BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 09:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] TDS po chipie
PostNapisane: 3 marca 2006, 10:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 419
Lokalizacja: Pruszków
Moje BMW: S420CDI/E36 Compact
Kod silnika: OM629/ M52B28
Garaż: 323ti http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 2&start=60

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=115261
Mam pytanie jak zachowuje sie tds po zchipowaniu?? Czy jest bardziej narażony na awarie, czy dużo wiecej pali i jak jest z jego dynamika.Mam przejechane 148tys i wszystko narazie działa ok.Czy warto??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2006, 10:45 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 587
Lokalizacja: kwidzyn obecnie Nederland
Moje BMW: bmw e36
Kod silnika: m52b20
powiem ci tak napewno stracisz na żywotności silnika oraz zwiekszy sie spalanie co do dynamiki to niewiem ,ale ja osobiście niegrzebał bym z chipem szkoda kasy oraz mogą wyjść niepotrzebne komplikacje i awarie :?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2006, 11:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Lokalizacja: ToruĂą
Ja w tym miesiącu mam zamiar załozyć Chip, więc napisze co i jak.
Słyszałem ze zachowuje się bardzo dobrze, zupełnie inne auto. Spalanie pozostaje bez zmian.

_________________
BMW e38 740d '00

byÂło:
BMW E-32 740iA '93
BMW E-34 TDS '95 z chipem (171KM)
Kawasaki ZX-12R '04 z PCIII (204KM)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2006, 13:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 419
Lokalizacja: Pruszków
Moje BMW: S420CDI/E36 Compact
Kod silnika: OM629/ M52B28
Garaż: 323ti http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 2&start=60

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=115261
heh dwie odpowiedzi i dwoe totalnie rozne poczekam na wiecej. jezdzilem przed chwila passatem 2.0tdi i jestem w mega szkoku. moj tds jest chyba zamulony:(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2006, 16:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Lokalizacja: ToruĂą
przejedz sie 3,0d od bmw to psassat Ci wyda sie zmulony. Mają silniki nowej generacji więc nie ma co porównywać! :?

_________________
BMW e38 740d '00

byÂło:
BMW E-32 740iA '93
BMW E-34 TDS '95 z chipem (171KM)
Kawasaki ZX-12R '04 z PCIII (204KM)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2006, 11:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
Napewno straci na żywotności, spalanie powinno sie zachować na podobnym poziomie, choć znam takich co twierdzą że nawet spadło. Nie jest tajemnicą że tds nie należy do najżywotniejszych diesli, głównie właśnie z powodu swego wysilenia, jeżeli go jeszcze bardziej obciążysz, napewno nie wydłuzysz mu życia. Pytanie tylko czego oczekujesz od samochodu, przy wysokim spalaniu jak na diesla i podobnej cenie za litr paliwa, lepiej już zmienić auto na benzynke. Lepsza kultura pracy, większa odporność na długotrwałe obciążenie i benzynowe BMW dalej zajedzie niż diesel. O dzwięku silnika już nie wspomne :?
Jeszcze jedno, po chipie zacznie Ci dymić.
Ja bym chipa nie zakładał, ale to tylko moje zdanie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2006, 12:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: Krakow
Chipowanie moze miec efekty od "zadnych" do "zniszczalnych". Pytanie kto to robil i jak. Podstawa to nie kupowac badziewnych boxow na allegro itp. Chip to wymiana sterownika czyli w wiekszosci przypadkow pisanie nowego INDYWIDUALNEGO programu. Tuner po ogladnieciu stanu motoru, zrobi tak by nie wplynelo to na zywotnosc silnika. Nie bedzie zadnego dymienia, a wzrost spalania jest naprawde znikomy o ile wogole wystapi. Zakladam przeciez ze nie jezdzisz na 100% obciazenia przez caly czas. Wiec nie ma co sie bac. Tylko wybrac najlepsza oferte i chipowac. Frajda gwarantowana.
Jesli zblizamy sie do 200-250tys km przebiegu warto zainwestowac jednak najpierw w pompe wtryskowa, ktore lubia po takim przebiegu "podziekowac za wspolprace".


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2006, 15:58 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
żywotność nie spadnie po wiusie jakos drastycznie. nie są to może najwdzięczniejsze silniki do tego rodzaju tuningu, ale nie mozna powiedzieć, że się nie nadają. warto byłoby pomyśleć o poprawie chłodzenia motoru, i o odpowiednim traktowaniu takiego silnika.

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2006, 16:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 120
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
Pytanie do fachowców? Warto włozyćchip do 1.6m40 i czy to coś w ogóle da?? i Czy to kosztowna imprezka do takiego silnika

_________________
ÂŁukasz
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=6450/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2006, 16:14 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
sama modyfikacja elektroniki w silniku wolnossącym nie podniesie mocy w znaczący sposób.
co innego jeśli planujesz więcej zmian (mechanicznych), a elektronikę chcesz zmodyfikować żeby wszystko razem "zestroić". ale wtedy robisz to na samym końcu.

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2006, 17:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 419
Lokalizacja: Pruszków
Moje BMW: S420CDI/E36 Compact
Kod silnika: OM629/ M52B28
Garaż: 323ti http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 2&start=60

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=115261
jesli zostawie mojego TDS'a to pomysle nad chipem dzwonilem do firmy diagtronik w Jankach i powiedzieli ze sa w stanie zrobic od 170-180 koni i przyrost do 50-65 niutkow. ma byc odczoowalne, bardziej elastyczny silnik, mniejsze spalanie na trasie, no ale moc z powietrza sie nie bierze wiec jezdzac w miescie spalanie ma wzrosnoc o max litr. czy 13,5l ropuchy. w sumie troche sporo. moge powiedziec ze za taki zabieg chca 1500zl na poczatek hamuja samochod i oceniaja silnik jesli trzyma serie to dzialaja jesli nie to wysylaja na diagnostyke silnika. hamownia to koszt ok 100zl potem jesli sie u niech robi odliczaja te stoowke od tych 1500zeta wiec sie zastanawiam:). czy ktos wie ile jakie cisnienie laduje turbina?? w e39 2,5tds.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2006, 23:46 
http://www.toya.net.pl/~scigacz/wykres1.html

Mam BMW E36 325 TDS Touring, rocznik 96, przebieg 230 tys. km, manual, wersja M-Technik. Silnik trzyma fabryczne parametry (cisnienie, itp). Turbo sprawne. Cienkie wtrysk nr. 5 ale to jade zrobic w poniedzialek. Wtrysk sterujacy nowy. Swiece nowe NGK.

Po sofcie robionym w Diagtroniku nic a nic sie nie dzieje, z chlodzeniem nie ma zadnych problemow, wskazowka ani drgnie. Przed modyfikacja bylo tak: 139KM i 292Nm, po modzie 170KM i 363Nm. Sprzeglo sie nie slizga. Za tydzien bede robil chlodzenie w KSR - wiekszy IC i dolot z kwasowki. Wydech narazie odpuszczam bo nie ma sensu zmieniac.
Jezdzi sie nieporownywalnie, zupelnie inne auto. Ale polecam do modyfikacji silniki po 96 roku - w nich podobno juz rzadziej wystapuja problemy z przegrzaniem i pekaniem glowic.

Acha, zapomnialem dodac, ze auto NIE DYMI :!: To bajka, ze diesel po chipie zostawia za soba kleby dymu. Jak jest dobry program (i dobry TDS 8) ) to nie bedzie dymic.

Sorki ale tamtego forum u nas nie będziemy reklamować możesz skopiować swój wątek i wkleić tutaj.


Pozdrawiam


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2006, 21:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 419
Lokalizacja: Pruszków
Moje BMW: S420CDI/E36 Compact
Kod silnika: OM629/ M52B28
Garaż: 323ti http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 2&start=60

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=115261
streetfighter, a jak mozna widziec ile skasowali za robote w diagtroniku?? i jak wyglada cenowo sprawa u Kaysera?? i czy te zmiany IC cos pomoga w sensie przyrostu mocy??

_________________
Merctedes viewtopic.php?f=55&t=115261
Compact viewtopic.php?f=6&t=124922&start=60


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 marca 2006, 10:59 
Zmiana softu w diagtroniku 1500zl, duzy intercooler i dolot z kwasowki w ksr 1500zl (z montazem), mozesz tez zrobic w ksr wydech 1300zl. Z tym ze wydechu generalnie robic nie trzeba bo seryjny daje spokojnie rade, chyba ze planujesz moc powyzej 200KM co zdecydowanie odradzam w tym silniku... chyba ze droga eksperymentu 8)

Wiekszy IC ma zapobiegac glownie przegrzewaniu sie glowicy przy wzroscie temperatury w silniku. W TDS montuje sie go prawie w tym samym miejscu co seryjny, ale jest dwa razy wiekszy i grubszy. Daje to takze spadek temperatury powietrza doladowanego, a co za tym idzie mozliwosc stalego uzyskiwania mocy zaprogramowanej softem. Dlatego sam IC niby nie dodaje koni ale pozwala wykorzystac w pelni te ktore juz galopuja w silniku :mrgreen:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lutego 2007, 20:08 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 15
Lokalizacja: Warszawa
Hey!
Czy opłaca się dłubać w 525tds Automat przy przebiegu 240tys km ?
Jakieś sugestie?Chodzi o lightowy program na 170km, nie więcej.
Ile wytrzyma skrzynia i turboleum?
Może ktoś z Was ma tak dłubnięte 525tdsA?

_________________
Forum samochodowe, forum motoryzacyjne, forum tuningowe
Obrazek
Randki: dates


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2007, 17:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: jaroslaw
tds-y to delikatne silniki jak bylem sie pytac w jednym zakladzie o chip mechanik sam mi odradzil.twierdzil ze ten silnik i tak juz kest wysilony.a czysciles przeplywke u mnie byla duza roznica w mocy

_________________
Marqs


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 marca 2007, 13:52 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 15
Lokalizacja: Warszawa
marqs napisał(a):
tds-y to delikatne silniki jak bylem sie pytac w jednym zakladzie o chip mechanik sam mi odradzil.twierdzil ze ten silnik i tak juz kest wysilony.a czysciles przeplywke u mnie byla duza roznica w mocy


hey...wiesz mi chodzi o wzrost vmax i przyspieszenia bo seria zaczyna się po pewnym czasie nudzić...objawów muła nie ma to auto, ale zawsze lepiej być szybszym...
Może jeszcze jakieś opinie zachipowanych aut?

_________________
Forum samochodowe, forum motoryzacyjne, forum tuningowe
Obrazek
Randki: dates


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 marca 2007, 18:59 
Witam Ja mam 318TDS i 300 tyś przejechane. Od 2 miesięcy jestem szczęśliwy. Przejechałem 6 tyś km. Nie kopci, pali chyba tyle samo ale na drodze zachowuje się zupełnie inaczej. Jest milusi, jak na 318 tds oczywiście.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2007, 09:58 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 15
Lokalizacja: Warszawa
Rozal2206 napisał(a):
Witam Ja mam 318TDS i 300 tyś przejechane. Od 2 miesięcy jestem szczęśliwy. Przejechałem 6 tyś km. Nie kopci, pali chyba tyle samo ale na drodze zachowuje się zupełnie inaczej. Jest milusi, jak na 318 tds oczywiście.


Gdzie robiłeś ?
Bierze olej ?

_________________
Forum samochodowe, forum motoryzacyjne, forum tuningowe
Obrazek
Randki: dates


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2007, 08:03 
Robiłem w Krakowie. Nie mogę jeszcze powiedzieć nic o oleju. za mało kilometrów przejechałem. W miarę upływu czasu i kilometrów będę dzielił się wrażeniami.


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 94 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL