006, 13:00 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
jak w temacie. mam dobre zrodelko takiego oleju i mysle czy nie wlac do swojego padalca.


Ostatnio edytowano 2 grudnia 2006, 18:04 przez Kornelio, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2006, 13:03 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
Kornelio ja w swojej poprzedniej Buni e34 M50 lałem ten olej i w tej też leje , do seicento też ten sam , w polonezie lałem też mobil 1 0w40 i jestem zadowolony , nie mam zastrzeżeń do tego oleju . Polecam.

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2006, 13:10 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
chodzi mi o to czy nie bedzie "bubu" ze zacznie cieknac z kazdej dziury...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2006, 13:23 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
Ja jak wlałem do beemek to one miały już przebiegi około 190 tys km i w obydwóch nie wiedziałem jaki olej był lany . W pierwszej wymieniłem uszczelke pod łapą filtra oleju bo leciał olej i w drugiej tak samo ale wycieki były już przed wlaniem mobila. Po wlaniu mobila nie miałem problemów z wyciekami oleju.

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2006, 13:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 120
Lokalizacja: z kÂątowni...
nie powinno być żadnego problemu.
ja osobiście zalewam półsyntetyk BMW Power Oil.
w mojej skromnej ocenie, najlepszy jest Motul.

_________________
18.11.2006


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2006, 13:32 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
wiecie histroia jest typowa dla m40.ktos bankowo lal mineral i zajezdzil rozrzad.wymienilem bebechy, co sie dalo wyczyscilem z gnoju jaki byl pod deklem zaworow i zalalem polsyntetykiem.zrobilem z 8000 i zrobil sie ciemny wiec czas na zmiane.jakis tam brud w silniku jeszcze zostal i boje sie czy taki olej nie bedzie zbyt drastic dla starego badz co badz silnika i nie zacznie mi kapac z kazdego otworu choc zaznaczam silniczek jest suchutki.

no i czy nie zaczna sie problemy z braniem oleju ktorego silniczek nie tyka wogole...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2006, 13:47 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
wg mnie to najlepszy olej u nas na rynku. Lej śmiało.

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2006, 13:52 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
Frank napisał(a):
wg mnie to najlepszy olej u nas na rynku. Lej śmiało.


Jak Frank tak stwierdził to nie masz sie co zastanawiać i nie jest to żart z mojej strony. Olej syntetyczny lub półsyntetyczny nawet jak lejesz go od początku życia auta to zawsze będzie taki brudny ( czarny ) po paru tysiączkach od wymiany , on zbiera ten cały syf i dlatego tak , a nie inaczej wygląda .

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Ostatnio edytowano 14 września 2006, 13:55 przez biały, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2006, 13:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 120
Lokalizacja: z kÂątowni...
Frank napisał(a):
(...)u nas na rynku


Motul, Motul... :twisted:

_________________
18.11.2006


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2006, 14:05 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Motul do 316 ?

evil, co Ty opowiadasz :mrgreen:

tak powaznie to nadal uwazam, ze Mobil 1 0W-40 jest lepszy niz kazdy wynalazek do aut codziennego uzytku, jakie posiadamy. Moze jak kiedys sobie kupie np Porsche 911 Turbo, to sie zastanowie nad czyms innym :wink:

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Ostatnio edytowano 14 września 2006, 14:06 przez Frank, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2006, 14:05 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
na WWW.VALVOLINE.PL producent poleca do silnikow z przebiegiem >100000 km :

- 0w30
- 5w30
- 0w40


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2006, 14:08 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
na stronie mobila , " doradzacz olejowy " do silników M40 jaki i M60 z przebiegiem powyzej 100000 mil poleca Mobil 1 0w-40.

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2006, 14:11 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
na storni emobila frank polecaja 10w40...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2006, 14:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 120
Lokalizacja: z kÂątowni...
Frank napisał(a):
Motul do 316 ?

evil, co Ty opowiadasz



i uwierz, wiem, co mówię... a poza tym, co to za różnica, czy to będzie 316, czy M3? jeśli właściciel dba o silnik i jakość stosowanych części, płynów, etc., to Motul bedzie produktem z górnej półki... ja do motocykla niczego innego nie leję :mrgreen:

_________________
18.11.2006


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2006, 17:02 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
To nie jest tak do konca bo roznica tkwi w obciazeniach jakie stwarza silnik olejowi ...np M3 S52 jest juz silnikiem kręcącym wieksze obroty, temperatura oleju tego silnika jest wieksza niz w M40 itp...

JAsne, mozna zalac do 316 Motul 300V Competiton 15W-50, ale po pierwsze - olej ten moze nawet zmniejszyc moc a i tak jego parametry ochronne dla silnika nie są 316 potrzebne

po drugie- w okresie zimowym ten olej w ogole sie do niczego nie nadaje i gestnieje jak zwykły mineralny.

A np Motul 0W-40 8100 E-tech to po prostu bardzo dobry syntetyk, porownywalny z Mobilem 1 0W-40 lub Castrolem RS 0W-40. I nie jest to zaden ekskluziw. NA ebay.de 5 litrow tego MOtula mozna kupic za 34 Euro.

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2006, 20:50 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Kornelio napisał(a):
na storni emobila frank polecaja 10w40...

Na www.mobil.com po wpisaniu danych mojego jak i Twojego auta wyszło mi 0W-40. Nie wiem jak Ty 10W-40 otrzymałes

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2006, 21:45 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Don Coccolino Kornelione już całą polske poruszył problemem oleju.
Lej pan i sie nie zastanawiaj. Dobry olej.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2006, 22:03 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
ja wlal bym 10w-40 ale castrola ,nie mobila (teraz mam castrola ,wczesniej mobila #-o i chyba teraz jest lepiej)To co poleca producent ma sie nijak z rzeczywistoscia :| gdzies widziałem ze do 126p polecali full syntetyk.W twoim przypadku Kornelio lał bym dalej połsyntetyk dlatego ze wczesniej był minerał,potem połsyntetyk teraz wlejesz full,moze wypłukac silnik,zacznie cieknac a jestes chyba na etapie sprzedazy swojej buni


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2006, 22:12 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Widok pod pokrywą zaworów po 50 000 km zrobionych na Castrolu moze zaskoczyc :D

a pocziwy maluszek zalany np Mobilem 1 5W-50 od nowosci na pewno by jezdził :D
bo niby czemu nie.

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2006, 22:13 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
hmm polsyntetyk tez wyplukal troche silnik bo pod deklem zaworow jest zdecydowanei czysciej.przy zmianie na polsyntetyk obawialem sie wyciekow.wszytsko jest ok.praktycznie sie zdecydowalem na full syntetyk...co dla m40 jest jak powietrze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 100 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL